[quote=Honey.B.Blue|66859970]
Citat:
Ursprungligen postat av
tim-price
Inte en alltför stor bedrift att förstå andra uppfattning faktiskt - är detta raketvetenskap tycker du?
Rikta blicken dithän religionen är rotad till maximal fundamentalistisk nivå, kom sedan och säg att det inte går att felsöka....
...innan du fördömer, att vara eller inte vara, lösningsfokuserad, det kan man vara eller inte vara med gudsrelation men likaväl utan gudsrelation, att du känner något för "enl dig den medvetna naturen" innebär inte att din slutsatsförmåga är mallen. Du tycker, att trädet havet eller känslan av horisont-eller stjärntittandet i sig räcker, eller tänker och ska tänka åt dig, eller?
Men du lever i rymdåldern, glömt det?
Du kanske också borde försöka anstränga dig för att inte vara en idiot?
Jag håller med om att det är människors maktbegär som gett upphov till föreställningar om Gud, precis som alla andra våra fantastiska upptäckter och uppfinningar.
Jag tror att vi djur är medvetna, och att kanske alla subjekt i någon mening är det. Må hända?
Allt ställer ju frågor och fattar beslut i relation till andra saker?
Jag tycker att Erfarenheterna i mitt eget Liv tillsammans med mina ”Kunskaper” kan utgöra bevisning nog.
Jag gissar att det mesta är ganska likt migsjälv även om det också skiljer sig vesäntligt.
Men jag vet för lite för att säkert Veta,
Därför vill jag tro mig veta mer och söker kunskap.
Min Gudsdefinition är endast en näst intill obefintlig del i beslutsfattandet av mina livsval, men det är ändå ett fundament för min världsbild
Jag önskar ha en god relation med min omvärld,
Jag Tror på Godhet, av eget val