2019-02-27, 17:58
Medlem
Ok skönt att veta, en vän till mig ville bli återförsäljare på www.nordiciptv.net/ men kontakten där lurade dom på alla pengar efter man själv ville sälja till de. Man betalar in via swish till Saffelo AB och pengana försvinner spårlöst borta. Märkligt.Hör av fler att de lurar en på pengar. Någon mer som har liknande erfarenheter om nordiciptv.net?
2019-02-28, 08:59
Medlem
Hur är det med Android boxar, är de ngt bra jmf med andra lösningar

Tänker man kan ju köpa ganska billigt från Kina tex, men de kanske är dumt om man bara får skit. Ngn som provat Android boxar fr Kina?
2019-02-28, 09:33
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810

Tänker man kan ju köpa ganska billigt från Kina tex, men de kanske är dumt om man bara får skit. Ngn som provat Android boxar fr Kina?
Ej att rekomendera. Finns en anledning till priset
2019-02-28, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810

Har iofs inte kört på de billigare boxarna, kan inte riktigt uttala mig där. Dock haft MAG256. TVIP410 och har idag TVIP605.

Har gillat alla tre då de är både snabba och enkla att navigera i. TVIP605 ska man kunna köra både Linux och Android, om jag förstått det rätt.

Så länge min TVIP605 rullar på så här bra, ja då blir det inget byte för mig. Riktigt nöjd med den!
2019-02-28, 19:22
Medlem
Provar just nu Smart IPTV. Sätter jag på te x Viasat HD så är det bara i 1280x720. Är detta normalt eller hur fungerar det?
2019-02-28, 19:23
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gophit
Provar just nu Smart IPTV. Sätter jag på te x Viasat HD så är det bara i 1280x720. Är detta normalt eller hur fungerar det?
Beror på helt vilken leverantör du har samt vilka källor den leverantören använder sig utav.
2019-03-01, 00:30
Avslutad
Någon här som använder Smart-STB? Jag har den via min LG-TV men nu strular den precis som era mag-boxar med att den "inte hittar anslutning, kolla länken"... vet inte hur mycket Infomir är involverad i appen men den påminner ju till 99% om en mag-box.

Kontaktar min leverantör och får annan länk till portalen - samma problem

Jag kör ju mest med m3u men hade ju varit nice med portal.. det händer m3u-länken är nere men portalen (Smart-stb) fungerar bra. Så har varit en schysst work-around i mitt läge.

Tips?

edit: löste sig genom att logga in på smart-stb's hemsida och uppdatera portal-länken via den.
Senast redigerad av eggshells 2019-03-01 kl. 00:47.
2019-03-01, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gophit
Det är normalt men beroende av vilken iptv operatör du har. Det finns också de som har alla viasat och canal digital film och sportkanaler i FHD. Även Viasat ultra i 4k finns i äkta 4k.
2019-03-04, 20:34
Medlem
auToExeCs avatar
Jag har dessa som leverantör till min Mi Box S och kör IPTV Extreme. Inga problem att få hjälp om det rä något eller att det inte fungerar som det ska. Enda är väl kanske att när jag sätter igång undertexter så får jag lite hackande var 10 sek ca. Men kör sällan undertexter och gäller inte program som sänds med utan bara om jag måste välja det själv.

Så kan inte hålla med om att det är scammers.
2019-03-07, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubsms
Det är normalt men beroende av vilken iptv operatör du har. Det finns också de som har alla viasat och canal digital film och sportkanaler i FHD. Även Viasat ultra i 4k finns i äkta 4k.
Skulle gärna vilja veta vilka eller vilken leverantör som visar då främst Viasat i FHD eller UHD.
Glad Vår😀
2019-03-07, 15:25
Medlem
Den visar ju bara att du ska logga in med konto.
Står inget att man kan regga sig
2019-03-07, 17:32
Medlem
Ja, det är "bara" en webplayer. Den fungerar för NordicOne kunder. Tyvärr så tänker jag inte skriva var man blir kund här pga forumets regler.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in