Citat:
Ursprungligen postat av
DrOutlaw
Du kommer garanterat att skratta, speciellt i slutet.
Hmm, så du kan se krökningen från din båt trots att den inte ens går att se från flygplan eller väldigt högt flygande balonger? Märkligt.
Dessutom om du tar med dig en kikare eller en kamera med zoom så ska du nog se att din krökning försvinner och horisonten blir ännu längre bort då du zoomar eller kollar i kikaren.
Dessutom finns det otaligt många exempel på landområden eller platser man kan se från ett så långt avstånd att det vore totalt omöjligt om jorden kröktes så som det beräknas att den skall göra.
Sist men inte minst, jag vet inte om jorden är platt eller hur fan den är formad, jag har inte resurserna eller tillåtelserna att ta reda på det personligen så jag säger varken bu eller bä men snälla, om du ska håna plattjorden så kom åtminstone med något riktigt argument eller bevis för att jorden är rund för du framstår bara som riktigt korkad då du hånar plattjorden med argument som gång på gång motbevisats, vilket du skulle känna till om du bara verkligen hade läst på lite om båda sidorna innan du ger dig in i leken.
Edit, jag citerade visst inte inlägget ovan jag menade att citera men läser man bara inläggen ovan så är det tydligt vad jag svarat på.