2019-02-25, 16:54
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Inge-Kalla
Vad vare du våldtog? En man eller kvinna och gick det för dig?

Är du också en sån där som vill ha tillbaka dom?
2019-02-25, 17:08
Medlem
bjornhagbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FullPatte
Jag tror du missförstod min fråga, jag försöker vara tydligare:

finns det något hinder mot att döma dem i Haag? Jag undrar om det finns något hinder mot det?

Om det inte gör det så framstår ju den allmänna utevaron av detta alternativ i diskussionerna som mycket besynnerlig.

Nej jag missförstod inte alls din fråga. Om du hade haft en förståelse för hur världen verkligen hänger ihop så hade du insett att bara krigsförbrytare om vänt sig mot imperiet hamnar i Haag.

IS är en skapelse av imperiet därmed kommer de aldrig att bli åtalade i Haag och därmed vet du att jag förstod exakt vad du menar.
2019-02-25, 17:10
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Om jag slaktar din familj framför dina ögon utgår jag från att du lugnt studerar och ej gör mig illa.
Något annat vore ju att sänka dig till min nivå...

Har du fått familjen slaktad av IS. Srackars sate.
2019-02-25, 17:36
Medlem
TrickieDickies avatar
Våra galna politiker verkar helt bortse från riskerna med att ha dessa personer fritt spankulerande omkring medan juridikens kvarnar så sakteliga mal. Säpo har inte resurser att punktmarkera alla. Ett exempel:
”I Malmö har de IS-medlemmar som redan återvänt från krigets Syrien orsakat rädsla i flera områden medan de hyllas som hjältar av vissa människor. Enligt ideella krafter i Rosengård har IS-rekryteringen ökat och radikalisering av unga sker i källarmoskeer. Något som gjort många oroliga.”

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/is-%C3%A5terv%C3%A4ndare-orsakar-r%C3%A4dsla-i-malm%C3%B6-11965532
2019-02-25, 17:38
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickieDickie
Våra galna politiker verkar helt bortse från riskerna med att ha dessa personer fritt spankulerande omkring medan juridikens kvarnar så sakteliga mal. Säpo har inte resurser att punktmarkera alla. Ett exempel:
”I Malmö har de IS-medlemmar som redan återvänt från krigets Syrien orsakat rädsla i flera områden medan de hyllas som hjältar av vissa människor. Enligt ideella krafter i Rosengård har IS-rekryteringen ökat och radikalisering av unga sker i källarmoskeer. Något som gjort många oroliga.”

https://www.tv4.se/nyheterna/klipp/is-%C3%A5terv%C3%A4ndare-orsakar-r%C3%A4dsla-i-malm%C3%B6-11965532
Sådan oro kallas xenofobi på fackspråk.
2019-02-25, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 53280

Svenskarna var vanliga soldater och inga monster som is krigarns är. Det var faktiskt röda armen som sysslade med våldtäkter emot civil befolkningen.
Det stämmer inte helt, tyskarna eller snarare SS var rätt brutala för att uttrycka det milt.
2019-02-25, 18:19
Medlem
skrämmande läsning, på något sätt så vet vi alltså att 150 IS-krigare har alltså återvänt till Sverige men inga rättegångar eller så är alls planerade?

Vad säger Morgan Johansson? tycker han synd om dem eller har han bara haft för mycket att göra på jobbet, trodde han hade enorm kapacitet

yes Lisa, skadat gods förstås. som man bäddar får man ligga
2019-02-25, 18:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det betyder att Sveriges regering inte kommer att bekosta hemresa eller andra omkostnader
Men när dessa människor har tagit sig in i Sverige så kommer Svetsarn att ge dem boende och bidrag livet ut

Ok. Ja, jag tror det när jag ser det. Min känsla är att hade vi inte protesterat här hemma hade regeringen utan att blinka flygit hem dessa mördarmaskiner som om ingenting hade hänt och någonstans tror jag att de kommer att göra det iallafall fall, om än inte framför folks ögon. Väl "hemma" får de ju skyddad identitet.
2019-02-25, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdrianaChechik
skrämmande läsning, på något sätt så vet vi alltså att 150 IS-krigare har alltså återvänt till Sverige men inga rättegångar eller så är alls planerade?

Vad säger Morgan Johansson? tycker han synd om dem eller har han bara haft för mycket att göra på jobbet, trodde han hade enorm kapacitet

yes Lisa, skadat gods förstås. som man bäddar får man ligga
Som ja förstått de så finns de ju inga bevis på vad dem faktiskt har gjort där nere. Tror inte en åklagare tar sig ann ett fall med enbart vetskapen att någon varit i Syrien under dessa åren tyvärr.

Lite irriterad på trump som tycker vi i Europa ska ta ansvar och ställa våra is-terrorister tillrätta när han vet hur låga straff vi har samt hur svårt de är att bli dömd. Alla borde skeppas till guantanamo och så får amerikanarna lösa de åt oss mot en summa pengar.
2019-02-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Barnen har rätt till sina föräldrar, föräldrarna är inte välkomna i Sverige. Betyder i praktiken att hela familjen ska stanna kvar där de är och föräldrarna har ansvaret för att ge barnen en trygg uppväxt, inte svenska skattebetalare.

Frågan är inte komplicerad.
Den är ju det.
2019-02-25, 18:37
Medlem
rostigamazons avatar
Hon har valt att gå över till islam, då får islamisterna hjälpa henne.
2019-02-25, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
https://svenskajihadister.story.aftonbladet.se/chapter/chapter-2/

Inte samma Lisa.

Den Lisan du länkat är Lisa T, gift med en helt annan person.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in