Citat:
Ursprungligen postat av
Peter810
Hej! Fan va kul att det finns en ny iptv tråd. Upptäckte den först igår men nu har jag plöjt igenom alla sidor.
Jag har idag en LG tv med smart iptv appen. Överlag nöjd men lite buffer ibland. Misstänker att det bla har med att göra att pga att LG är skitstövlar tekniskt så finns inte funktionen att ställa in bufferstorlek på LG tv
Har tyckt att boxar o liknande innan varit lite dyrt för min setup funkar ändå rätt bra. Efter o ha läst i tråden fattar ja nu att man så klart kan köpa billigare från Tyskland o då börjar vi snacka
Tyska Amazon verkar ha erbjudande på sådan fire stick. Hur är den jmf mag/Tvip boxar?
Kör ni den via Wifi då eller? Iptv gillar ju inte Wifi så bra
Antar man installerar ngn app på fire sticken för iptv då? Är där bra utbud typ iptv extreme o så?
Jag har en Fire TV stick och är mer än nöjd med den. Kör via wifi och har inga problem alls. I början hade den problem med en viss typ av upplösning eller codec, men efter nån vecka kom det en uppdatering som löste det. Så jag upplever den som väldigt stabil. Kör appen Smart Iptv på den då jag tycker den är smidigast använda.
Den funkar bra på wi-fi fast jag bara har en 30 Mbit lina. Väldigt, väldigt sällan jag får buffer.
Ibland kör dom underhåll på appen, och då får man vänta 15 minuter typ. Men det är sällan, uppskattar det till max en gång i månaden.