2019-03-03, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Finns ingen bekräftelse på att han bor i Kullavik.
Nej så är det, bidrar bara med info.
Citera
2019-03-03, 00:46
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det finns i Lexbase 1 58-åring boendes i Kullavik. En skribent som själv bodde där sa att det gick lite rykten på byn. Dock är det ju viktigt i vidriga fall som detta att inte hänga ut oskyldiga

Jag hittar 2 st 58åringar boendes i Kullavik.
Citera
2019-03-03, 00:46
Medlem
sillobills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Finns 1 man på lexbase som är 58 år från Kullavik född 1960 som tydligen är året MGM är född, ingen aning om det är han, meddelar bara.

Den mannen har ett ovanligt efternamn. En användare tidigare i tråden verkade trovärdig och skrev då att personen som är häktad har dels ett av sveriges vanligaste förnamn och dessutom ett av sveriges vanligaste efternamn.
Citera
2019-03-03, 00:49
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Det finns väl inte någon uppgift om att han bodde i Halland? Han greps alltså i Halland efter att han lämnat sin bostad så han kan ju lika gärna ha varit bosatt i Billdal eller Hovås eller kanske i en lägenhet Göteborg. Därför finns inte någon vidare grund för att spekulera om bostadsort med mindre än att någon kan säga att "min 58-årige granne var creepy hämtades av polisen idag".

Tids nog får vi veta och då blir han uthängd.

Precis vad jag spekulerar kring, bor/bodde i närområdet med anhöriga i Halland d v s Kullavik eller varför inte orten Särö, bör också ligga på cykelavstånd från Billdal.

Att spekulera helt anonymt är ju det trevliga med Flashback
Citera
2019-03-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Sorry har ej heller sett något om någon trafikförseelse.
Bra som du skriver .
Det bästa är ju egentligen intervjun på nyheterna där spaningsledaren talar om vad som gjorts och hur det är ju tillräckligt egentligen till en början .
Allt blir ju snart offentligt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e1AymM/experten-forvanad-om-man-inte-hittar-mer

Den 58-årige flerbarnspappan tros ha hållit sig undan rättvisan i nästan 25 år.

Under lördagen häktades han på sannolika skäl misstänkt för att 1995 ha våldtagit en 8-årig flicka i Billdal utanför Göteborg.

Hans dna stämmer överens med vad som säkrats från våldtäkten.

Aftonbladet har tidigare skrivit att mannen, förutom en hastighetsöverträdelse, inte förekom i belastningsregistret förrän 2008.
Senast redigerad av ErnstBerg 2019-03-03 kl. 00:52. Anledning: glömde länk
Citera
2019-03-03, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.R.
Nej så är det, bidrar bara med info.
....som ofta blir trådsanningar och i värsta fall uthängningar av oskyldiga.
Citera
2019-03-03, 00:51
Medlem
Venators avatar
Lokaltidningen Norra Halland skriver:
Mannen, folkbokförd på en adress i Västsverige, kallades till polisen för att topsas men dök aldrig upp. Polisen, som då blev ännu mer intresserad av mannen, åkte till hans bostad men fann den tom. Efter ett intensivt spaningsarbete kunde han under torsdagen gripas i Halland och föras till Polishuset i Göteborg. Det är ännu oklart på vilken ort gripandet skedde, men det ska enligt åklagaren ha skett i norra Halland.
https://norrahalland.se/genombrott-i-utredning-av-24-ar-gammal-valdtakt/

De skriver också att hans advokat säger att han nekar.
Citera
2019-03-03, 00:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjerkassy
Så är det nog. Men jag tänker mig att det kanske även skulle kunna fria personer från eventuella misstankar.
Du menar att människor skall bevisa att de inte är skyldiga till brott?
Citera
2019-03-03, 00:54
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Precis vad jag spekulerar kring, bor/bodde i närområdet med anhöriga i Halland d v s Kullavik eller varför inte orten Särö, bör också ligga på cykelavstånd från Billdal.

Att spekulera helt anonymt är ju det trevliga med Flashback

Precis, men ska vi spekulera om cykelavstånd är det ju en fråga om var han bodde 1995. Han har ju sedan dess om inte annat gått igenom en skilsmässa så var han bor idag är svårt att spekulera om. Det enda vi vet är att det krävdes intensivt spaningsarbete av polisen innan de tog honom någonstans i norra Halland.
Citera
2019-03-03, 00:54
Medlem
Citat:
Nja, hade det funnits DNA säkrat från andra anmälda övergrepp så hade det gett en träff med DNA-spåren från Billdal och då hade polisen vetat om att de jagade en återfallsförbrytare. Så frågan är om detta var en engångshändelse? Eller om han förgripit sig på någon som inte anmält eller om polisen har anmälningar där man inte hittat dna?
Utifrån ex-fruns beskrivning, så var han ju okontrollerat ilsken.
I trafiken kunde han reta upp sig, och med den typen av beteende så är det mycket troligt att han
att han gett sig på andra personer. Blir gränslöst arg. Kan inte tygla sin ilska, sin sexualitet osv

Han har slagit, och skendränkt sin son, han våldför sig på en liten flicka, så han tycks välja att ge sig på svagare och sårbara individer.
Offer kan troligtvis ha funnits förutom dessa två barn, men offren kanske varit rädda , svaga, sjuka och därför aldrig anmält honom.
Citera
2019-03-03, 00:55
Medlem
Citat:
Lokaltidningen Norra Halland skriver:
Mannen, folkbokförd på en adress i Västsverige, kallades till polisen för att topsas men dök aldrig upp. Polisen, som då blev ännu mer intresserad av mannen, åkte till hans bostad men fann den tom. Efter ett intensivt spaningsarbete kunde han under torsdagen gripas i Halland och föras till Polishuset i Göteborg. Det är ännu oklart på vilken ort gripandet skedde, men det ska enligt åklagaren ha skett i norra Halland.
https://norrahalland.se/genombrott-i-utredning-av-24-ar-gammal-valdtakt/

De skriver också att hans advokat säger att han nekar.

Man nämner hans bostad för att senare specificera Halland som ort för gripandet får mig att
ana att han inte bor i Halland. Varför annars skriva så?
Citera
2019-03-03, 00:57
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Man nämner hans bostad för att senare specificera Halland som ort för gripandet får mig att
ana att han inte bor i Halland. Varför annars skriva så?

Spontant gör jag samma tolkning när man väljer att skriva så. Men man ska vara försiktig med att övertolka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in