2019-02-26, 01:55
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
När den fundamentalt fudstroende får se sin dotter eller son drabbas av sjukdom som hotar barnets överlevnadsförmåga, säg mig då vem fundamentalisten kräver att få träffa (Jehovas vittne undantaget eftersom de är körda i roten) , vem är hjälparen i de fallen, den samlade expertisen som tror sig veta.. eller högste chefen i universum Mr Biggest aka Gud?

En frisk människa bevarar sitt mentala tillstånd och förstår var det vänder och var de GODA råden är dyrbarast och lämpade.. så vem sa du det berodde på att människosläktet öht överlevt sa du? Moder teresia-stuket? Tillåt mig le.. man kan bara le och låta bli att bemöta någo som på allvar proklamerar att det är religiositet, som öppnat dörrar och fönster för den grad av civilisation som uppbringats, om så att ingenting är perfekt och så flöm inte alla de sabotage och manipulationer och den terror som åstadkoms av den stora skaran individer på jorden som helt enkelt drivs! av skadeglädje, som ej tåler att se framgång och lycka och förnöjdsamhet, nej man ska knäböja och start amed vilken synd och smuts som genomsyrar hela ens anlete, sedan kanske försiktigt försöka räta upp sig till en jag-vartelse att våga säga sig VILJA MER, än att stagnera i för längesedan fallfärdiga bakåtsträvande svavelosande grälsjukt tankegods, som bl.a återfinns i Bibel.

Att få mig att ge mitt innersta förtroende efter att ha läst första Moseboken.. och hur människor kultiverats i att uppbinga hat och via religionen , boken.. lärt sig hatet och hur hatet används till att ses som något naturligt och detta fortgår än idag - jag anser att du har fel i att religionen varit gynnande, religionen är en stor , stor barriär som en fet blockad i människors hjärnor, och kan säga så mkt mer om just detta, men avstår då jag inte vill plåga dig med kilometerlångt inlägg.

Hat, är vad människan lärt sig av svavelosande sadism, och det var UTSTUDERAT, och detta har människor fått sig till livs vad gäller "bildning" under långa tider när de inte hade en promille av kännedom om världen, som vi har idag. Inga apparater att upplysa dem om falsk eller fake news.. de hade ingenting, utan leddes blint rakt ini fördärv, och avkommorna såg detta och lärde sig våldets språk.

Tycker du ska läsa om hela bibeln, ge det iaf två tre år, för uppenbarligen har du missat någonting däri - eller så är du kanske sikh, eller du kan vara muslim.. eller som en annan på forumet som är jesusälskare men säger sig inte vara religiös men tror blint på varenda stavelse i bibeln.

finns ju tusen riktingar, bara att väja o vraka, men bibelguden är en stor kändis som älskas av många, och de är som masochister.. knäböjer när kommandot kommer, och ser "inget fel i den gode guden, att deras gudsbild medger sadism, är något de verkar ty sig till en stark grymmis till fader, men jag ger kalla handen åt sådant CRAPTALK som står där. Det är trams från början till slut, bibeln är over and out för mig, har läst den och återkommer aldrig till sådant crap.

Jag ser bibliotek fulla av överlägset tankegods, vida överlägset det billiga crap jag läst i bibeln, en sann gåta hur sådan tramsbok, kunnat höjas till att vara klokbok, ren gåta.

Kändes bra att få säga sin mening när det kommer till betygsättning.

Bibel som kunskapsbok = IG (icke godkänd)
Om jag själv eller någon jag värdesätter blir sjuk, då är jag tacksam för att människor lyckats frambringa läke-kunskapen och doktorsyrket.
Jag tror också att vi besitter denna kunskap just för att vi började med religion!

Läs gärna några av mina inlägg en gång till om du missat att jag editerat lite.

