Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Jag har nog fel här men jag har för mej att jag räknade ut det för ett par år sedan och kom fram till 14 gram per 100 med såsen. Men jag googlade nu och såg att det ligger på 24 gram själva köttet. Så köttfärs är tom mer proteinrikt än vad jag fått för mej.
Jag kan lätt äta på en dag 5 portioner pasta med köttfärssås som är ca 100 gram köttfärs per portion och alltså minst 120 gram protein i köttet, sedan får man ju från såsen, mjölken och pastan.
Jag brukar se till att varje måltid innehåller 20-50 gram protein.
EDIT: Nej 14 gram var per portion jag delade upp köttet, inte per 100. Sorry!
Jag skulle aldrig låta en hel dags protein komma från en enda sorts protein. Finns vissa saker jag känner att jag måste äta varje dag.
Som hela ägg. Det är ju det protein med högst biologiskt värde. Det värde som anger hur väl ett livsmedels proteininnehåll kan tillgodoses av kroppen. Hela ägg har fått 100 i BV. Är som en animalisk grönsak. Är bättre källa till vitaminer än multivitaminer !! Hela ägg innehåller ju även SMÅ mängder testosteron. Vince Gironda sa ju att 36ägg om dagen ger lika bra resultat som dianabol...
Och fet fisk. Makrillfilé tre burkar varje dag. Bästa som finns innan man ska sova. En burk innehåller dagsbehovet av omega 3. Sen 17gram protein per burk. Perfekt med tre st ju. Förr när jag drack proteindrinkar så kompletterade jag drinken med en burk makrillfilé. Har aldrig gillar proteinpulver som "måltid". Men tar man makrillfilé eller ett par hela ägg ihop med drinken så var det ok.
Rött kött. Brukar äta rostbiff om det inte blir köttfärssås.
Och någon jävla 500g kvarg burk per dag.
Ost av olika slag. Kanon. Massor med bra protein.
Vad gäller kolhydrater. Växer man inte. Öka kolhydraterna. Jag hade problem öka i vikt när jag började träna. Men inte senare. Kunde äta jävligt lite men väga 135kg.
Och sen måste jag ha broccoli, vitlök, D-vitamin, B-6, zink, grönt te. Säkert glömt något när jag skriver. Jag äter inte bara för bygga muskler. Jag gör det för det är en viktig del i att ha högre testosteron produktion än referensvärdet. Och då menar jag inte för 40åringar. Utan för alla åldrar.
Jag är naturellt dopad.