2019-03-02, 16:04
Medlem
Det är med på rubrikerna SVT-text sid. 100.
Så jag tror att det är "bleka" människor som bråkat.
Citera
2019-03-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HVIT.
Det stod inte Örgryte på den, det var något bussbolag, men det kan ju vara ÖIS för det. Larmet kom in ca 12, ÖIS spelar borta mot Solna AIK kl 14 så...

Gnaget möter ÖIS 14.00 på NA. Varför i helvete skulle bråkpojkarna åka ut till Nyköping för att slå göteborgarna på käften?!

Är du dum i huvudet?
Citera
2019-03-02, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
https://twitter.com/sannaandersson/status/1101832697629065218

En av tjejerna som attackerades av hammarbyarna.

----
Idioter från alkis och pundar söder attackerar djurgårsfan.
Case closed.
Citera
2019-03-02, 16:13
Medlem
Nej på ett sådant ställe möts inte fotbollshuliganer. En sådan massa romer tror jag inte åker buss tillsammans.

Det kan röra sig om en förflyttning från migrantboende och två olika grupperingar har börjat bråka, kan vara kristna syrier mot muslimer. Men mest troligen ingen religionsinblandning utan det är en etnisk rensning som urartade eftersom det bara fanns en buss. Bussbolaget för ha hjälp av försäkringsbolaget.
Citera
2019-03-02, 16:15
Medlem
Ok. Så lutar mot supporters. Så jävla roligt om det är det. "Det måste vara resande eller babbar för vita kastar aldrig sten. Det är sen gammalt." Haha
Citera
2019-03-02, 16:17
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag lägger min gissning på fotbollsfirmor. Om det är blattar så åker de inte utanför stan vid någon rastplats utar kaosar mitt i stan. Jag har sett detta förr då fotbollsfirmor kommer över ens om en plats för att "göra upp", ofta utanför storstäderna på ganska avlägsna platser, ofta industriområden i städernas utkanter. En rastplats passar ganska bra in i detta mönster.

Zigenare brukar ofta inte komma upp 90-tal personer som slåss mot varandra.
Citera
2019-03-02, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Med all sannolikhet en buss med nyanlända tiggare, som får motstånd av redan etablerade. Det är stora pengar i omlopp, godhets-Svensson ger miljonbelopp i koppen till dessa brottslingar.

I och med att det är så stora pengar, så har det etablerats en sorts makt/klanstruktur och det är inte populärt när nya aspiranter kommer till ett redan etablerat område.

Hade det varit svenskar och fotbollshuliganer så hade det stått direkt. Nu står bara:

Enligt polisen anlände en av grupperingarna i en buss när det andra gänget dök upp och gick till våldsam attack.

Polisen vill inte uttala sig om vad det är för typ av gruppering eller om deras tillhörighet, men uppger att det inte finns några kopplingar till politiska organisationer.
Ni måste vara senila och inteligentbefriade. När är tiggaren samlade 90st i en buss förekommer ALDRIG. Det här är nassarna i någon fotbolls/ ishockey firma .
Citera
2019-03-02, 16:25
Medlem
Hade det varit supporters så hade det stått det i tidningen. Så det lutar åt ett annat håll...
Citera
2019-03-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nej på ett sådant ställe möts inte fotbollshuliganer. En sådan massa romer tror jag inte åker buss tillsammans.

Det kan röra sig om en förflyttning från migrantboende och två olika grupperingar har börjat bråka, kan vara kristna syrier mot muslimer. Men mest troligen ingen religionsinblandning utan det är en etnisk rensning som urartade eftersom det bara fanns en buss. Bussbolaget för ha hjälp av försäkringsbolaget.
Ärdu dum eller, varför skulle de bråka. Så klart det är nassar i några firmor som gjort uppkom möte.
Citera
2019-03-02, 16:27
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/8wy1zw/90-tal-personer-i-vilt-brak-vid-rastplats

Låter inte som supportrar om man har använt stenar och attackerat egendom.

Skämtar du eller? Hur många restauranger har inte blivit totaltkvaddade av supporters?
Citera
2019-03-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor

Men läs tråden. Det är "supporters" det handlar om.

(FB) Fotbollsfirmor i Sverige samt info om deras aktiviteter
Citera
2019-03-02, 16:32
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Massor av mackar och matställen har utsatts för stölder och förstörelser av firmorna.

Exakt. ”Blatteradarn”, ”berikare” osv. Aldrig i livet, detta luktar supporters långa vägar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in