2019-03-02, 00:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Jag tolkar det som att man inte går sönder för resten av livet.

Resten av livet.

Precis som att en bruten arm inte drabbar en resten av livet.

En amputerad arm däremot.

Är du medveten om vad man gör när man jämför saker för att påvisa en poäng eller förtydliga en likhet eller en skillnad? Det gör skribenten här, jämför benbrott med våldtäkt för att poängtera att våldtäkt inte är värre än ett benbrott orsakat av ett fall från ett träd.

Behöver jag förklara vidare eller poletten trillade ner?
Citera
2019-03-02, 00:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Ska man bryta ner det så bottnar det i att dom här människorna inte anser sig ansvariga för sina handlingar.

Eftersom dom hade ett annat syfte.

Men då kanske man bör diskutera dessa människors rösträtt.

Ja människor som inte är ansvariga för sina egna handlingar är per definition omyndiga så det är högst relevant att ifrågasätta deras rösträtt.
Citera
2019-03-02, 00:39
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Men du borde kunna ta ansvar för att det du citerar är korrekt återgivet och inte hitta på egna saker, är det för mycket begärt?

Jag förutsätter att människor har grundläggande läsförståelse och förstår varför någon väljer att jämföra saker. Jämföra gör man oftast när man vill påvisa en likhet eller en skillnad. Visste du det?
Är man så obildad att man som vuxen inte håller den nivån kanske man bör ta tag i det.
Citera
2019-03-02, 00:39
Medlem
Jag ser att det är lönlöst att diskutera med vissa här då dom inte inser sin bristande logik.
Citera
2019-03-02, 00:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Är du medveten om vad man gör när man jämför saker för att påvisa en poäng eller förtydliga en likhet eller en skillnad? Det gör skribenten här, jämför benbrott med våldtäkt för att poängtera att våldtäkt inte är värre än ett benbrott orsakat av ett fall från ett träd.

Behöver jag förklara vidare eller poletten trillade ner?
DU behöver inte förklara något.

Faktum är att du inte SKA förklara vad andra skriver.

Tolka och argumentera utifrån det.

Allvarligt, du vet mycket väl.
Citera
2019-03-02, 00:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du är så tröttsam, jag är inte "utan argument" utan jag är trött eftersom du inte verkar förmögen att ta till dig något. I det senaste inlägget till exempel förväxlade du att inte önska negativa konsekvenser (för vem önskar någonsin negativa konsekvenser? trots att väldigt mycket vi gör har potentiella negativa konsekvenser) med att inte acceptera konsekvenser av sitt handlande.

Endera så är du väldigt dum, men jag tror inte det, eller så försöker du vinna till varje pris, på bekostnad av att säga något vettigt. Försök att förstå vad som sägs istället.

Att du är trött märker vi men du borde kunna hålla dig till fakta, du presenterade inget argument alls i inlägget jag citerade där utan kom endast med ett fantasilöst personpåhopp. Att de tidigare försöken till argument du fört fram inte höll vid en granskning är inte mitt fel.
Citera
2019-03-02, 00:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag förutsätter att människor har grundläggande läsförståelse och förstår varför någon väljer att jämföra saker. Jämföra gör man oftast när man vill påvisa en likhet eller en skillnad. Visste du det?
Är man så obildad att man som vuxen inte håller den nivån kanske man bör ta tag i det.

Grundläggande läsförståelse hos andra hjälper inte när DU förfalskar citat och vägrar ge källhänvisning till dem. Varför räckte inte sanningen för dig, varför kände du dig tvungen att förfalska citat?
Citera
2019-03-02, 00:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
DU behöver inte förklara något.

Faktum är att du inte SKA förklara vad andra skriver.

Tolka och argumentera utifrån det.

Allvarligt, du vet mycket väl.

Det var inte jag som drog igång detta. Ta det snacket där det hör hemma.

Det behövdes inte förklaras någonting här egentligen, det var helt och hållet givet vad det stod. Men eftersom att man hellre väljer att utge sig för att vara en jävla panna för att kunna argumentera dumdristigt, istället för att acceptera det skrivna ordet, ja då blir det såna här idiotdiskussioner.
Citera
2019-03-02, 00:46
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Det var inte jag som drog igång detta. Ta det snacket där det hör hemma.

Det behövdes inte förklaras någonting här egentligen, det var helt och hållet givet vad det stod. Men eftersom att man hellre väljer att utge sig för att vara en jävla panna för att kunna argumentera dumdristigt, istället för att acceptera det skrivna ordet, ja då blir det såna här idiotdiskussioner.
Förlåt. Jag menar det.
Citera
2019-03-02, 00:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Grundläggande läsförståelse hos andra hjälper inte när DU förfalskar citat och vägrar ge källhänvisning till dem. Varför räckte inte sanningen för dig, varför kände du dig tvungen att förfalska citat?

Det har icke förfalskats något. Innebörden är densamma, men du begriper inte det.
Om jag berättar något i skrift som nån annan skrivit utan att ange vem avsändaren är finns det ingenting att förfalska.
Sluta tjata om detta nu, du kommer inte få ett annorluunda svar än detta.
Citera
2019-03-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Du gör så mycket förenklingar. Det är få som önskar att vi ska ta emot fler, istället vill man t ex ha tillåtande asylregler eller så kanske man är principiellt emot gränser. Det finns en massa olika skäl man kan ha, jag räknar med att du inser detta så jag behöver inte beskriva fler. Om valet stod mellan "fler skjutningar, sprängdåd, gruppvåldtäkter och dylikt" eller ej så hade ingen valt det alternativet.

Du skiljer på att "önska ta emot fler asylsökande" och "vilja ha tillåtande asylregler". Låter som en distinktion utan en skillnad.

Men utöver det är det förstås så att ökningen av "skjutningar, sprängdåd, gruppvåldtäkter och dylikt" är en direkt konsekvens av invandringen (liksom mycket annat). Vill man ha en tillåtande asyllagstiftning eller öppna gränser är detta konsekvenserna man får räkna med, och det är därmed konsekvenser man bör stå till svars för. Det är för all del sant att människor förnekar eller helt enkelt inte förstår dessa relativt enkla samband, men en ovilja att förstå eller sätta sig in i ämnet är knappast något som innebär att man kan avsvära sig ansvar.

Det börjar i själva verket bli ganska tröttsamt att människor tror att de kan ta åt sig äran för sina "liberala" och "humana" åsikter, men vägrar ställas till svars för de ofta förödande konsekvenser dessa åsikter leder till. Det är således ett val man måste ta ställning till. Antingen anser man att ökad kriminalitet, försämrad välfärd och fler konflikter uppvägs av att kunna framstå som en så kallad "human" människa, eller så anser man inte det.

www.flinkochfardig.com
Citera
2019-03-02, 00:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det har icke förfalskats något. Innebörden är densamma, men du begriper inte det.
Om jag berättar något i skrift som nån annan skrivit utan att ange vem avsändaren är finns det ingenting att förfalska.
Sluta tjata om detta nu, du kommer inte få ett annorluunda svar än detta.

Jo när du sätter något inom citat-tecken och påstår att någon annan skrivit detta så har du förfalskat ett citat. Att du tolkar det som att det är samma sak innebär varken att citatet är korrekt eller att du har rätt i att innebörden är densamma.

Att påstå att en våldtäkt inte ger permanenta skador för resten av livet är inte detsamma som att säga att det inte är värre än ett benbrott. Du kan mycket väl invända emot påståendet att det inte ger permanenta skador om du vill det men det är inte okej att ljuga och påstå att personen har sagt det du tänkte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in