Citat:
Ursprungligen postat av
zlizzard
Hej!
Jag har sökt runt lite och inte hittat svar på den här frågan jag har. Är det möjligt att ha två telefoner med samma nummer och som båda tar emot samma sms och telefonsamtal?
Jag har en Iphone 5s och skulle vilja ha en väldigt enkel icke-smartphone som jag går runt med på dagen men samtidigt en smartphone som jag lämnar hemma men som har swish, bank-ID, Tink och alla andra appar som är väldigt praktiska. Orkar dock inte hålla på krångla med att byta nummer.
Finns det någon tjänst där man har två sim på samma nummer? Någon operatör ni känner till som erbjuder detta? Eller kan man typ vidarekoppla på nåt sätt som att det ändå ringer i båda telefonerna?
Ett annat alternativ kunde vara att ha Iphone helt på dataSIM, utan abonnemang men med alla appar.
Tacksam för hjälp!
Nej det går inte.
Men om du måste ha två mobiler så ha ett kontantkort i den enkla luren och vidarebefordra samtal från smartphone.
Vanliga sms tror jag inte går att vidarebefordra.
Inte heller datasim kommer att kunna vidarebefordra vanliga samtal och sms.
Smartphone som du lämnar hemma kommer du ju inte direkt ha någon nytta av eller?
Blir väldigt nyfiken på varför du inte kan ha bara en telefon som du har med dej hela tiden?