2019-02-22, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plunken
Nu har jag inte dem.
Men kan vara många faktorer som gör att det inte fungerar.

Vilket bredband man har vilken hastig man har på det.
Kör trådat eller trådlöst.
Vilken buffert man har beror på appen man använder.
Eller vilken spelar man har.

Ge svar på vad de kör med.

Jag förstår men nu är det så att de varken svarar eller vill hjälpa en, läste nu från ett annat forum att jag inte verkar vara ensam med detta med just nordiviptv.net de har tidigare hetat iptvsweden men bytt namn nu , verkar vara en ful fisk. Tråkigt
2019-02-22, 21:11
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verbal.Kint
Jag tänkte mer hur Polarbear är som leverantör
Som en reseller bland dom alla andra till Rapid.
2019-02-22, 21:36
Medlem
krautbrains avatar
Vet att det finns många appar till Kodi som gör detta gratis. Krävs bara att man läser på lite. Förövrigt är Kodi den bästa mediaspelaren för en soffdator.
2019-02-22, 23:31
Medlem
Verbal.Kints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Som en reseller bland dom alla andra till Rapid.

Okej, tack!
2019-02-24, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Vilka IPTV-appar upplever ni fungerar bäst till LGs SmartTVs (OLED B7 i detta fall) samt Apple TV?
(4 gen)

Jag provkörde lite olika appar på Apple TV. Och eftersom jag gillar cleana layouts, så köpte jag iPlayTV för ca 30 kr. Har fungerat klockrent nu i 2 månader. Som leverantör så har jag "Smart IPTV Sverige". Fungerar riktigt bra, har aldrig legat nere under tiden jag tittat på tv, och har alltid igång tvn när jag är hemma. Enda som har hänt är att ljudet ibland inte hänger med bilden, men då trycker man bara igång kanalen igen, så är det synkat sen igen. Och ibland försvinner ljudet, men då är det samma, bara starta om kanalen så fungerar det igen.
2019-02-24, 18:35
Medlem
Jag är inte så insatt i ämnet men har 2 frågor:
Hur olagligt är det att använda sig av IPTV?
Och hur stor risk är det att åka dit på något?

Tacksam för svar
2019-02-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bakfulligen
Jag är inte så insatt i ämnet men har 2 frågor:
Hur olagligt är det att använda sig av IPTV?
Och hur stor risk är det att åka dit på något?

Tacksam för svar

Du behöver inte vara orolig. Det är inte olagligt med IPTV eftersom avkodningen sker utanför EU och med det så kan du alltså inte åka dit på något.
2019-02-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vilo
Du behöver inte vara orolig. Det är inte olagligt med IPTV eftersom avkodningen sker utanför EU och med det så kan du alltså inte åka dit på något.

Tack för svaret! Kör en trial just nu och ville veta mer. fungerar över förväntan.
2019-02-25, 00:45
Medlem
TheAceOfHeartss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vilo

Det där stämmer inte. Så må det ha varit tidigare men idag är det olagligt att streama upphovsrättsskyddat material som du inte har licens för.

Däremot är det möjligtvis i praktiken svårt, tidskrävande och väldigt kostsamt att klämma åt IPTV konsumenterna. Av den anledningen väljer man att lägga resurser på att stänga ner leverantörerna istället.

Men att se IPTV på det viset är i dagsläget olagligt!
2019-02-25, 08:25
Medlem
Hej! Fan va kul att det finns en ny iptv tråd. Upptäckte den först igår men nu har jag plöjt igenom alla sidor.

Jag har idag en LG tv med smart iptv appen. Överlag nöjd men lite buffer ibland. Misstänker att det bla har med att göra att pga att LG är skitstövlar tekniskt så finns inte funktionen att ställa in bufferstorlek på LG tv

Har tyckt att boxar o liknande innan varit lite dyrt för min setup funkar ändå rätt bra. Efter o ha läst i tråden fattar ja nu att man så klart kan köpa billigare från Tyskland o då börjar vi snacka

Tyska Amazon verkar ha erbjudande på sådan fire stick. Hur är den jmf mag/Tvip boxar?
Kör ni den via Wifi då eller? Iptv gillar ju inte Wifi så bra
Antar man installerar ngn app på fire sticken för iptv då? Är där bra utbud typ iptv extreme o så?
2019-02-25, 16:10
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
Hej! Fan va kul att det finns en ny iptv tråd. Upptäckte den först igår men nu har jag plöjt igenom alla sidor.

Jag har idag en LG tv med smart iptv appen. Överlag nöjd men lite buffer ibland. Misstänker att det bla har med att göra att pga att LG är skitstövlar tekniskt så finns inte funktionen att ställa in bufferstorlek på LG tv

Har tyckt att boxar o liknande innan varit lite dyrt för min setup funkar ändå rätt bra. Efter o ha läst i tråden fattar ja nu att man så klart kan köpa billigare från Tyskland o då börjar vi snacka

Tyska Amazon verkar ha erbjudande på sådan fire stick. Hur är den jmf mag/Tvip boxar?
Kör ni den via Wifi då eller? Iptv gillar ju inte Wifi så bra
Antar man installerar ngn app på fire sticken för iptv då? Är där bra utbud typ iptv extreme o så?

Jag har en Fire TV stick och är mer än nöjd med den. Kör via wifi och har inga problem alls. I början hade den problem med en viss typ av upplösning eller codec, men efter nån vecka kom det en uppdatering som löste det. Så jag upplever den som väldigt stabil. Kör appen Smart Iptv på den då jag tycker den är smidigast använda.

Den funkar bra på wi-fi fast jag bara har en 30 Mbit lina. Väldigt, väldigt sällan jag får buffer.

Ibland kör dom underhåll på appen, och då får man vänta 15 minuter typ. Men det är sällan, uppskattar det till max en gång i månaden.
2019-02-26, 07:59
Medlem
Browndawg

Tack för info. Tyckte jag tidigare i tråden också såg folk som var nöjda med firestick. Har googlat lite o tror ja har koll på hur den funkar

Men va fan ser nu att tyska Amazon inte skickar firestick till Sverige. Va fan handlar de om?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in