2019-03-02, 19:10
Medlem
Jag lyssnar ganska mycket på P1. Tycker om att lyssna på nyhetsprogrammen men när det gäller dokumentärer och intervjuer osv. så lessnar man ganska fort för det handlar bara om alla dessa invandrare. Snyfthistorier om Ali från Afghanistan och flickan från Syrien. T.om programmet ’Hälsa’ handlade en gång om utmattade Afghaner som upplevde stress eftersom dom fått avslag på asylansökan och inte hade någonstans att bo. När det gäller program om skolan så intervjuas naturligtvis bara Muhammed och Fatima. Vet inte när man sist kunde höra något program som handlar om en vanlig svensk. Ett program som Ring P1 borde vara intressant då vem som helst får ringa in men de urusla programledarna låter inte folk med obekväma åsikter prata till punkt utan ställer barnsliga motfrågor och avbryter när inringaren försöker svara på frågorna. De mest bajsnödiga programledarna just nu är de avbrytande och oförskämda Tomas Tengby och Emmy Rasper. Bestämde mig för att bojkotta eländet när Tengby avbröt en hamnarbetare konstant. Han fick inte en syl i vädret. Urdåligt av ring P1 att välja så dåliga programledare.
Citera
2019-03-02, 19:15
Medlem
Är inte förvånad fixar inte att lyssna på skiten längre blir fan genuint upprörd av att ha på p3 en längre stund om man bortser från nattradion..
Citera
2019-03-02, 19:39
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Nej, P3 verkar menlöst.
De hade t ex P3 Dans förr, men sedan skulle de tydligen bredda (?)
Det verkar inte ha gått så bra.

Kan annars rekommendera Filosofiska rummet i P1, det är i regel befriande PK-fritt då det i regel handlar om att utmana idéer och ställa sig frågande till saker. Något som i regel är inkompatibelt med PK då PK-dogmen trots allt avser att alla ska vara likriktade och hålla med varandra, något som inte skulle fungera i ett program som Filosofiska rummet.

Men formatet omöjliggör också till viss del denna överdrivna "PK:ism" då man är relativt noga med att inte gå OT. Inte alla avsnitt är knappast fantastiska givetvis, men i jämförelse med...

Det är också ett program som verkar ganska modererat och som i regel har gäster som faktiskt respekterar varandras åsikter (i regel, inte alltid). Något som gör det hela lite mer vuxet än att t ex lyssna till dagisbarnen i det som kallas Sveriges riksdag eller på valfri "debatt" om rena skitsaker i TV där de olika deltagarna är helt ointresserade av att debattera utan alla istället endast använder allt som sin egna privata kanal för marknadsföring.

Länk:
https://sverigesradio.se/filosofiskarummet

Jag håller med, och gillar också formatet dom har. Det enda jag saknar är att dom utmanar lite mer genom att blanda panelerna lite mer. Men som du säger brukar dom lyckas.
Citera
2019-03-02, 19:45
Medlem
Morgonpasset i p3 har väl haft samma programledare i evigheter? Kodjo, Värmländska fruntimmret och nån vanlig snubbe.
De kör iaf samma tråkiga skämt varje gång man råkar lyssna.
Citera
2019-03-02, 19:52
Medlem
jay.simpsons avatar
För femton till tjugo år sen var p3 helt ok. Det kan bero på att jag var ett barn som uppskattade p3 när det begav sig. Har jag oturen att slå på inte bara p3 idag känner jag en viss avundsjuka på döva personer.

Raset beror givetvis på att Sverige blivit mer rasistiskt och sexistiskt inte på att public service är uselt. En förlegad relik som gjort Stalin glad.
Citera
2019-03-02, 19:56
Medlem
POTATISHACKANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rautakanki
P3:s morgonpasset känns som tävling i att avbryta varann och komma bort från ämnet. Hanna H o Kodjo borde sluta och göra ngt annat icke skattefinansierat. Kodjos utsvävningar när han byter språk till ngn typ av amerikanska och skriker fraser rakt ut i etern är jävligt enerverande, stänger av direkt, sjukt jobbig person...

Även relationsradion är sjukt tråkigt och borde slopas helt.

O måste så många prata med skånsk dialekt?

Bra radio är "Fråga vad du vill", P3 dokumentär och Mammas Nya Kille.

Ord mannen!
Jag har en våt dröm som går ut på att råka träffa Kodjo och passa på att nämna att han är väldigt osvensk. Och när han drar rasistkortet så skall jag tala om gör honom att han inte är svensk för att han är den programledare som pratar minst svenska.
Det där med skånsk dialekt är bara för att vi skall vänja oss vid icke rikssvenska. Skånska är ju ett blattespråk.
Citera
2019-03-02, 19:58
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag lyssnar iofs aldrig på P3. Däremot lyssnar jag på P1, men mindre och mindre skall erkännas. För ett år sedan slentrianlyssnade jag varje gång jag körde bil, och även ibland på kontoret.
Idag lyssnar jag i princip på Ekot och Studio ett. Det andra är snudd på olyssningsbart. Dom lyssnar klämma in vänster, HBTQ, feminism och miljö i *allt*. Sedan kryddas det med lite random Trump-hat.
Det låter kanske gnälligt, men det blir fan tröttsamt till slut.
Nu är du väl orättvis? De har mer att erbjuda. Varenda dag är det t.ex. ett långt reportage från Mellanöstern.
Citera
2019-03-02, 20:03
Medlem
Avva66s avatar
Annat var det på 90-talet.

Rally i p3, Hassan, Pippirrull, Pontus enhörning mfl. Bra radio. På p3 sändes även skivor till kaffet, soul corner, smoke rings, hallå trafikant.. Detta var innan de riktade in sej på en yngre publik, som de nu mister.
Citera
2019-03-02, 20:06
Medlem
Havartis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1065639?programid=3940

Inslag om hur man bäst runkar av en omskuren penis med Jiar "Tarzan" Raza, Adam Kanyama & Filippa Rosenberg.

Helt oförståeligt hur de kan tappa lyssnare med sådant politiskt ovinklat dundermaterial.

... och nu som skattefinansierat skräp. SVT/SR lär nog bli tvingade till att skattebetalarna vill ha ett ord med i laget om hur pengarna ska användas. Hitintills har inte SVT/SR visat sig förstå att den tiden kommer - sötebrödsdagarna är slut. Ex. vis ska givetvis inte skattemedel gå till det som ligger utanför deras uppdrag. Mellot är det första som ryker får vi hoppas.
Citera
2019-03-02, 20:16
Medlem
Ironiskt att P3 som specifikt vänder sig till en ung publik tappar 50% av lyssnarna mellan 18 och 35 år. Det måste säga oss att grabbarna och tjejerna på P3 helt enkelt inte vet vad ungdomar vill lyssna på. Totalt fail.
Citera
2019-03-02, 20:35
Medlem
Men propaganda som är så kul...
Citera
2019-03-02, 20:37
Medlem
Jag lyssnade mycket på P3 för ca 10-14 år sedan och började märka mer och mer hur vänster morgonpasset och även nyheterna blev, förvärrades rejält när Hanna började, klarade inte av kanalen längre, bytte till P1 vilket har sin intressanta inlägg men klarade inte av Brome (som tack och lov inte finns kvar) och bytte alltid kanal och ring P1 var oftast att om man hade någon obekvämt ex anti invandring så blev personen avbryten speciellt av Olofsson och den synskadade mannen (kommer ej ihåg namnet) Idag lyssnar jag bara på Bandit, inte så PK och bra musik och trots reklamen så är det betydligt bättre än alla SR radion tillsammans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in