2019-03-02, 20:37
Medlem
En sån usel gärning som att misshandla och våldta en 8-årig flicka kräver ett verkligen hårt straff och snart kommer det fram vilket svinet var och han kommer straffats hårt!

Eller så hamnar aset på en lugn avdelning där han får bearbeta sina problem med sina jämlikar, som ett litet "kollo" med gratis mat och samtal.....
Citera
2019-03-02, 20:38
Medlem
Boosheids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tilsammansnu
Vad annars kunde det vara Sherlock ?

Pedofili är en sexuell läggning. Rent teoretiskt sätt så kan en serievåldtäktsman våldta 15 personer och enbart en person av dom våldtagna är minderårig. Då är han ingen pedofil, då han uppenbart inte har haft barn som som sin sexuella läggning.

Pedofili är en sexuell dragning till barn.
Citera
2019-03-02, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen2
2002, 25 april
På Sjömansgatan i Göteborg hittades en 40-årig kvinna strypt till döds. En misstänkt person friades i hovrätten.

Du känner att det är sannolikt att han tagit död på en kvinna i hennes egen bostad, samtidigt som hennes sambo var hemma och bråkade med henne innan mordet? Sambon hade även någon skada på handen om jag minns rätt.

Försök nu sansa dig lite.
Citera
2019-03-02, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast

Mannen har åkt dit för att en släkting till mannen blivit topsad och man har då sett genetiska likheter mellan mannens släkting och de brottsspår som fanns sedan tidigare.
Korrekt.

Citat:
Ursprungligen postat av Duerf
Det vore en ödets ironi om det barn han misshandlade 2008 blivit kriminell på grund av sin uppväxt och därmed hamnat i polisens DNA-register. Samma DNA-register som nu används för att sätta dit svinet.
Troligen har det gått till så faktiskt. I varje fall en släkting till våldtäktsmannen.
Senast redigerad av glendale 2019-03-02 kl. 20:48.
Citera
2019-03-02, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Korrekt.

Exakt så har det gått till faktiskt.
Häftigt! Mer sånt!
Citera
2019-03-02, 20:48
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Korrekt.

Exakt så har det gått till faktiskt.

Har du mer info att delge tråden, hur vet du att det var just sonen som fanns med i dna/registret¿
Citera
2019-03-02, 20:52
Medlem
Koppling till de som blev toppsade i samband med mordet på soc-kvinnan i Ulricehamn?
Blev några toppsade i samband med dubbelmordet i Mantorp?

Citera
2019-03-02, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scion
Du känner att det är sannolikt att han tagit död på en kvinna i hennes egen bostad, samtidigt som hennes sambo var hemma och bråkade med henne innan mordet? Sambon hade även någon skada på handen om jag minns rätt.

Försök nu sansa dig lite.

Jag skrev kolla GM gentemot dessa brotten. Givetvis skulle detta exempel inte vara med! Det förstår övriga normalbegåvade i tråden!

För att ytterligare göra det lätt för dig så tycker jag givetvis att polisen (som har mer info om fallen än jag för att vara tydlig) inte ska lägga ner tid på fall som dem uppenbart inte kan misstänka GM i detta fallet för.

Hoppas du förstår nu
Citera
2019-03-02, 21:02
Medlem
jjagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattavara
Koppling till de som blev toppsade i samband med mordet på soc-kvinnan i Ulricehamn?
Blev några toppsade i samband med dubbelmordet i Mantorp?

Tror ej de får använda de topsningarna till andra brott än de aktuella och att de förstörs direkt efteråt.
Jag har uppfattat det som om att släktingen till mannen dömts för ett brott och därför funnits med i registret.
Men efter helgen får vi nog reda på mer.
Citera
2019-03-02, 21:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantes
Borde inte dåtida brott dömas efter dåtidens lagar? Gäller det även strafftid?

Åtminstone 50-80 -tal var straffen ganska milda. Sexualdårar och mördare ansågs ofta sjuka och
om/när de fick fängelsestraff så var straffen definitivt kortare än idag.
Hur det såg ut på 90-talet är jag osäker på.

Straffsats om våldtäkt är oförändrad från då till nu. Lagen skrevs 1962.
Däremot har ändringar kring sexualbrott generellt tillkommit genom åren, samt själva begreppet utvidgats. Det har även tillkommit prejudikat, men allt senare än 1995 måste bortses från i en dagens rättegång.
Men det spelar ingen roll, här är det grov våldtäkt som är rubriceringen och det enda som kanske hade justerat straffet en aning är ev senare prejudikat.

Jag tror på ca 10 år här.
Citera
2019-03-02, 21:19
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Fan vad glad man blir i alla såna här ärenden. Blir intressant att gräva vidare i hans historia när han namn blir offentligt.
Citera
2019-03-02, 21:25
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Du är inte polis va? Du vill att man ska dna topsa alla eller?

Trodde man gjorde det?
Jag blev iaf topsad för ett pissbrott, som blev nerlagt veckan därefter.
Jag räknar iaf kallt med att jag har mitt DNA där, och om inte där så har ju Huddinge sjukhus lyckats klippa DNA från alla födda efter 1980 eller nått liknande så nog kommer vi alla vara kartlagda en vacker dag, bara scanna spåret och tjoff så dyker gärningsmannen upp på skärmen med hela sitt digitala bagage.

Får väl hoppas att att inte allt för många kluriga tjuvar börjar förorena brottsplatser med organiskt material de plockat upp på random plats innan brottet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in