2019-02-27, 16:07
Medlem
Någon här som kör detta? Är ganska nytt, jag skall investera i det, skönt att slippa alla kablar, wifi, app, svenska, central svensk, zwave stöd.
Ser bara positiva saker med det faktiskt!
Citera
2019-02-27, 17:44
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon88
Någon här som kör detta? Är ganska nytt, jag skall investera i det, skönt att slippa alla kablar, wifi, app, svenska, central svensk, zwave stöd.
Lätt att forcera. Busenkelt faktiskt
Citera
2019-02-27, 22:49
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:

Är ett väldigt simpelt larm som går att attackera på flera sätt. Varför inte köpa ett beprövat Verisure-larm? Den har samtliga funktioner som Zerowire (Ja inte zwave-stöd)
Citera
2019-02-28, 00:10
Medlem
Ifs UTC-pryl, så från ett välkänd tillverkare som funnits länge. Men även om det verkar vara en ny produkt är den stenålder i tekniken även om man piffat upp den med app och z-wave. Man använder inte 433 frekvensen idag om man vill agera seriöst. 868 är den frekvens man ska eftersträva att skaffa prylar i. 433 lämnade alla som vill vara med och leka på stora marknaden redan för 10 år sedan.
Citera
2019-02-28, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Är ett väldigt simpelt larm som går att attackera på flera sätt. Varför inte köpa ett beprövat Verisure-larm? Den har samtliga funktioner som Zerowire (Ja inte zwave-stöd)

Också trådlöst? Funkar att köpa det utan abbonemang? Vill inte ha någon månadskostnad.
Citera
2019-02-28, 17:13
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Också trådlöst? Funkar att köpa det utan abbonemang? Vill inte ha någon månadskostnad.

Finns nästan inga hemlarm idag som kräver kabel. Problemet är att ditt larm använder en frekvens som ingen annan använder idag eftersom det frekvensbandet är kluddrat av annan teknik (lätt att störa ut)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in