2019-02-26, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Hvis ikke kontoen ble opprettet bare for å sende noen meldinger for deretter å bli slettet.
Jeg tipper politet (og familien) ønsker dialog.
Citera
2019-02-26, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Jeg tipper politet (og familien) ønsker dialog.
Nå er det vel opprettet en kryptokonto for betaling, en for kommunikasjon som var utilstrekkelig.

Og så ble det vel opprettet en ny enveis kommunikasjonsplattform som var bedre.
Citera
2019-02-26, 17:34
Medlem
Citat:
Begynner isen å smelte på langvannet ?

Tror politiet får ta et finsøk der og se om de finner den savnede.
https://www.skiforeningen.no/marka/bilder/?id=30852
24.02.2019 Klissvått over Langvann
Ennå greit skiføre i Østmarka, bare man tok det med ro over vannene. Her ved Langvann var det sparsomt med snø på isen, og ganske vått.
Citera
2019-02-26, 17:36
Medlem
Citat:
https://www.skiforeningen.no/marka/bilder/?id=30852
24.02.2019 Klissvått over Langvann
Ennå greit skiføre i Østmarka, bare man tok det med ro over vannene. Her ved Langvann var det sparsomt med snø på isen, og ganske vått.
Smeltinga har begynt da
Citera
2019-02-26, 17:36
Medlem
Citat:
Nå er det vel opprettet en kryptokonto for betaling, en for kommunikasjon som var utilstrekkelig.

Og så ble det vel opprettet en ny enveis kommunikasjonsplattform som var bedre.

Politiet ønsket bedre kommunikasjon, ikke en enveis monolog som skulle slettes etter at en beskjed ble gitt.
At beskjeden ble mottatt kan bero på at man i digitale tjenester kan se når motparten har sett meldingen. Men at Hagen-familien ikke kan svare kan vanskelig bety annet enn at kommunikasjonskanalen er sperret fra den andre kanten.
Citera
2019-02-26, 17:40
Medlem
Citat:
Politiet ønsket bedre kommunikasjon, ikke en enveis monolog som skulle slettes etter at en beskjed ble gitt.
At beskjeden ble mottatt kan bero på at man i digitale tjenester kan se når motparten har sett meldingen. Men at Hagen-familien ikke kan svare kan vanskelig bety annet enn at kommunikasjonskanalen er sperret fra den andre kanten.
Det får være hva det vil, men jeg anser situasjonen slik at "kidnapperne" ikke har et levende menneske å forhandle om og derfor får ikke familien heller noe livstegn.

At det kommer en melding eller to med en måneds mellomrom er bare for å holde poteten varm.
Citera
2019-02-26, 17:43
Medlem
Citat:
Det får være hva det vil, men jeg anser situasjonen slik at "kidnapperne" ikke har et levende menneske å forhandle om og derfor får ikke familien heller noe livstegn.

At det kommer en melding eller to med en måneds mellomrom er bare for å holde poteten varm.
ja den teorien har jeg holdt på lenge, og "de" er heller ikke intr i å risikere å røpe seg noe mer ved å ha en dialog med politiet
Citera
2019-02-26, 17:46
Medlem
Citat:
ja den teorien har jeg holdt på lenge, og "de" er heller ikke intr i å risikere å røpe seg noe mer ved å ha en dialog med politiet
I og med at ingen har verken sett eller hørt noe, ingen kameraer har fanget opp noe uvanlig så får politiet bruke robåt og likhund på tjernet der når isen går så kanskje de finner noe.
Citera
2019-02-26, 18:39
Medlem
Citat:
I og med at ingen har verken sett eller hørt noe, ingen kameraer har fanget opp noe uvanlig så får politiet bruke robåt og likhund på tjernet der når isen går så kanskje de finner noe.

Det gjør de nok.

Men jeg kan aldri i verden tenke meg at man finner noe der. Det er folk rundt Langvannet til alle døgnets tider: Turgåere, syklister, joggere, mye ungdom som henger der osv osv.

Det ville være å ta en helt vanvittig risiko å satse på å dumpe et lik der. Det er helt umulig å planlegge å ikke bli sett der.

Jeg tror i så fall at hun er fraktet i bil et annet sted og dumpet der, dersom hun er død.
Citera
2019-02-26, 19:09
Medlem
VG idag Lørenskog-forsvinningen: Fant slepespor i huset

Slepespor innomhus, hva kan det bety eller være?

Citat:
Politiet har en teori om at Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt angrepet mens hun var på badet. Bakgrunnen for denne teorien skal være såkalte situasjonsspor på åstedet i eneboligen i Lørenskog.

I tilknytning til et av badene i huset har politiets kriminalteknikere påvist det som kan omtales som slepespor. Utover det skal det ikke være åpenbare tegn til kamp i boligen, får VG opplyst.

Slepesporene skal gi et bilde på hvordan den mulige bortføringen kan ha foregått: Noen har kommet lynraskt inn i huset, fjernet 69-åringen fra baderommet, før de har tatt seg lynraskt ut igjen.

De spesielle sporene skal ha vært noe av det første ektemannen Tom Hagen (68) fortalte om da han varslet politiet, får VG opplyst.
Citera
2019-02-26, 19:12
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
VG idag Lørenskog-forsvinningen: Fant slepespor i huset

Slepespor innomhus, hva kan det bety eller være?

Unnskyld meg, men har det ikke tidligere vært uttalt at det ikke var tegn til kamp/bortføring i boligen eller blander jeg det med "ingen tegn til innbrudd"?

Edit:

Det har tydeligvis blitt nevnt tidligere, men fokuset har vært mot badet.

Men nå vet vi at det var slepespor i boligen som var såpass tydelige at han som har funnet alt som er av interesse i denne saken, dvs TH ble oppmerksom på det med en gang han kom hjem...................

""
Falkevik Hagen(68) har vært savnet fra sitt hjem på Fjellhamar i Lørenskog siden 31. oktober i fjor. Politiets hovedteori er at det dreier seg om en kidnappingssak. Trolig ble hun angrepet på badet. Det skal ha blitt funnet spor inne i huset.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/21avgq/nrk-spraakeksperter-koblet-inn-for-aa-granske-ark-i-forsvinningssaken
""
Senast redigerad av drsniffer 2019-02-26 kl. 19:21.
Citera
2019-02-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Unnskyld meg, men har det ikke tidligere vært uttalt at det ikke var tegn til kamp/bortføring i boligen eller blander jeg det med "ingen tegn til innbrudd"?

Et slepespor er vel ikke direkte tegn på kamp, men kanskje tegn på bortføring, i og med at det finnes spor etter at noe eller noen er blitt dratt langs gulvet. Eks, hvis det fantes DNA i slepesporet, burde det gå an å fastslå om det var AEH som ble dratt langs guvlet.

Så da har heller ikke slepesporet gitt noen identifiserbare og sikre tegn på hva eller hvem som ble dratt der.

Dette sier etterforskningleder Tommy Brøske til VG idag:
Citat:
Det skal ikke ha vært spor etter innbrudd i boligen – og det skal heller ikke ha vært videoovervåkning i eller utenfor huset som har kunnet hjelpe politiet.

VG har vært i kontakt med etterforskningsleder Tommy Brøske, som sier at han per nå ikke ønsker å kommentere noe som gjelder spor på åstedet.

Men hva kan dette slepesporet bestå av? Vann? Vann pleier å tørke etter en stund.

Vet ikke hva jeg skal tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in