Kanske skall jag också upprepa att även jag fördömer allt människans övervåld som uppkommit i religionens namn.
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 02:00.
Citera
2019-02-26, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tim-price

Alla är rädda för Sanningen, då den inte går att begripa.
Tala för dig själv.
Citat:
Att människor i nästan alla tider försökt skapa sig en uppfattning om ”saken” (som givet är felaktig) eller använt sin makt för att begå våld på andra är väl knappast ett bevis på att ”Gud” inte existerar?
Och?

Citat:
Snarare är människans uppfattningsförmåga om Gud/gudar ursprunget till vår kunskapstörst och Vetenskap!
Begriper ni inte det?
Jaså? Det verkar mycket mer troligt att (bland annat) kunskapstörsten är ursprunget till människors tro på ogrundade påståenden om verklighetens beskaffenhet (religion), snarare än tvärtom.
Man behöver givetvis inte vara vidskeplig för att värdesätta kunskap.
Citat:
Vi hade aldrig suttit här med våran vetenskap om vi inte börjat ifrågasatta existensen!!
Vilket inte nödvändigtvis har med någon gud att göra.
Citat:
All filosofi och vetenskap är springet ur religion.
Siffror och Matematik
Jaså. Har du några belägg för detta?
Citat:
Språk och Logik
Politik och Etik
Fysik, Kemi, Biologi och Astronomi
Allt är det uppfunnet av troende
Och vilken relevans har religiösa föreställningar i dessa områden? Kan du nämna en enda teori inom fysik, kemi, biologi eller astronomi där någon religiös föreställning ingår i modellen?
Citera
2019-02-26, 02:02
Medlem
Citat:
Du kommer som sagt aldrig att få någon sann definition av någon annan,
Och det vet du?

Citat:
Så det är antingen att du hänger i en annan tråd eller att du börjar tänka själv som gäller
Det är inte en motsättning mellan att tänka själv och att granska bevisningen för det som de facto påstås.
Hur jävla korkad är du egentligen?
Citera
2019-02-26, 02:02
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Där religiöst tankegods är djupast rotat i världen ses faktiskt också de mest ghårresande så kallade försök att lösa livsproblem, dvs de sitter FAST. De är offer och inte alls några lyckobringande orakel.

De är endast fastkörda i doktriner och dogma som de inte lyckas ens ta sig ur och fast de vill, men det enda de kan är gråta mer, och fortsatt fastna i gråt och förtvivlan och i återvändsgränden när den stelnar och blir ihopväxt av taggiga snår, så minskar inflödet från omvärlden och minskar också förmågan att ta sig ut.. massiv kollektivistisk masstro på det ENDA som de intalas från alla håll att vara förlösaren, är en genomfalsk antites, som var kriminell redan när sagoskiten knypplades ihop med den första lama silkestråden, till fördärv!

folk är fångna i sin tro, våldtäkter inom eller utom äktenskap, lemlästningar och så mycket mycket mer, allt pågår i en enda sanning, som deras gud tillåter och finns inte tillstymmelse till adekvat diskussion om vad som kan vara osant eller fel där ur gudsmantrandet för då åker de in i finkan och torteras eller får eld på sig för att tystas.

Tala silver tiga guld? Den om något har slagit in, och täppt till, så människohandeln kan utbredas och varför i helsicke utbredde sig barnprostitution och människohandel där guden är så enormt stor och fastrotad, som det inte är här, nej hjärnan fastlåses i fixering.

i övrigt inget konstigt med att undra över existensen och pröva lite och söka lite.. men det är ju helt abnormt vad som ännu pågår år 2019.. jag tror det kommer pågå också 3019 , i den takten och orken att inte upplysa som tillåts nu, det är ju fint att i religionens namn inte förhäva sig och tro sig vara någon, när ju allt står skrivet i klokböckerna, t.ex en fin liten hadith..

elelr litet bibelkapitel, som svar på livsutmaningarna?
Citera
2019-02-26, 02:05
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Gambler-
Tala för dig själv.

Och?

Jaså? Det verkar mycket mer troligt att (bland annat) kunskapstörsten är ursprunget till människors tro på ogrundade påståenden om verklighetens beskaffenhet (religion), snarare än tvärtom.
Man behöver givetvis inte vara vidskeplig för att värdesätta kunskap.

