Citat:
Han kallas för Rysk spion då han bedrivit underrättelseverksamhet åt Ryska staten.
Fetstilta är ett mycket hett område när det rör sig om rikets säkerhet.
Det kan finnas många anledningar till varför de hittade just honom. Kan vara vår egna underrättelsetjänst som fått information om läcka. Kan vara Amerikanarna eller likn. som fått den uppgiften och fört den vidare till oss. Jobbar han med känsliga system/Projekt så har också personal runt omkring denne fått direktiv om vad som de observerar och rapportera vidare.
Det är knappast en fråga om att de råkat haffa en kille som knackar kod åt den lokala Coop-butiken. Han har självklart haft en befattning som gör att SÄPO och div. underrättelsetjänst måste kolla upp denne, och då blir listan på antalet konsulter mycket mindre. Hjälper även inte heller att han har ett öststats-klingande efternamn.
Fetstilta är ett mycket hett område när det rör sig om rikets säkerhet.
Det kan finnas många anledningar till varför de hittade just honom. Kan vara vår egna underrättelsetjänst som fått information om läcka. Kan vara Amerikanarna eller likn. som fått den uppgiften och fört den vidare till oss. Jobbar han med känsliga system/Projekt så har också personal runt omkring denne fått direktiv om vad som de observerar och rapportera vidare.
Det är knappast en fråga om att de råkat haffa en kille som knackar kod åt den lokala Coop-butiken. Han har självklart haft en befattning som gör att SÄPO och div. underrättelsetjänst måste kolla upp denne, och då blir listan på antalet konsulter mycket mindre. Hjälper även inte heller att han har ett öststats-klingande efternamn.
Samtidigt tycker jag att hans företags webbplats känns lite, hur ska jag säga, grandios?
https://se.linkedin.com/company/complexsimulation
Jag vet fan inte om han verkligen pysslat med allt han säger, vilket också lirar med hans pengakåthet som Youtubeuppladdningarna ger uttryck för. På företaget han äger (och verkar vara den ende anställde på...) är han "marketing manager".
En annan grej jag tänkte på är om företaget kan ha satts upp för att fakturera något ryskt fulföretag? Med syftet att få vita inkomster? Vet inte om man jobbar så inom spionbranschen.
Det här verkar förresten också vara hans: https://www.sunnycuties.online/