2019-02-27, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Inköp av hyreshus är alltid en långsiktig investering. En hyreshusägare får inte igen sina pengar med avkastning förrän denne ägt huset i decennier och sedan säljer det. Det är inte att tänka på för en organisation som DFS som är ute efter att snabbt bygga gemenskapshus/samlingshus. Det är lite lustigt med vissa "nationalisters" inställning till nationella organisationer. Nationalisterna frågar "Vad kan organisationen göra för MIG?". Rätt ofta på Flashback har man ju läst inlägg där nationalister förväntar sig både det ena och det andra av DFS. Bra jobb, fina dagis och skolor, billiga bostäder för att nämna några saker. Annars vill de inte vara med.

Det är väl snarare som så att det är DFS själva som ger sken av att kunna erbjuda detta?

Jag undrar fortfarande vad det är rent konkret man menar när man skriver att man ska finnas där när samhället sviker.
Citera
2019-02-27, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perlmutter
Det fria sverige har snart 8000 följare på facebook. En ökning med tusen pers de senaste 45 dagarna.

Och AfS hade i runda svängar 60.000 följare på sociala medier.

I kort: antalet följare på Facebook är föga relevant.
Citera
2019-02-27, 12:33
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Det är väl snarare som så att det är DFS själva som ger sken av att kunna erbjuda detta?
Om man bortser från Conrads säljsnack om att DFS från dag ett ska vara skola, daghem, socialbyrå, dejtingställe, cafe, gym, bibliotek, vårdcentral, restaurang och så vidare så är det möjligen en vision hos de andra men en sådan vision ligger 10 000 medlemmar oc tio år bort. Minst.
Citat:
Jag undrar fortfarande vad det är rent konkret man menar när man skriver att man ska finnas där när samhället sviker.
Det är väl det som är framtidsvisionen.
Citera
2019-02-27, 16:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Oj har ni kommit så långt. Dan och Magnus har från dag ett berättat att de tagit konceptet direkt från Tyskland. DFS föreningens första medlemsresa gick ner til Tyskland där man besökte liknande föreningar och dess samlingslokaler. Kul att ni ett år senare fortfarande inte har någon som helst koll trots er fixering.
Det fria sverige har snart 8000 följare på facebook. En ökning med tusen pers de senaste 45 dagarna.

Vilka är vi? Alla är individer här och talar för sig själva. Så vad vet du om dessa föreningar? Vad heter de?
Citera
2019-02-27, 17:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Vilka är vi? Alla är individer här och talar för sig själva. Så vad vet du om dessa föreningar? Vad heter de?

Casa Pound är ett exempel, de flesta som följt med någorlunda borde känna till dessa. Nordfront var där och gjorde ett reportage för en månad sedan max. Motgift, nu Svegot har även nämt dom som exempel flera gånger i radio, under flera års tid. Om du/ni är "nationella" så framstår ni som extremt oinsatta i den nationella rörelsen och man kan därför misstänka att ni enbart är troll. Speciellt då ni inte har något konstruktivt att komma med, förutom att allt är fel och åt helvete
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-02-27 kl. 17:26.
Citera
2019-02-27, 18:02
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Casa Pound är ett exempel, de flesta som följt med någorlunda borde känna till dessa. Nordfront var där och gjorde ett reportage för en månad sedan max. Motgift, nu Svegot har även nämt dom som exempel flera gånger i radio, under flera års tid. Om du/ni är "nationella" så framstår ni som extremt oinsatta i den nationella rörelsen och man kan därför misstänka att ni enbart är troll. Speciellt då ni inte har något konstruktivt att komma med, förutom att allt är fel och åt helvete

Jag är inte en som klagar på DFS, tvärtom kritiserar jag de du nog hänvisar till. Jag tror inte ens jag kan klassas som "nationell". Lugna ned dig.
Citera
2019-03-02, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Och AfS hade i runda svängar 60.000 följare på sociala medier.

I kort: antalet följare på Facebook är föga relevant.

Ja precis i ena stunden skrattar småkukarna till Dan erikssons 3000 följare på twitter. När någon då påpekar att DFs följare på facebook ökat med snart 2000 på 60 dagar och ligger på knappt 8300 så är följare i sociala medier föga relevant. Helt klart ärligt att jämföra en liten nystartad ideell förening med ett parti grundat av sverigedemokraternas fd ungdomsförbund.
Citera
2019-03-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ja precis i ena stunden skrattar småkukarna till Dan erikssons 3000 följare på twitter. När någon då påpekar att DFs följare på facebook ökat med snart 2000 på 60 dagar och ligger på knappt 8300 så är följare i sociala medier föga relevant. Helt klart ärligt att jämföra en liten nystartad ideell förening med ett parti grundat av sverigedemokraternas fd ungdomsförbund.

Jag tror du missade min poäng, detta trotts att den tydligt framgick i slutet av mitt inlägg.
Citera
2019-03-03, 00:56
Avslutad
Sitter och kollar på ett youtubeklipp där Ingrid & Conrad snackar om Det fria Sverige.