Vilket inte nödvändigtvis har med någon gud att göra.

Jaså. Har du några belägg för detta?

Och vilken relevans har religiösa föreställningar i dessa områden? Kan du nämna en enda teori inom fysik, kemi, biologi eller astronomi där någon religiös föreställning ingår i modellen?
Jag är ledsen att påpeka det, men: Du är en idiot.

Lär dig läsa först,
Lär dig sen vår historia.
Se vart ursprunget till vetenskapen kommer ifrån.
Om du bara visste hur religiösa de som tror på matematik är...
Hur mycket är värdet av talet 1? Vilka tal existerar och vad är deras faktiska värde?

Vart kommer vår moderna vetenskap ifrån?
Från tempel!!!
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 02:32.
Citera
2019-02-26, 02:07
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Där religiöst tankegods är djupast rotat i världen ses faktiskt också de mest ghårresande så kallade försök att lösa livsproblem, dvs de sitter FAST. De är offer och inte alls några lyckobringande orakel.

De är endast fastkörda i doktriner och dogma som de inte lyckas ens ta sig ur och fast de vill, men det enda de kan är gråta mer, och fortsatt fastna i gråt och förtvivlan och i återvändsgränden när den stelnar och blir ihopväxt av taggiga snår, så minskar inflödet från omvärlden och minskar också förmågan att ta sig ut.. massiv kollektivistisk masstro på det ENDA som de intalas från alla håll att vara förlösaren, är en genomfalsk antites, som var kriminell redan när sagoskiten knypplades ihop med den första lama silkestråden, till fördärv!

folk är fångna i sin tro, våldtäkter inom eller utom äktenskap, lemlästningar och så mycket mycket mer, allt pågår i en enda sanning, som deras gud tillåter och finns inte tillstymmelse till adekvat diskussion om vad som kan vara osant eller fel där ur gudsmantrandet för då åker de in i finkan och torteras eller får eld på sig för att tystas.

Tala silver tiga guld? Den om något har slagit in, och täppt till, så människohandeln kan utbredas och varför i helsicke utbredde sig barnprostitution och människohandel där guden är så enormt stor och fastrotad, som det inte är här, nej hjärnan fastlåses i fixering.

i övrigt inget konstigt med att undra över existensen och pröva lite och söka lite.. men det är ju helt abnormt vad som ännu pågår år 2019.. jag tror det kommer pågå också 3019 , i den takten och orken att inte upplysa som tillåts nu, det är ju fint att i religionens namn inte förhäva sig och tro sig vara någon, när ju allt står skrivet i klokböckerna, t.ex en fin liten hadith..

elelr litet bibelkapitel, som svar på livsutmaningarna?
Jag vill påstå att alla som påstår att gud eventuellt kommer med frälsning och/eller bestraffning är totala idioter. Jag tycker mig se bevis på motsatsen hela tiden
Citera
2019-02-26, 02:13
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Hur kan t.ex statuerandet av Allah, utgöra grunden för hela världens intresse av att ens påbörja bevisnings-arbete, att denne gudom kan tänkas ha någon enda rot i jorden , vi ska bara hitta denna lilla trådrot för att sedan därifrån, fortsätta nysta fram gudomens resterande himmelska anlete - det är detta islamismen ägnar sig åt på fullaste allvar, som blir så bisarrt.

Bibelguden å andra sidan, skiner fram i första Moseboken så tydligt att om man läser och inte bara läser, då inser att för att ges en chans till utveckling om vad de månde vara, då bäst klappar igen boken och kommer ihåg at den inte, var tjänlig för utvecklingsändamål .

VArför då eg. bevisa vad en stor del av mänskligheten redan förstått, men visar medkänsla av stackarna som ändå inte vill släppa... tja, för det heter att vara civiliserad. Du är civiliserad mot den som förstår mindre, du behöver inte artikulera för den varenda dag att den är "bakom flötet", du vet redan att den är hopplöst förförd.. av dels omgivning som är lika rund i skallen, och förstärker sig med att leta efter det magiska ord som ska få guden att börja älska dig och därför särar på båfde ben och skalle så han kan tränga in om och när han behöver.

