Det stod inte Örgryte på den, det var något bussbolag, men det kan ju vara ÖIS för det. Larmet kom in ca 12, ÖIS spelar borta mot Solna AIK kl 14 så...
Gnaget möter ÖIS 14.00 på NA. Varför i helvete skulle bråkpojkarna åka ut till Nyköping för att slå göteborgarna på käften?!
Nej på ett sådant ställe möts inte fotbollshuliganer. En sådan massa romer tror jag inte åker buss tillsammans.
Det kan röra sig om en förflyttning från migrantboende och två olika grupperingar har börjat bråka, kan vara kristna syrier mot muslimer. Men mest troligen ingen religionsinblandning utan det är en etnisk rensning som urartade eftersom det bara fanns en buss. Bussbolaget för ha hjälp av försäkringsbolaget.
Ok. Så lutar mot supporters. Så jävla roligt om det är det. "Det måste vara resande eller babbar för vita kastar aldrig sten. Det är sen gammalt." Haha
Jag lägger min gissning på fotbollsfirmor. Om det är blattar så åker de inte utanför stan vid någon rastplats utar kaosar mitt i stan. Jag har sett detta förr då fotbollsfirmor kommer över ens om en plats för att "göra upp", ofta utanför storstäderna på ganska avlägsna platser, ofta industriområden i städernas utkanter. En rastplats passar ganska bra in i detta mönster.
Zigenare brukar ofta inte komma upp 90-tal personer som slåss mot varandra.
Med all sannolikhet en buss med nyanlända tiggare, som får motstånd av redan etablerade. Det är stora pengar i omlopp, godhets-Svensson ger miljonbelopp i koppen till dessa brottslingar.
I och med att det är så stora pengar, så har det etablerats en sorts makt/klanstruktur och det är inte populärt när nya aspiranter kommer till ett redan etablerat område.
Hade det varit svenskar och fotbollshuliganer så hade det stått direkt. Nu står bara:
Enligt polisen anlände en av grupperingarna i en buss när det andra gänget dök upp och gick till våldsam attack.
Polisen vill inte uttala sig om vad det är för typ av gruppering eller om deras tillhörighet, men uppger att det inte finns några kopplingar till politiska organisationer.
Ni måste vara senila och inteligentbefriade. När är tiggaren samlade 90st i en buss förekommer ALDRIG. Det här är nassarna i någon fotbolls/ ishockey firma .
Nej på ett sådant ställe möts inte fotbollshuliganer. En sådan massa romer tror jag inte åker buss tillsammans.
Det kan röra sig om en förflyttning från migrantboende och två olika grupperingar har börjat bråka, kan vara kristna syrier mot muslimer. Men mest troligen ingen religionsinblandning utan det är en etnisk rensning som urartade eftersom det bara fanns en buss. Bussbolaget för ha hjälp av försäkringsbolaget.
Ärdu dum eller, varför skulle de bråka. Så klart det är nassar i några firmor som gjort uppkom möte.
Men läs tråden. Det är "supporters" det handlar om.