2019-02-26, 23:17
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habet
Här på Flashback verkar de då kämpa på i varje fall

Jag blir verkligen nyfiken på vad detta är för människor? År efter år skriver man mer eller mindre verklighetsfrånvända inlägg i olika forum, för att försöka rentvå en helt uppenbart skyldig människa, som inte ens själv verkar vara intresserad att hjälpa till.

Vad är det som driver dem?
Ang. det jag fetmarkerat.

Det är det nog ingen som egentligen kan förstå. Liza Marklund skrev i en krönika 2009 om "Killer groupies" - mördargroupies. Hon beskriver att mördare ger andra en mening med livet. Det fanns, (och förmodligen fortfarande finns ? med tanke på hur den här gamla tråden växer) ett nätverk av personer i Sverige för att hjälpa Schürrer.

Ur krönikan:

"De 20 personerna i nätverket uppges vara spridda över landet, men nu har man hittat en samhörighet hos varandra, man har ett ömsesidigt mål (att få tyskan fri) och en gemensam, yttre fiende (resten av samhället)".

https://www.expressen.se/nyheter/liza-marklund-mordarna-ger-livet-en-mening/

Deras liv har alltså fyllts med mening. De fann sin gemenskap i tron att Christine Schürrer är oskyldig.
Citera
2019-02-26, 23:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det jag fetmarkerat.

Det är det nog ingen som egentligen kan förstå. Liza Marklund skrev i en krönika 2009 om "Killer groupies" - mördargroupies. Hon beskriver att mördare ger andra en mening med livet. Det fanns, (och förmodligen fortfarande finns ? med tanke på hur den här gamla tråden växer) ett nätverk av personer i Sverige för att hjälpa Schürrer.

Ur krönikan:

"De 20 personerna i nätverket uppges vara spridda över landet, men nu har man hittat en samhörighet hos varandra, man har ett ömsesidigt mål (att få tyskan fri) och en gemensam, yttre fiende (resten av samhället)".

https://www.expressen.se/nyheter/liza-marklund-mordarna-ger-livet-en-mening/

Deras liv har alltså fyllts med mening. De fann sin gemenskap i tron att Christine Schürrer är oskyldig.
Liza Marklund slog huvudet på spiken. Vad tragiskt egentligen att vara så ensamma så det väljer en mördare som kompis. En mördare ger deras liv en mening.
Citera
2019-02-26, 23:48
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det var fritt fram för Emma att läsa vad hon ville efter det skyddade boendet. Att hon blivit informerad där och tagit reda på saker är bara något du tror. Det betyder inte att det är som du tror.
Visst, Emma kunde läsa vad hon ville både under skyddad tid och efter. men hon kategoriskt förnekar att hon sökt information fastän det framkom om hennes nyfikenhet i förhör. Det framkom även i rättegång att hon varit här på FB och sökt information. Hon var mycket nyfiken fastän hon förnekar det i TR och HR.
Att hon ljuger framkommer tydligt i både förhör och rättegång. Att sen spela skenhelig i varumärket " Varför gråter inte Emma" leder ingen vart. Hon kan sålla sig till en av lögnarna i denna rättshaveri.
Citera
2019-02-27, 00:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visst, Emma kunde läsa vad hon ville både under skyddad tid och efter. men hon kategoriskt förnekar att hon sökt information fastän det framkom om hennes nyfikenhet i förhör. Det framkom även i rättegång att hon varit här på FB och sökt information. Hon var mycket nyfiken fastän hon förnekar det i TR och HR.
Att hon ljuger framkommer tydligt i både förhör och rättegång. Att sen spela skenhelig i varumärket " Varför gråter inte Emma" leder ingen vart. Hon kan sålla sig till en av lögnarna i denna rättshaveri.

Jag tror att du tolkar fel igen. Emma var tydlig med att hon inte bett om eller fått information under tiden på det skyddade boendet. Det var den tiden som var viktig. Hon har sen inte förnekat att hon läst allt hon kommit över när det var okej för henne att göra det.
Citera
2019-02-27, 00:51
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Torgny ljög rätt friskt.

Läs FUP och du ser att han säger att han fick två samtal mitt på dagen han inte visste var de kom från, men enligt hans telefonilogg så ringde han tillbaka till numret efter båda gångerna. Samma nummer faktiskt båda gångerna.

Torgny ljuger om rätt mycket. Vi måste ta reda på varför han ljög.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
058912288 Till P&B bilservice.
Varför skulle Torgny ha "ljugit" om telefonsamtal med en bilverkstad? Trollar ni bara?
Senast redigerad av Draifos 2019-02-27 kl. 00:55.
Citera
2019-02-27, 05:25
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StiftelseInsyn
Hur tror du det kommer sig att de "kunniga" under åtta års tid inte har lyckats få fram bevisning som räcker till en ny rättegång?

Svenska domar skall vara skrivna i sten sägs det och orubbliga att rubba. Det är därför som gamla domar inte skall överklagas enligt de dömande i domstolsvärlden.

Men när jag avser de "okunniga" i det här fallet så är det de som debatterar i den här tråden som inte har allt material framför sig och famlar i blindo.
Citera
2019-02-27, 05:28
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Nej självfallet inte, hur skulle jag kunna ha det?

Men du ifrågasätter inget av det Torgny har gjort.

Citat:
Det var just för sånt här jag ville att du skulle börja svara. Du kunde inte hålla dig utan svävar som vanligt iväg med en massa anklagelser mot T.

Nej, jag svävar inte på någonting. Möjligheterna till annat scenario än det Freida Gummesson framställde är möjigt då hon inte uttömt andra möjligheter utan bara riktat in sig på ett enda spår.
Citera
2019-02-27, 05:31
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Varför måste han ha vetat vem som ringde? Gör du den tolkningen för att han ringde upp numret?

Ifrågasätter du att han ljög? Läs förhöret och sedan kan du kolla telefonlistan. Kom sedan tillbaka och försök påstå att han talade sanning.
Citera
2019-02-27, 05:33
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varför skulle Torgny ha "ljugit" om telefonsamtal med en bilverkstad? Trollar ni bara?

Läs förhöret där han berättar om telefonsamtalen. Jämför med telefonlistan och du inser att han ljuger.
Citera
2019-02-27, 05:41
Medlem
habets avatar
Citat:
Men du ifrågasätter inget av det Torgny har gjort.

Nej, jag svävar inte på någonting. Möjligheterna till annat scenario än det Freida Gummesson framställde är möjigt då hon inte uttömt andra möjligheter utan bara riktat in sig på ett enda spår.

Med "svävar iväg" åsyftar jag förstås att du inte skulle svara direkt på frågorna.
Vilket du ännu inte gjort!
Citera
2019-02-27, 05:47
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Med "svävar iväg" åsyftar jag förstås att du inte skulle svara direkt på frågorna.
Vilket du ännu inte gjort!

Svaren kommer med automatik när vi vet varför Torgny ljög.
Citera
2019-02-27, 07:01
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ifrågasätter du att han ljög? Läs förhöret och sedan kan du kolla telefonlistan. Kom sedan tillbaka och försök påstå att han talade sanning.

Jag ifrågasätter ja. Varför ringde sambon två gånger till numret han inte kände igen? Jag är tillräckligt kunnig för att förstå att bara för att han slog numret betyder det inte att någon svarade och sambon fick klarhet i vem som ringt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in