2019-02-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG idag Lørenskog-forsvinningen: Fant slepespor i huset

Slepespor innomhus, hva kan det bety eller være?
At AEH antakelig var bevisstløs da hun forlot boligen er det jeg tenker...
Citera
2019-02-26, 20:08
Medlem
Citat:
Et slepespor er vel ikke direkte tegn på kamp, men kanskje tegn på bortføring, i og med at det finnes spor etter at noe eller noen er blitt dratt langs gulvet. Eks, hvis det fantes DNA i slepesporet, burde det gå an å fastslå om det var AEH som ble dratt langs guvlet.

Så da har heller ikke slepesporet gitt noen identifiserbare og sikre tegn på hva eller hvem som ble dratt der.

Dette sier etterforskningleder Tommy Brøske til VG idag:

Men hva kan dette slepesporet bestå av? Vann? Vann pleier å tørke etter en stund.

Vet ikke hva jeg skal tro.
Slepespor etter sko antar jeg.
Citera
2019-02-26, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Unnskyld meg, men har det ikke tidligere vært uttalt at det ikke var tegn til kamp/bortføring i boligen eller blander jeg det med "ingen tegn til innbrudd"?

Edit:

Det har tydeligvis blitt nevnt tidligere, men fokuset har vært mot badet.

Men nå vet vi at det var slepespor i boligen som var såpass tydelige at han som har funnet alt som er av interesse i denne saken, dvs TH ble oppmerksom på det med en gang han kom hjem...................

""
Falkevik Hagen(68) har vært savnet fra sitt hjem på Fjellhamar i Lørenskog siden 31. oktober i fjor. Politiets hovedteori er at det dreier seg om en kidnappingssak. Trolig ble hun angrepet på badet. Det skal ha blitt funnet spor inne i huset.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21avgq/nrk-spraakeksperter-koblet-inn-for-aa-granske-ark-i-forsvinningssaken
""
Hvordan blir man oppmerksom på slepespor ? Væske (blod feks) klint/dratt bortover gulvet kan jeg oppfatte som slepespor. Hva annet ?
Citera
2019-02-26, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hvordan blir man oppmerksom på slepespor ? Væske (blod feks) klint/dratt bortover gulvet kan jeg oppfatte som slepespor. Hva annet ?
Man ser noe som er unormalt, det finnes kanskje flere typer gulv kidnapperne har måttet passere på vei ut der man kan se slepespor.
Citera
2019-02-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Man ser noe som er unormalt, det finnes kanskje flere typer gulv kidnapperne har måttet passere på vei ut der man kan se slepespor.
Hva er det på en parkett, laminat gulv flisgulv, ol som gjør at det betegnes som slepespor ? Slepespor i snøen, på grus o.l. er grei, underlaget gir et avtrykk, slepespor på, sannsynligvis parkett, er mest sannsynelig noe som gir avtrykk på gulvet, som en væske. Men når det står ikke tegn til kamp samsvarer ikke dette m blodspor.
Citera
2019-02-26, 20:24
Medlem
Monsens avatar
Citat:
ja den teorien har jeg holdt på lenge, og "de" er heller ikke intr i å risikere å røpe seg noe mer ved å ha en dialog med politiet

Jeg tror også at det er svært usannsynlig at hun fortsatt er ved liv … "Kidnapperne" har dermed ingenting å forhandle med.

Jeg tror ikke lenger på at det er en kidnapping. Da hadde skurkene vært mer ivrig på å få pengene sin raskt, og vist Hagen-familien at hun var i live.

En veldig merkelig sak dette, men jeg tror noe er i ferd med å skje ...
Citera
2019-02-26, 20:28
Medlem
Citat:
Hva er det på en parkett, laminat gulv flisgulv, ol som gjør at det betegnes som slepespor ? Slepespor i snøen, på grus o.l. er grei, underlaget gir et avtrykk, slepespor på, sannsynligvis parkett, er mest sannsynelig noe som gir avtrykk på gulvet, som en væske. Men når det står ikke tegn til kamp samsvarer ikke dette m blodspor.

Går man med skor inomhus så kan det bli spår efter sulorna men det är ett långskott. Om man behövt släpa ut henne borde det möjligtvis innebära att det endast varit en person inne i huset? I annat fall borde man väl burit henne?

Lutar mer åt att det är någon i hennes närhet som tagit livet av henne, granne, bekant eller liknande.
Citera
2019-02-26, 20:28
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Et slepespor er vel ikke direkte tegn på kamp, men kanskje tegn på bortføring, i og med at det finnes spor etter at noe eller noen er blitt dratt langs gulvet. Eks, hvis det fantes DNA i slepesporet, burde det gå an å fastslå om det var AEH som ble dratt langs guvlet.

Så da har heller ikke slepesporet gitt noen identifiserbare og sikre tegn på hva eller hvem som ble dratt der.

Dette sier etterforskningleder Tommy Brøske til VG idag:

Men hva kan dette slepesporet bestå av? Vann? Vann pleier å tørke etter en stund.

Vet ikke hva jeg skal tro.
Gummistreker fra skoene hennes? Som i idrettshallen da vi var barn og brukte ulovlige "utesko" ...
Citera
2019-02-26, 20:33
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellen60
At AEH antakelig var bevisstløs da hun forlot boligen er det jeg tenker...
Helt klart. Enten ble hun kvalt på badet, bedøvet med klut dynket i kloroform (eller skjer det bare på Poirot?) eller fått en sprøyte med morfin?

Hvis hun var død da hun ble slept ut, er det ikke kidnappere som har vært på ferde. Da må man lete nærmere AEH.

Hvis hun var bedøvet eller slått i svime, kan det være kidnappere som vil holde henne i live som et forhandlingskort. Men hvorfor finner de ikke noe fremmed DNA i huset? Og hvorfor viser de ikke at de har henne i live? Finnes det egentlig noen kidnappere i denne saken ...?
Citera
2019-02-26, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy

For ikke så lenge siden uttalte politiet at de ikke visste hvilke av inngangene/utgangene som ble brukt.

Så det finnes et slepespor som startet ca ved et baderom, og som stopper uten å gi tydelig retning mot hvilken utgangsdør som er brukt.

Slept et stykke, og så båret resten av veien ut.
Citera
2019-02-26, 20:37
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatHurley
Går man med skor inomhus så kan det bli spår efter sulorna men det är ett långskott. Om man behövt släpa ut henne borde det möjligtvis innebära att det endast varit en person inne i huset? I annat fall borde man väl burit henne?

Lutar mer åt att det är någon i hennes närhet som tagit livet av henne, granne, bekant eller liknande.

Godt presisert at slepespor indikerer at det er mest sannsynlig at kun en person har vært inne i huset. Opererer kidnappere slik? Eller er det noen i nærheten av henne ...?
Citera
2019-02-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Godt presisert at slepespor indikerer at det er mest sannsynlig at kun en person har vært inne i huset. Opererer kidnappere slik? Eller er det noen i nærheten av henne ...?

I och med att det inte finns några tecken på inbrott så ser jag ingen orsak till att endast en person ska ha gått in om de varit flera. Fler personer i huset borde resultera i ett snabbare omhändertagande av målet med mindre risk att hon hinner larma efter hjälp.

Jag tror på det sistnämnda. Möjligtvis gubben själv men lutar mer åt någon annan i kretsen omkring henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in