Ingrid säger att hon ska flytta upp till det första Svenskarnas hus och bo där i kanske 2 år. Det är svårt att hålla sig för skratt när man inser att hon talar om lokalen i Älgarås, för att inte nämna det uppenbara att hon inte ens är med i föreningen längre.

Men tiden får utvisa vad DFS åstadkommer, man borde besöka Älgarås om 50 år för att se om det står några statyer av Dan & Magnus och om hela orten är ett blomstrande svenskt anarkofascistiskt paradis i ett annars dysfunktionellt och mångkulturellt samhälle.
Citera
2019-03-03, 05:29
Medlem
ArthurMorgans avatar
Citat:
Sitter och kollar på ett youtubeklipp där Ingrid & Conrad snackar om Det fria Sverige.

Ingrid säger att hon ska flytta upp till det första Svenskarnas hus och bo där i kanske 2 år. Det är svårt att hålla sig för skratt när man inser att hon talar om lokalen i Älgarås, för att inte nämna det uppenbara att hon inte ens är med i föreningen längre.

Men tiden får utvisa vad DFS åstadkommer, man borde besöka Älgarås om 50 år för att se om det står några statyer av Dan & Magnus och om hela orten är ett blomstrande svenskt anarkofascistiskt paradis i ett annars dysfunktionellt och mångkulturellt samhälle.
Jag har skrivit lite om ev boende i lokalen: (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)
Citera
2019-03-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArthurMorgan
Jag har skrivit lite om ev boende i lokalen: (FB) Det fria Sverige, allt om DFS (F.d. spekulationstråden)

De tänkte sig att Svenskarnas hus skulle se ut såhär:

https://www.svegot.se/wp-content/uploads/2018/05/svenskarhus.jpg

Kanske det bidrog till att Ingrid tröttnade på DFS och begärde utträde? När hon insåg att det inte skulle bli något slott.

Den fastighet de har nu tror jag inte lagligt får användas som bostad. Dessutom är den inte jättestor och ska de få in allt de drömmer om som café, gym, radiostudio, bibliotek, konferensanläggning så lär de behöva varje kvadratcentimeter och kan inte upplåta någon yta för privata bostäder. Madrass i hörnet kanske funkar dock.

Syftet med Svenskarnas hus var väl att nationalister vid event ska slippa behöva hyra lokal med de svårigheter det innebär. Men löser Svenskarnas hus det problemet? Kommer man kunna hålla event med hundratalet personer? Eller behöver man då hyra en annan lokal?
Citera
2019-03-04, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
De tänkte sig att Svenskarnas hus skulle se ut såhär:

https://www.svegot.se/wp-content/uploads/2018/05/svenskarhus.jpg

Kanske det bidrog till att Ingrid tröttnade på DFS och begärde utträde? När hon insåg att det inte skulle bli något slott.

Den fastighet de har nu tror jag inte lagligt får användas som bostad. Dessutom är den inte jättestor och ska de få in allt de drömmer om som café, gym, radiostudio, bibliotek, konferensanläggning så lär de behöva varje kvadratcentimeter och kan inte upplåta någon yta för privata bostäder. Madrass i hörnet kanske funkar dock.

Syftet med Svenskarnas hus var väl att nationalister vid event ska slippa behöva hyra lokal med de svårigheter det innebär. Men löser Svenskarnas hus det problemet? Kommer man kunna hålla event med hundratalet personer? Eller behöver man då hyra en annan lokal?

Det var i såfall bara Ingrid som trodde att man skulle bygga ett gigantiskt nybyggt fantasihus. Något som liknar en blandning av en träkyrka och ett slott. Övriga såg nog bilden som en framtida vision. En ny fasad på det befintliga planeras och med den stora omlagda tomten så kommer det se acceptabelt utmed tanke på det lilla man betalat för fastigheten. Och det kommer snart stå 5 hus i Töreboda som ägs av DFS samt privata fastigheter som innehas av medlemmar. Så kommenisterna får skrida till verk innan det blir lite väl många hus att bänna er.
Myssna nu så vi slipper ta det här en gång till. DFS har varit tydliga med att INGEN ska bo i huset. Jag får upprepa det igen och säga att föreningen REDAN har tillgång till minst ett annat hus i kommunen. Så ingen behöver sova på en madrass i ett hörn. Magnus kommer Bosätta sig I Töreboda.
Ingrid avgick när man planerade att köpa en idrottsanlägning med fotbollsplan och tillhörande klubblokaler.
Kan inte ni fattiglappar som verkligen sover på slitna Ikea madrasser i skärholmen visa lite bollar och besöka invigningen av huset.
Det blir inte mer än 3-400 medlemmar så det krävs inga jättebollar för att ni ska våga er dit och ta bilder/rapportera vad ni ser, i den här tråden. Ni har ju uppenbarligen ett stort intresse för vad som sker.
Senast redigerad av Perlmutter 2019-03-04 kl. 15:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in