2019-02-26, 13:43
Medlem
tuggishs avatar
Känner man sig hotad blir man provocerad. Sen påverkad av feministerna. De är just det dem vill. Att provocera rådande normer.

Man väljer själv om man vill hoppa ned i båten med en sån människa och tjafsa.

Själv är jag för upptagen med att tjäna pengar, åka bil och skrika könsord på fotbollsmatcher att jag inte hinner det
Citera
2019-02-26, 13:50
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det är knappast något som händer, lyssna inte på Jordan Peterson, av någon konstig anledning verkar han inte ha någon koll alls på lärosäten.

(Eventuellt går han att lyssna på när han pratar psykologi, det kan jag inte avgöra, men sakerna som gjort honom populär är oftast rent svammel.)
Vet ingen som skulle ha bättre insikt om detta än en professor som besökt hundratals städer de senaste åren och talat inför intellektuella över hela världen.
Ge mig ett enda argument emot.
Citera
2019-02-26, 15:44
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Vet ingen som skulle ha bättre insikt om detta än en professor som besökt hundratals städer de senaste åren och talat inför intellektuella över hela världen.
Ge mig ett enda argument emot.

Okej, han påstår att amerikanska lärosäten är fulla av marxister. Eller förlåt, "postmoderna neo-marxister" vad det nu skulle vara.

Han vet antagligen att det inte är så, men det hjälper ju hans politiska linje, vilket nog är samma linje som de som finansierar honom har (och då syftar jag inte på patreon utan vilka miljardärer det nu är som ger honom pengar, antagligen Koch-bröderna, det är ju oftast, men inte alltid, de). Han vill skapa en panik som fortsätter den extrema förskjutningen av overtonfönstret. Men han ligger fel i tiden, det kalla kriget är slut och den röda faran är inte något som fungerar för att skrämmas med i någon större utsträckning, visst finns det många som är rädda för den kommunistiska infiltrationen och stundande revolutionen, men de är redan övertygade högerfolk. Det går inte att vinna över mittenväljare genom röd panik längre.
Citera
2019-02-26, 16:22
Medlem
Citat:
Okej, han påstår att amerikanska lärosäten är fulla av marxister. Eller förlåt, "postmoderna neo-marxister" vad det nu skulle vara.

Han vet antagligen att det inte är så, men det hjälper ju hans politiska linje, vilket nog är samma linje som de som finansierar honom har (och då syftar jag inte på patreon utan vilka miljardärer det nu är som ger honom pengar, antagligen Koch-bröderna, det är ju oftast, men inte alltid, de). Han vill skapa en panik som fortsätter den extrema förskjutningen av overtonfönstret. Men han ligger fel i tiden, det kalla kriget är slut och den röda faran är inte något som fungerar för att skrämmas med i någon större utsträckning, visst finns det många som är rädda för den kommunistiska infiltrationen och stundande revolutionen, men de är redan övertygade högerfolk. Det går inte att vinna över mittenväljare genom röd panik längre.

Tror mer hans m.fl "marxism" skräck handlar om Frankfurtskolan, dvs "marxism" på ett kulturellt plan.

Du vet tror man på genus, förtryck via normer och ex anser att både homosexualitet och "femininitet" är fullt normalt och ska ha sin plats i världen samt övrigt "identitespolitik" så är man enligt vissa
marxist!
Citera
2019-02-26, 16:56
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tror mer hans m.fl "marxism" skräck handlar om Frankfurtskolan, dvs "marxism" på ett kulturellt plan.

Du vet tror man på genus, förtryck via normer och ex anser att både homosexualitet och "femininitet" är fullt normalt och ska ha sin plats i världen samt övrigt "identitespolitik" så är man enligt vissa
marxist!

Jag tror att du har rätt, men vi lär aldrig se Jordan säga detta. Han är nöjd så länge alla hans lärjungar är införstådda med att det är detta man menar men han själv kan förneka varje gång han får en kritisk fråga.
Citera
2019-02-26, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Känner man sig hotad blir man provocerad. Sen påverkad av feministerna. De är just det dem vill. Att provocera rådande normer.

Man väljer själv om man vill hoppa ned i båten med en sån människa och tjafsa.

Själv är jag för upptagen med att tjäna pengar, åka bil och skrika könsord på fotbollsmatcher att jag inte hinner det
Personligen så blir jag inte provocerad, däremot så tycker jag att det är ett intressant ämne.

Ett annat fenomen är ju också det där att barn nuförtiden tydligen "hjärntvättas" att vara "könsneutrala", men jag ser inga som helst spår av det någonstans - varenda lågstadieklass som jag har råkat ut för de senaste åren har uppvisat väldigt typiska könsroller, typ att killarna är högljudda och snackar om lagsporter med varandra medan tjejerna sitter i mindre grupper och pratar mer personligt med varandra.
Citera
2019-02-27, 02:27
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:

Fel, han har helt rätt i det och han är långt ifrån ensam om att ha kommit fram till detta.
Citera
2019-02-27, 11:10
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikael861
Personligen så blir jag inte provocerad, däremot så tycker jag att det är ett intressant ämne.

Ett annat fenomen är ju också det där att barn nuförtiden tydligen "hjärntvättas" att vara "könsneutrala", men jag ser inga som helst spår av det någonstans - varenda lågstadieklass som jag har råkat ut för de senaste åren har uppvisat väldigt typiska könsroller, typ att killarna är högljudda och snackar om lagsporter med varandra medan tjejerna sitter i mindre grupper och pratar mer personligt med varandra.

Tror det är några rubriker i tidningen om ett "könsneutralt" dagis på Södermalm och sen tror alla att det gäller allt "nuförtiden".

Det jag har sett är precis tvärtom. Bakåtsträvande nästan. Framförallt med alla nya invandrare och den mentaliteten i skolorna. Tjejer kallas horor och tuffa killarna styr skolgården som vanligt.Ser ingen direkt skillnad mot när jag själv gick i skolan.
Citera
2019-02-27, 17:06
Medlem
Sqeptisks avatar
Har också undrat över hur en liten klick mentalt störda feminizt-tokor får så stort gehör som dom får? Ingen vill ju egentligen ens ha med dom att göra. Ofta (dock inte alltid!) fula, feta och korkade.

Det är idag få som låter sig provoceras av deras störda utspel, så det bästa är nog helt enkelt att tysta ihjäl tokfeminizmen
Citera
2019-02-27, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Har också undrat över hur en liten klick mentalt störda feminizt-tokor får så stort gehör som dom får? Ingen vill ju egentligen ens ha med dom att göra. Ofta (dock inte alltid!) fula, feta och korkade.

Det är idag få som låter sig provoceras av deras störda utspel, så det bästa är nog helt enkelt att tysta ihjäl tokfeminizmen
För mig så gick det nog över gränsen när jag såg det där programmet om hur farsan i en så kallat könsneutral familj kallade sig för "mapa".
Det var så jävla larvigt att jag på allvar trodde att det var en parodi, men det var tydligen helt seriöst.
Citera
2020-05-17, 20:30
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykeltuta
Jag står själv i begrepp att byta utbildning eftersom jag går en genus-infekterad samhälls”vetenskaplig” sådan.

Som feminist kan jag väl erkänna, att målsättningen med häxjakten på män - dvs självsäkra och maskulina, sådana - är just att mobba bort dom. Dom erkänner ju alltid fel dessutom, vilket enligt svensk sed är en försvårande omständighet.
Citera
2020-05-22, 19:13
Medlem
Citat:
Har du inte hört hans trams om hur universiteten är fyllda av marxister?

Universiteten är fyllda av marxister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in