Men så är människor, inte riktigt färdiga, och så dör vi innan vi blivit klara ändå.
Citera
2019-02-26, 02:16
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
Hur kan t.ex statuerandet av Allah, utgöra grunden för hela världens intresse av att ens påbörja bevisnings-arbete, att denne gudom kan tänkas ha någon enda rot i jorden , vi ska bara hitta denna lilla trådrot för att sedan därifrån, fortsätta nysta fram gudomens resterande himmelska anlete - det är detta islamismen ägnar sig åt på fullaste allvar, som blir så bisarrt.

Bibelguden å andra sidan, skiner fram i första Moseboken så tydligt att om man läser och inte bara läser, då inser att för att ges en chans till utveckling om vad de månde vara, då bäst klappar igen boken och kommer ihåg at den inte, var tjänlig för utvecklingsändamål .

VArför då eg. bevisa vad en stor del av mänskligheten redan förstått, men visar medkänsla av stackarna som ändå inte vill släppa... tja, för det heter att vara civiliserad. Du är civiliserad mot den som förstår mindre, du behöver inte artikulera för den varenda dag att den är "bakom flötet", du vet redan att den är hopplöst förförd.. av dels omgivning som är lika rund i skallen, och förstärker sig med att leta efter det magiska ord som ska få guden att börja älska dig och därför särar på båfde ben och skalle så han kan tränga in om och när han behöver.

Men så är människor, inte riktigt färdiga, och så dör vi innan vi blivit klara ändå.
Du som de flesta andra är ju övertygade om att ”Allah” som beskrivs i koranen inte existerar,
Varför tar du upp det? Ämnet här är nämligen det motsatta..

Vi har väl dessutom redan diskuterat hur det kommer sig att människan är ond?
Du inser väl att alla skrifter är skrivna av människor? Eller tror du verkligen att vissa är skrivna av gud/gudar?
Eller att människor är gudar?

Är det Jante som skriker?
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 02:39.
Citera
2019-02-26, 02:48
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Du som de flesta andra är ju övertygade om att ”Allah” som beskrivs i koranen inte existerar,
Varför tar du upp det? Ämnet här är nämligen det motsatta..

Vi har väl dessutom redan diskuterat hur det kommer sig att människan är ond?
Du inser väl att alla skrifter är skrivna av människor? Eller tror du verkligen att vissa är skrivna av gud?
Eller att människor är gudar?
För folk är Allah en gud, en gud som andra folk inte erkänner som gud med den betydelse de lägger i gud , vilket landar i att det är två gudar separerade från varandra vilket folket också med önskvärd tydlighet avslöjar : en säger att dom är otrogna smutsiga och äckliga så motbjudande att de helst inte ska beröras. Men de förhåller sig till Allah som om Alalh vore en gud, längre än så kommer de inte och Allah DYRKAS och the messenger dyrkas. De vill bli likadana och uniformismen blev ett faktum, det blev en armé.

En annan gud som blev exceptionellt stor var ju den kristne guden, även kallad abrahamitisk gud, vilket jag betvivlar att den benämningen är korrekt men det rä kanske korrekt för dem som vill att det ska vara så men i realiteten ses redan facit på att det minsann inte är att bara se guden som en gud för var och en, verkligen inte! Du får inte en djupt troende jude att överge SIN GUD, så nu är guden redan uppstyckad i tre olika och fortf. inget som helst samröre med något treenigt som är helst isolationistiskt begrepp.

