2019-02-19, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Japp men själen ser ut som hos en hund

Nu är du taskig mot hundar
2019-02-20, 02:16
Bannlyst
Om vår förrädar regim släpar tillbaka denna landsförrädare hoppas jag att hon kvickt likvideras, tyvärr lär våran förrädar regim ge denna icke människa skyddad identitet och kvotera in henne i försvarsmakten eller liknande istället.

Även hennes föräldrar borde ha spöstraff, de hade inga problem med sin dotters umgänge och de har garanterat röstat för att importera sådana här skräp människor.
Senast redigerad av Pk-slakt 2019-02-20 kl. 02:18.
2019-02-20, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Tyder på ordentlig psykisk ohälsa/sjukdom. Något som påfallande ofta är fallet med konvertiter, gärna kombinerat med missbruk i bagaget.

Står på Doku att Lisa Andersson varit folkbokförd i Falkenberg och Göteborg. Hon är i samma ålder som Skråmos nu döda hustra Amanda, som ska ha konverterat till islam under sin tid i Falkenbrg enligt det här inlägget:
(FB) Den svenske terroristen och jihadkrigaren Michael Skråmo - Vad vet vi om honom?

Kanske något samband.

Även Amanda ska ha bott i Falkenberg och Göteborg samt haft problem med räkningar. Kanske hennes död är överdriven och hon gift om sig med Abrar Mohammed för att hitta på en ny identitet/bakgrund.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Vadå fel?
Om det inte är Lisa Treutiger/Lisa Umm Uthman tidigare gift med smutset Abu Uthman Al Afghani,
vem är det då?

https://imgur.com/iSAeQ5u
https://www.youtube.com/watch?v=nbure_cZKfc

Lisa Andersson. Men det kan ju vara ett påhittat namn. Kan nog vara flera ljushyade svenskor där.
https://www.tv4.se/kalla-fakta/klipp/kalla-fakta-del-6-mitt-barn-är-en-is-soldat-3219705
https://ligator.files.wordpress.com/2015/01/anna.jpg
2019-02-20, 05:36
Medlem
Qualatexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Du har fel. Det var just ett inslag i Aktuellt om det där. Sverige har en annan syn på återvändarna än till exempel England. Varför då? kanske du undrar?

Jo. I Britanjen kan man ta bort medborgarskapet om terroristen har dubbelt medborgarskap. Det är straffet för att man har varit medlem i en kriminell förening.

Det fungerar inte som motivering i Sverige. Varför då? undrar du kanske. Jo i Sverige har vi (och det är ingenting som jag tycker utan är en grundlagsfäst rättighet) föreningsfrihet.

Hmmm. Finns något som heter Olovlig kårverksamhet. Snarare beror det på att medborgarskapet ej kan återkallas. Vill minnas att vi kan tacka Mona Sahlin för den lagen: så våra nya medborgare kan känna sig trygga tydligen (fritt ur minnet)
2019-02-20, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PTSD-av-AF
Jag tror inte att en enda person skulle vilja ha en endaste utav dessa människor tillbaka.
Inte ens Anders Lindberg på aftonbladet? Känns som en typisk sån grej han skulle tycka var jättebra och alla som tyckte annorlunda skulle per automatik vara någon slags ”nazister”.
2019-02-20, 06:26
Medlem
Jodå, Anders Lindbergs ledare igår om att man inte får utvisa terrordömda så tycker han att IS terroristerna ska lära sig leva här och få en massa hjälp.

Citat:
”Så småningom kommer det att komma hem människor från krigets Syrien till Sverige. Några kommer antagligen at dömas, men de flesta ska på ett eller annat sätt lära sig att leva med sina erfarenheter här.
För svenska myndigheter och kommuner är utmaningen att ha beredskap för att ge rätt stöd och erbjuda en väg bort från extremism och terror. Det är nämligen bara så vi kan skapa trygghet här hemma.”
2019-02-20, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pk-slakt
Om vår förrädar regim släpar tillbaka denna landsförrädare hoppas jag att hon kvickt likvideras, tyvärr lär våran förrädar regim ge denna icke människa skyddad identitet och kvotera in henne i försvarsmakten eller liknande istället.

Även hennes föräldrar borde ha spöstraff, de hade inga problem med sin dotters umgänge och de har garanterat röstat för att importera sådana här skräp människor.

