2019-03-03, 02:11
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Din definition av västsverige är felaktig. Begreppet är visserligen informellt och kan betyda olika saker för olika personer. Men det brukar vanligtvis definieras som Västra Götalands län och Hallands län tillsammans. Se till exempel västsvenska handelskammaren eller hovrätten för Västra Sverige.
Så kan det tolkas men jag bor på en ort i norra Halland och jag kan bekräfta att Västra Götalands län och Hallands län inte alls brukar definieras tillsammans.
Citera
2019-03-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Så kan det tolkas men jag bor på en ort i norra Halland och jag kan bekräfta att Västra Götalands län och Hallands län inte alls brukar definieras tillsammans.

Jag gav exemplen med hovrätten och handelskammaren. Ge mig ett exempel där norra halland räknas till sydsverige.
Citera
2019-03-03, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, om det stämmer, så är ju MGM inte skriven i Kullavik, men vi får väl se.
Men skribenten skrev väl inte heller att GM var skriven i Kullavik, men däremot visste skribenten att det fanns en koppling mellan Kullvik o GM, och det här verkar vara en man som haft struliga relationer, och mellan sina olika äktenskap så kanske GM periodvis landat och bott hemma hos nära anhöriga i sin hemby. Skribentens information kan ju vara vederhäftig. GM har antingen sina föräldrar kvar i byn, eller kanske en bror eller syster?
När marken börjar brännas så söker han sig till hembyn. Men tror han greps i sin bil ute på vägen, innan han nådde fram till sina anhöriga.
Citera
2019-03-03, 02:23
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Jag gav exemplen med hovrätten och handelskammaren. Ge mig ett exempel där norra halland räknas till sydsverige.
Jag har aldrig påstått att norra Halland tillhör Sydsverige?
Jag argumenterar bara mot de som sitter och letar efter möjliga misstänkta 58-åriga gärningsmän i Kullavik på Lexbase.
Citera
2019-03-03, 02:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Joo, precis. Vad gjorde du den 4/6-1998? Varför kan du inte presentera ett alibi för den dagen? Det kan nog bli givande samtal.
De flesta har jobb och om brott skett under en vardag går det att utesluta brott på orter alltför långt bort om det går att visa att personen var på jobbet den dagen. Visar lönebeskedet däremot att personen var på resa till Stockholm under en eller två dagar när någonting otrevligt hände i Stockholm så har polisen mer att gå på - samtidigt som den förhörde har större anledning att kunna komma ihåg någonting av resan i fråga.

Det är främst för brott i direkta närområdet som det oftast är hopplöst att kunna komma på alibi - räcker med 15-30 minuter för att hinna ut och förstöra någons liv.
Citera
2019-03-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Just därför vore det väldigt bra om de som vet namnet på GM skriver det här. Om inte fortsätter spekulationerna och oskyldiga 58-åringar med trafikförseelser kan komma att pekas ut.

PS
Vi sydsvenskar känner inte riktigt att norra Halland tillhör oss
Men nu är det ju inte så många som faktiskt riktigt säkert kan veta - är väl främst närmaste familjen som har blivit intervjuade av div kvällstidningar som kan vara rimligt säkra.
Citera
2019-03-03, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Men tror han greps i sin bil ute på vägen, innan han nådde fram till sina anhöriga.

Han greps på en annan adress än hans hem, där han höll sig undan, skrev AB i en artikel som nu är låst. Kommer inte ihåg exakta orden men förstod att han flytt sitt hem efter blivit kallad, polisen hade span på honom och slog till där han "gömde" sig. Skulle gissa på GBG.
Citera
2019-03-03, 02:30
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilla
Jag har aldrig påstått att norra Halland tillhör Sydsverige?
Jag argumenterar bara mot de som sitter och letar efter möjliga misstänkta 58-åriga gärningsmän i Kullavik på Lexbase.

Om någon med konto på lexbase har lite tid över så sök gärna på åldern 58 på postorter runt Billdal/Kullavik. Vem vet, plötsligt händer det
Citera
2019-03-03, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Men nu är det ju inte så många som faktiskt riktigt säkert kan veta - är väl främst närmaste familjen som har blivit intervjuade av div kvällstidningar som kan vara rimligt säkra.
Inte många kanske, men jag är övertygad om att det rörs sig om en hel del folk som vet nu.
Skvaller, grannar m m.
Citera
2019-03-03, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Om någon med konto på lexbase har lite tid över så sök gärna på åldern 58 på postorter runt Billdal/Kullavik. Vem vet, plötsligt händer det
Varför är det så viktigt att ha ett namn just nu? Blir ditt liv annorlunda om du får namnet i natt i stället för på måndag eller tisdag?
Citera
2019-03-03, 02:31
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

En journalist kan ju alltid läcka anonymt.
Citera
2019-03-03, 02:32
Medlem
Gillas avatar
Citat:
Helt naturligt. Användarna Gilla och Trolltestet försöker omdefiniera och förvanska begreppet västsverige. Den här tråden skulle fungerat mycket bättre om folk lärde sig googla.
Det säger dem som tror sig veta "hur det ligger till" men själva bor 10-200 mil ifrån.
Vad har jag "omdefinierat"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in