Araberna har sin gud, den heter Allah. I den meningen måste man ändå erkänna att FÖR DEM, är det gud så som DE förstår vad en gud ska vara. Låt gå att de fuskade och skarvade när guden skulle uppnå den slutliga statusen men om man ser hur länge man plågat världen med denna gud vid namn Allah, så förstår också ett barn att det är en enskild gud, tillskutren av araber för araber.. inte att besudlas med annat än "äkta arabiska" tankar , och här kom RASISM in i bilden, vem som rasifierar vem. Men det vilar på rasistiskt tankegods. Som inte stör någon, så länge man inte missionerar men i missionens hetta.. avtäcks och avslöjas mycket.

Araberna själva ägnar nog mer tid åt försök till bevisföring än tid åt att mata och fostra sina barn, att kusinäktenskap inte ens får dem att höja ögonbrynet en millimeter.. säger mycket om att det är en helt separat gudsförklaring därmed annan gud, och inte abrahamitisk , det är totalt tabu att ens i tanken tro att kusingifte skulle kunna normaliseras utanför den i alla fall arabiska hemisfören, finns inte! på kartan! men där.. kom kom och det är två fruar tre fyra, ja så mycket du har i penningpungen, bara kom.. kusiner och farsan lockar fjortisen.. inga problem.

nä, jag tror jag börjar bli trött faktiskt, kan inte riktigt räta upp mig till allvar utan drabbas just nu av den ruttna röta med all IS-nyheter och orosmoln som påminner om vad religion och gudstjafset får för konsekvenser, och det pyr en vrede inom en i dessa dagar av enbart tanken att det ska ses helt ok att behöva förstå hur "viktig" gud är , just nu är jag mycket obekväm med denna taffliga ansvarslösa framsläppandet av alla jävkla gudar i världen att ses som lika.. nu får man för att man var så i tron att det var humant, att erkänna alla gudar på jorden, nej det blir KAOS när sadistiska filosofifloskler ges utbredning, det hatr splittrat så mycket, i övrigt är jag rätt sval och och skiter blankt i vad fok tror på, tro så det knakar men missionera inte vad du än gör, för en dag kan det bli droppen som får bägaren att rinna över och såren i öronen av detta gapandet , kan få bägaren att rinna över då det faktiskt kan göra ont att utsättas för så mycket extrem fundamentalism, det gör faktiskt något med folk och är man inte van vid förtryck så kan det bli överdos för den ovane. Den fullfjädrade heroinisten ska ha sin dos, men hans behov av daglig dos är inte normen för resterande levande bara för att man höjt det till skyarna! Det kan fortf. vara fördärv och det suger musten ur den mest tålmodige att behöva ens tänka på den jävla skit som tornar upp sig och kostar skjortan och skinnar så många andra, allt för att mer skit ska in på agendorna.

religion är drömmar i kompakt form, går att värja sig.. men när det börjar suga pengar som en förvuxen bäbis vid barmen och bita för att komma åt mer, då gör det ont, inte att det gör ont men är lätt frustrerande hur jävla svårt det ska vara, man vill inte ha mer jävla gud!!! det står för fan i böckerna vilka hatiska intentioner religionsagendorna har, oavsett vilken! sekter och skandaler överallt där gudsdoktrinen lägger sig in, jag förstår inte hur man eg. är funtad????? att gå på hela det här filosofiskt fejkande snacket om att religion ska vara något så seriöööst, det är ju lika tomhänt som banksvindlerier.

slut/ jag är trött och då svamlar lag off topic, men alla dessa plågare med sina ociviliserade religiösa fundamentalistiska livsstilar är redan beviset om hur back allting går där man på allvar tror att ens gud är sann och ska bevisa sig, och av allt blir enbart mer krig istället.

lönlöst att försöka mäta sig med vetenskapen, bara att lägga ner.

men i forum som detta, är det nöje.. att låtsas att nu tar vi det från början och gör det lite lätt i skrivande form här, alla vet att teisterna redan förlorat : som att släppa fram ett lejon och sedan släppa fram lilla huskatten och bevisa att lillkatten minsann har fightingspirit, mmmmmm visst har den ja oj vad den kan fräsa.
Citera
2019-02-26, 03:00
Medlem
tim-prices avatar
Citat:
För folk är Allah en gud, en gud som andra folk inte erkänner som gud med den betydelse de lägger i gud , vilket landar i att det är två gudar separerade från varandra vilket folket också med önskvärd tydlighet avslöjar : en säger att dom är otrogna smutsiga och äckliga så motbjudande att de helst inte ska beröras. Men de förhåller sig till Allah som om Alalh vore en gud, längre än så kommer de inte och Allah DYRKAS och the messenger dyrkas. De vill bli likadana och uniformismen blev ett faktum, det blev en armé.

