2019-02-28, 17:09
Medlem
Kniv-Yxas avatar
Jag tror att de flesta som tycker att våldtäkt är som att bryta ett ben ofta är smågrabbar som sitter i sitt pojkrum hemma hos morsan och gör sig "tuffa" på flashback, de har själva aldrig upplevt hur man älskar med en kvinna utan sitter och leker tangentkrigare med ena handen runt sin kuk.
Citera
2019-02-28, 17:11
Medlem
Det är inte så att man inte bryr sig bryr sig, bara att man känner inget ansvar för henne mer då hon inte tillhör den egna gruppen längre.
Citera
2019-02-28, 17:12
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturesprophet
Det är inte så att man inte bryr sig bryr sig, bara att man känner inget ansvar för henne mer då hon inte tillhör den egna gruppen längre.
Utveckla gärna vad du menar.
Citera
2019-02-28, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Den enda jag sett försvara våldtäkter på Flashback är babianen, och det är en kvinna

De färskaste exemplen:

Kvinnopakten - mot män och deras nätverk

Rent allmänt verkar ju inställningen bland incels/MGTOW och andra nu vara att 50 miljoner kvinnor läste 50 shades of grey = 50 miljoner kvinnor vill bli våldtagna.
Citera
2019-02-28, 17:15
Medlem
Lydans avatar
Jag tror att du kanske snarare bör ställa frågan på ett av dina feministiska forun. Varför feministiska män tycker att det är ok att våldta kan jag inte förstå, och lär knappast kunna besvaras här.

Vidare bör man även ställa frågan varför feminister i allmänhet inte ens verkar bry sig om våldtäkter. De är verkligen förödande för kvinnor, och orsakar ett av kvinnors största lidande.

Flashback är ett få ställen där våldtäkter faktiskt tas upp och diskuteras om. Vår ”feministiska” regering är dock knäpptyst om det, trots att antal våldtäkter och sexualbrott har ökat med 80% PER ÅR de senaste 3 åren enligt NTU. Det är så sjuka siffror att de inte går att förstå. Ändå benämner inte en enda feminist det som problem.

Sedan feministerna tog över makten har antal våldtäkter mot kvinnor tiodubblats.
Citera
2019-02-28, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yemina
Utveckla gärna vad du menar.

Nej.
Citera
2019-02-28, 17:19
Medlem
Bulkninjas avatar
Citat:
Menar du att de användarna alltså ljuger?

Dels trollar de och dels pratar de om helt olika saker.
När ordet våldtäkt använd så ser en person någon som använder fel pronomen eller får en klapp på rumpan. Den andre ser framför sig en överfallsvåldtäkt a¨la Hagamannen.

När du ställer frågan om vad "folk" tycker om våldtäkt är det ganska avgörande vilken av ovan situationerna de svarar på.

Annars är det väl nästan uteslutande folk från icke skidåkande nation som har en ganska skev moral gällande detta.
Och i det fallet tycker ju faktisk de flesta att reglerna tillämpas även när det gäller deras egna döttrar eller systrar.
Citera
2019-02-28, 17:23
Medlem
Yeminas avatar
[quote=Lydan|66883961]Jag tror att du kanske snarare bör ställa frågan på ett av dina feministiska forun. Varför feministiska män tycker att det är ok att våldta kan jag inte förstå, och lär knappast kunna besvaras här.

Vidare bör man även ställa frågan varför feminister i allmänhet inte ens verkar bry sig om våldtäkter. De är verkligen förödande för kvinnor, och orsakar ett av kvinnors största lidande.

Flashback är ett få ställen där våldtäkter faktiskt tas upp och diskuteras om. Vår ”feministiska” regering är dock knäpptyst om det, trots att antal våldtäkter och sexualbrott har ökat med 80% PER ÅR de senaste 3 åren enligt NTU. Det är så sjuka siffror att de inte går att förstå. Ändå benämner inte en enda feminist det som problem.

Källa på det sista påståendet
Citera
2019-02-28, 18:00
Avslutad
Citat:
Jag blir ju inte längre förvånad egentligen, men jag måste ändå ställa frågan.

Ni män som tycker att våldtäkt inte är "så farligt egentligen".

Resonerar ni på samma vis om;
A) Er 14-åriga dotter kommer hem gråtande och skadad och berättar att hon har blivit våldtagen

B)Ni blir överfallen av en man betydligt större än er som våldtar er analt tills ni spricker och blöder.
Finns det bara dessa två alternativ? Gå om grundskolan så kommer du nog på fler.
Citera
2019-02-28, 18:03
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Finns det bara dessa två alternativ? Gå om grundskolan så kommer du nog på fler.
Varför då? Det är väl högst relevanta frågor på ämnet. Har du några egna svar eller bara gnäll?
Citera
2019-02-28, 18:04
Avslutad
Citat:
Varför då? Det är väl högst relevanta frågor på ämnet. Har du några egna svar eller bara gnäll?
Hur lyder frågeställningen? Du är ANINGEN oklar här. Ni som gillar pest, vad skulle ni säga om ni fick kolera uppkört i röven? Va? Va?
Citera
2019-02-28, 18:12
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SickSickSick
Hur lyder frågeställningen? Du är ANINGEN oklar här. Ni som gillar pest, vad skulle ni säga om ni fick kolera uppkört i röven? Va? Va?
Frågeställningen grundar sig att vissa män anser att våldtäkt på sin höjd är att likställa med benbrott via olycka. Då ville jag ställa dessa frågor som komplement för att se om de vidhåller dessa åsikter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in