Citat:
Ursprungligen postat av
Skaffern
När och var sade han det?
Varför skulle han som är åklagare behöva hjälp av en annan åklagare?
Läs MSM från de senaste dagarna, googla på "Krister Peterson". Hittar du det inte så har de redigerat "artiklarna", och det vore inte första gången man läst något som sedan har ändrats. Cache-sök brukar fungera, tyvärr vet ju inte massorna om den funktionen så man ändrar lite hur man vill. Peterson talar om att han måste ha förtal i åtanke om han väljer att gå vidare.
Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Det luktar TP och LF. Få har vunnit en tryckfrihetsrättegång och det har skrämt bort folk...
Jag ska säga er allesammans en sak, speciellt er gamla rävar i tråden. PU har ingenting vad ni alla hoppas på. Det är Christer Pettersson man igen kommer försöka knyta an till mordet på Olof Palme. Det är det man kommer att försöka att ännu en gång sälja in till en ny generation, och även den gamla. Sen ska det spikas och det ska bli konsensus och läras ut i skolan i framtiden (lex Lee Harvey Oswald). Det är därför alla dessa villospår lagts ut via böcker, tidningsspecial och insinuationer de senaste åren.
En ny generation ska helt enkelt lita på vad staten kommer fram till och de räknar med att äldre generationer är för trötta och slitna för att göra sin röst hörd. Löfven har uttalat sig om att han "litar på Lisbeth". Det ska säljas in!
Christer Pettersson har fortfarande syskon kvar i livet som skulle kunna väcka åtal om förtal mot PU, om det kommer till det. Det är det Krister Peterson talar om som en av de faktorerna han måste räkna med och kalkylera "riskerna". Riskerna i det här fallet är att få reda på hur många riktigt bra försvarsadvokater som skulle kunna ställa upp på anhörigsidan i ett förtalsmål.
Det finns ingenting mer. Ni som hoppas är totalt naiva. Det kommer inte komma fram något nytt i den närmaste framtiden. Jag har haft intresse av detta sen den där lördagsmorgonen 1 mars 1986 när jag ville se "Gomorron Sverige" och jävla extranyheter var insatta. Min morsa hade jobbat på Tre Backar den kvällen och kände Lars Jeppsson mycket väl. Han talade sanning. Hon kom in till mitt rum och sa att "statsministern är död" runt klockan 6-7. Så jag började leka med Lego istället. Jag var 8 år. Jag har följt detta till och från sedan dess. Svaret på mordet på Olof Palme finns i hur Sverige (och västvärlden) ser ut idag.
Mordet på Olof Palme är en svensk, inhemsk uppgörelse inom politiken och finansvärlden. Mördaren är förmodligen inhyrd och har fått rätt assistans av Stockholmspolisen. Allt är enklare än vad det ser ut.