En annan gud som blev exceptionellt stor var ju den kristne guden, även kallad abrahamitisk gud, vilket jag betvivlar att den benämningen är korrekt men det rä kanske korrekt för dem som vill att det ska vara så men i realiteten ses redan facit på att det minsann inte är att bara se guden som en gud för var och en, verkligen inte! Du får inte en djupt troende jude att överge SIN GUD, så nu är guden redan uppstyckad i tre olika och fortf. inget som helst samröre med något treenigt som är helst isolationistiskt begrepp.

Araberna har sin gud, den heter Allah. I den meningen måste man ändå erkänna att FÖR DEM, är det gud så som DE förstår vad en gud ska vara. Låt gå att de fuskade och skarvade när guden skulle uppnå den slutliga statusen men om man ser hur länge man plågat världen med denna gud vid namn Allah, så förstår också ett barn att det är en enskild gud, tillskutren av araber för araber.. inte att besudlas med annat än "äkta arabiska" tankar , och här kom RASISM in i bilden, vem som rasifierar vem. Men det vilar på rasistiskt tankegods. Som inte stör någon, så länge man inte missionerar men i missionens hetta.. avtäcks och avslöjas mycket.

Araberna själva ägnar nog mer tid åt försök till bevisföring än tid åt att mata och fostra sina barn, att kusinäktenskap inte ens får dem att höja ögonbrynet en millimeter.. säger mycket om att det är en helt separat gudsförklaring därmed annan gud, och inte abrahamitisk , det är totalt tabu att ens i tanken tro att kusingifte skulle kunna normaliseras utanför den i alla fall arabiska hemisfören, finns inte! på kartan! men där.. kom kom och det är två fruar tre fyra, ja så mycket du har i penningpungen, bara kom.. kusiner och farsan lockar fjortisen.. inga problem.

nä, jag tror jag börjar bli trött faktiskt, kan inte riktigt räta upp mig till allvar utan drabbas just nu av den ruttna röta med all IS-nyheter och orosmoln som påminner om vad religion och gudstjafset får för konsekvenser, och det pyr en vrede inom en i dessa dagar av enbart tanken att det ska ses helt ok att behöva förstå hur "viktig" gud är , just nu är jag mycket obekväm med denna taffliga ansvarslösa framsläppandet av alla jävkla gudar i världen att ses som lika.. nu får man för att man var så i tron att det var humant, att erkänna alla gudar på jorden, nej det blir KAOS när sadistiska filosofifloskler ges utbredning, det hatr splittrat så mycket, i övrigt är jag rätt sval och och skiter blankt i vad fok tror på, tro så det knakar men missionera inte vad du än gör, för en dag kan det bli droppen som får bägaren att rinna över och såren i öronen av detta gapandet , kan få bägaren att rinna över då det faktiskt kan göra ont att utsättas för så mycket extrem fundamentalism, det gör faktiskt något med folk och är man inte van vid förtryck så kan det bli överdos för den ovane. Den fullfjädrade heroinisten ska ha sin dos, men hans behov av daglig dos är inte normen för resterande levande bara för att man höjt det till skyarna! Det kan fortf. vara fördärv och det suger musten ur den mest tålmodige att behöva ens tänka på den jävla skit som tornar upp sig och kostar skjortan och skinnar så många andra, allt för att mer skit ska in på agendorna.

