Det står i telefonlistan och den verkar de okunniga inte ha tillgång till. Det tog lång tid att få ut allt material som tillfogats slasken. Däremot lyckades Freida Gummesson med idiotin att mata in 63 sidor med SMS-trafik för Nicklas Jangestig trots att han var avförd från utredningen. Frieda Gummesson misslyckades med att göra en utredning som täckte alal aspekter och därför lämnar utrymmet fritt för alternativ gärningsperson.
Citat:
Nu var det ju egentligen jag som började ställa frågorna men ok, jag kan börja då det ju ur min synpunkt blir förstås väldigt odramatiska svar.
Jag har ingen aning om han ens ljög, det är du som säger det men om han gjorde det så vet jag förstås inte varför heller. Jag kan mycket väl tänka mig, som andra varit inne på här tidigare att i den situation han hamnade i så är det inte så konstigt om det blev fel d.v.s. att han kom ihåg fel.
Det svaret får gälla båda dina frågor.
Tvärtemot dig så tror jag att det är fullständigt likgiltigt om T "ljög" eller inte vilket kommer att visa sig när du börjar svara på mina frågor.
Så nu är det din tur.
Jag har ingen aning om han ens ljög, det är du som säger det men om han gjorde det så vet jag förstås inte varför heller. Jag kan mycket väl tänka mig, som andra varit inne på här tidigare att i den situation han hamnade i så är det inte så konstigt om det blev fel d.v.s. att han kom ihåg fel.
Det svaret får gälla båda dina frågor.
Tvärtemot dig så tror jag att det är fullständigt likgiltigt om T "ljög" eller inte vilket kommer att visa sig när du börjar svara på mina frågor.
Så nu är det din tur.
Du har alltså ingen aning om varför Torgny ljuger. Det vi kan konstatera är att han ljög.
Nej, det är inte likgiltigt eftersom han ljög med vad han gjorde under dagen. Hans tidslinje brister. Han saknar därmed trovärdighet. Det är därför han är likställde med Christine när det gäller lögner. Om Christine är en mördare för att hon ljuger så kan man säga samma sak om Torgny. Christines uppgifter stämmer inte och Torgnys uppgifter stämmer inte heller.
För min del så är Christine och Torgny mentalt lika likgiltiga inför andras väl och ve.
Det som är oroande är att Gummesson inte utredde Torgnys lögner. Speciellt om mobilerna och samtalen.
Det som är speciellt graverande är att Torgny kommer hem medan förövaren är på väg ur huset. Torgny borde rimligen ha mött mördaren vid ytterdörren. Tidsramen är alldeles för snäv att han inte skulle ha sett någon komma ut ur huset.
16:30 Torgny ringer medlemmerna i Ukelelej om möte.
Efter 17:30:** grannen Maria S ser Emma på tomten.
18:20:48 Emma skickar SMS till Torgny.
18:29:49 Torgny svarar på SMS från Emma.
Ca 18:47:** eller strax efter 19:00:** grannen Maria S ser en person med mörk huvklädnad gå upp vid Verktygsgatan 2b och sedan gå tillbaka och vidare på Verktygsgatan.
18:52:12 Lutten skickar SMS till Emma.
18:52:24 Emma mottager ett SMS
19:00:00 Åker Torgny från Smedjan.
19:06:33 Torgny öppnar samtalet till Sebbe.
19:09:03 Tidigast sista aktivitet Emma visar vid datorn.
19:10:56 Torgny avslutar samtalet med Sebbe.
19:11:01 Senast sista aktivitet Emma visar vid datorn.
19:12:00 Torgny uppskattar att han kommer hem tidigast.
19:12:21 Tidigast hemkomst för Torgny.
19:18:00 Torgny uppskattar han kommer hem senast.
19:18:22 Senast hemkomst för Torgny.
19:20:57 Torgny ringer SOSAB från Emmas mobil.
19:23:08 LKC får samtal från SOSAB om brottet.
19:32:05 Torgnys samtal till SOSAB avslutas.
19:32:40 Enligt polisen skall det vara Christine som kommer uppför trappan vid Arboga station.
19:34:02 Torgny ringer upp Roland från Emmas mobil.
19:34:43 Torgny avslutar samtal till Roland.
19:36:22 Torgny ringer upp sin egen mor från sin egna mobil.
19:37:30 Första polispatrullen anländer till Verktygsgatan 2b.
19:37:48 Torgny avslutar samtal till sin egen mor.
19:43:58 Saga sannolikt död.
19:46:00 Fastigheten säkrad av patrull
19:49:47 Christine kollar sitt saldo från mobilen som länkar via mast i Kungsör.
19:51:49 Christine saldouppringning avslutas.
19:54:00 Verktygsgatan spärras av i väntan på hundförare.
20:00:00 Torgny ringer upp sin egen far från Emmas mobil.
20:00:12 Torgnys samtal till sin egen far avslutas.
20:29:00 Hundförare anländer till verktygsgatan.
20:29:01 Nicklas J ringer Emmas mobil, ej svarat
20:30:52 Nicklas J ringer Emmas mobil igen, ej svarat.
20:58:39 Sofia Trafvenfelt ringer Emmas mobil.
20:59:09 Sofias samtal till Emmas mibil avslutas.
21:00:00 Nicklas skall hämtas till förhör enligt beslut.
21:00:00 Ca-tid; tåget med Christine från Arboga anländer till Stockholms Central.
21:06:12 Micaela Jakobsson ringer Emmas mobil, ej svar.
21:11:33 Christine skickar SMS som kopplar via mast på Stockholms centralstation.
21:21:00 Tidigast tid Christine ankommer till Gullmarsplan.
21:47:27 Malin Persson ringer Emmas mobil, ej svar.
21:51:09 Båda barnen avlidna enligt jourspan.
22:37:48 Andreas Björklund ringer Emmas mobil, ej svar.
22:38:49 Andreas Björklund ringer Emmas mobil, ej svar.
22:41:41 Camilla Törnqvist ringer Emmas mobil, ej svar
22:45:00 Christine kommer hem enligt egen utsago.
22:51:00 SMS skickas till Emmas mobil.
23:12:59 SMS skickas till Emmas mobil.
24:00:00 Christine kommer hem enligt hyresvärdinnans utsago.