Jag håller helt med om att denna Lisa inte på minsta sätt ska hjälpas tillbaka till Sverige igen. Jag vill inte heller se henne få en massa hjälp i Sverige när hon har tagit sig tillbaka på egen hand (med hjälp av smugglare), vilket hon garanterat kommer att göra.

Ska hon komma till oss och säga, Det kostade så mycket att betala smugglarna, så nu måste Sverige ge mig en massa pengar för att jag ska klara mig här? Nej tack.

Men att hennes föräldrar ska straffas är helt orimligt. Många föräldrar misslyckas med sina barns uppfostran, och för oss utomstående är det oftast inte möjligt att säga varför.
2019-02-20, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adonis Cnut
Jodå, Anders Lindbergs ledare igår om att man inte får utvisa terrordömda så tycker han att IS terroristerna ska lära sig leva här och få en massa hjälp.

Citat:
”Så småningom kommer det att komma hem människor från krigets Syrien till Sverige. Några kommer antagligen at dömas, men de flesta ska på ett eller annat sätt lära sig att leva med sina erfarenheter här.
För svenska myndigheter och kommuner är utmaningen att ha beredskap för att ge rätt stöd och erbjuda en väg bort från extremism och terror. Det är nämligen bara så vi kan skapa trygghet här hemma.”

Lindberg bör idiotförklaras och skickas till ett mentalboende i Raqqa. I denna frågan håller de flesta nog med Hanif Bali som sa att IS-mördare, deras suggor och avkomman ska inte tillbaka till Europa - de ska ruttna där.
2019-02-20, 09:26
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Vet du från säkra källor att det är föreningsfriheten som förhindrar detta? Den ”föreningen” är ju i främmande land, så jag förstår inte vad det har att göra med svensk föreningsfrihet.

Det är ju inte säkert att hon har medlemskap i något annat land än Sverige.

Det är viktiga frågor du ställer. Jag hämtade uppgifterna från programmet Aktuellt i går kväll. Men engelsmännen har ju en betydligt mer hatiskt syn på återvändarna. Dom skulle ju helst döma till nackskott om det gick. Men då sänker man ju sej själv till IS-nivå.
2019-02-20, 10:53
Medlem
Skicka Fredrik Önnevall att hämta hem Lisa!

Han kan säkert plocka upp ett antal yngre och äldre män när han ändå är där nere. Är dessa män IS-krigare? Vad bryr sig Fredrik Önnevall om det?
I början av 2015 var Önnevall programledare för serien Fosterland i SVT. I programmet möter och intervjuar han människor som kallar sig nationalister, i olika länder, och människor som känner sig som nationalisternas måltavlor. Säsong två av Fosterland började sändas den 13 januari 2016 på SVT.

Under inspelningen av Fosterland frågade en pojke som då befann sig i Aten på flykt från Syrien, om Önnevall och hans team kunde ta honom med sig och hjälpa honom till Sverige där han hade släktingar. Önnevall tog med sig pojken, medveten om att det kunde utgöra en illegal handling. Programdirektör Robert Olsson ansåg i efterhand att inget brott hade begåtts.

Den 9 februari 2017 dömdes Önnevall och två SVT-medarbetare av Malmö tingsrätt för människosmuggling. Domen var villkorlig och påföljden samhällstjänst.[10] Domen överklagades, och fastställdes av hovrätten 30 oktober 2017.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fredrik_Önnevall
Huvudsaken är att personer från IS-fästen i Syrien och Irak får komma till Sverige och få olika bidrag här och leva här i lugn och ro och odla sina ideologier och planera sina aktiviteter.
2019-02-20, 11:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jthundera
Varför blir kvinnor alltid lurade av män? Har de inget ansvar alls för sina handlingar? Är männen också lurade?

Vem vet. Hon kanske har dödat människor. Bränt dem levande i burar. Men hon trodde väl det var grillfest...

men det handlar inte om hennes kön. Det handlar ju om att hon förmodligen var psykiskt sjuk och blev utnyttjad. Hade det varit en man som hade god man hade jag sagt samma sak.
Sen vet jag inte hela situationen, jag bara gissar
2019-02-20, 11:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Om det hade varit en nazistisk grupp
som mördade människor på de mest grymma sätt
denna kvinna hade anslutit sig till.
Hade du haft samma hänsyn då?
Jag vill bara veta om du bedömer lika oavsett ideologi.

jag hatar båda dessa ideologier.
menar bara att tjejen kanske inte var förståndig eller hade någon kunskap.
om hon var psykiskt sjuk så kan man ju inte skylla allt på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in