religion är drömmar i kompakt form, går att värja sig.. men när det börjar suga pengar som en förvuxen bäbis vid barmen och bita för att komma åt mer, då gör det ont, inte att det gör ont men är lätt frustrerande hur jävla svårt det ska vara, man vill inte ha mer jävla gud!!! det står för fan i böckerna vilka hatiska intentioner religionsagendorna har, oavsett vilken! sekter och skandaler överallt där gudsdoktrinen lägger sig in, jag förstår inte hur man eg. är funtad????? att gå på hela det här filosofiskt fejkande snacket om att religion ska vara något så seriöööst, det är ju lika tomhänt som banksvindlerier.

slut/ jag är trött och då svamlar lag off topic, men alla dessa plågare med sina ociviliserade religiösa fundamentalistiska livsstilar är redan beviset om hur back allting går där man på allvar tror att ens gud är sann och ska bevisa sig, och av allt blir enbart mer krig istället.

lönlöst att försöka mäta sig med vetenskapen, bara att lägga ner.

men i forum som detta, är det nöje.. att låtsas att nu tar vi det från början och gör det lite lätt i skrivande form här, alla vet att teisterna redan förlorat : som att släppa fram ett lejon och sedan släppa fram lilla huskatten och bevisa att lillkatten minsann har fightingspirit, mmmmmm visst har den ja oj vad den kan fräsa.
Sluta bajsa Jante.. tack snälla Jante!?

Det är Muslimerna som tror på Allah, inte araberna

Tråden skall behandla eventuella bevis För en eventuell Gud
Inte en massa smörja om vad man tror att andra eventuellt tror.
Att andra har fel bevisar ingenting annat än att dem har fel,
Det bevisar inte att du har rätt

Du har dessutom läst och förstått alldeles för lite av koranen och dess innehåll för att påstå dig besitta kunskapen den innehåller, precis som de flesta Muslimer.
Alla religösa texter skall tolkas noga med logik som utgångspunkt, inte sväljas håriga med hull och allt för eget intresse

Människan är ett fegt kräk, därför beter hon sig också som sådan.

Varför tror du att religionens makt är så stor?
Är det kanske för att religionen faktiskt innehåller kunskapssubstans, värde och sanning?
Däremot givetvis inte någon sann definition av någon Gud,
Bara mänskliga påhitt och liknelser
Senast redigerad av tim-price 2019-02-26 kl. 03:54.
Citera
2019-02-26, 07:31
Medlem
Citat:
Om någon kunde Bevisa Gud, då skulle ingen längre behöva vara troende.

Men den dagen då beläggen läggs fram, det är ingen dag att vänta på.
Fram tills dess så får vi allt försöka tro så bra/gott det går.
Det viktigaste är ändå att vi värdesätter och försöker rå omhand det som vi faktiskt vet (eller oftast tror oss veta).

Det finns många framstående teologer genom historien som fört logiska argument för guds existens,
Det kanske är något att kolla upp för den tvekande som söker kunskap?
Så vi ska lyssna på andra ändå?
De flesta av dessa argument har ju blivit dubunkade, elller så har de inte kunnat beläggas.
Här är några:
Bönesvar
Personlig uppenbarelse
Hur skulle universum annars kunnat uppstå?
Hur ska vi människor veta vad som är rätt och fel om inte Gud finns?
Min skrift bekräftar Gud
Genom historien har de flesta trott på någon slags gud

Är det någon av dessa du tycker är bra?
Citera
2019-02-26, 07:33
Medlem
Citat:
Jag är ledsen att påpeka det, men: Du är en idiot.

Lär dig läsa först,
Lär dig sen vår historia.
Se vart ursprunget till vetenskapen kommer ifrån.
Om du bara visste hur religiösa de som tror på matematik är...
Hur mycket är värdet av talet 1? Vilka tal existerar och vad är deras faktiska värde?

Vart kommer vår moderna vetenskap ifrån?
Från tempel!!!
Var vetenskapen kommer ifrån är väl oviktigt?
Du måste ha en tidsmaskin om du ska ta reda på vad varje förespråkare för vetenskap genom historien har trott på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in