Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-18, 19:49
  #73
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
Är det ett bra pris 100kr i mån för 3500 kanaler, alltså alla kanaler i världen och hälften av dessa är i Hd och FHD. Det är bara en app som behövs laddas ner direkt i tv rutan och sen aktiverar snubben skitet sen är det tuta o köra på
Låter som att det är Smart IPTV. Den kan du testa gratis i 7 dagar har jag för mig sen kostar det 50:- för att låsa upp fullversionen.

3500 kanaler är rätt ”lite”, men gillar du det så kör på
2018-05-19, 12:47
  #74
Medlem
Någon som vet vilka nätverk som är drabbade?

https://torrentfreak.com/police-forc...ration-180519/
2018-05-19, 13:39
  #75
Medlem
Jag vågar inte skriva mer då jag läser nu att det är ganska så olagligt så vill inte ha problem. Men det fungerar perfekt iaf. Är man anonym här inne på flashback ?

Frågan e hur länge det fungerar men snubben fixar problemen om de skulle dyka up gratis
__________________
Senast redigerad av babi. 2018-05-19 kl. 13:49.
2018-05-19, 13:50
  #76
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babi.
ok, trodde 3500 kanaler var typ alla i världen, där ser man. Men det räcker ganska så långt då alla Sveriges och övriga Västvärldens kanaler kommer in.

Det heter "smart ipTv" laddar ner appen direkt i tv. Jag vet inte mer än så här för det är en snubbe som aktiverar appen efteråt på cirka 2min. Jag betalar 1200kr i ett svep så ska det fungera i 12mån. Strular något fixar han det direkt. Tror det är hans levebröd så han håller det nog hemligt vilken leverantör det är för annars gör man det själv.

Tycker det är ett bra pris men ville höra efter med er oså. Men jag gnäller inte då om man jämför ComHems största paket på cirka 70 kanaler och det kostar mer än 500kr per mån så tjänar man in det på cirka 2månader. ipTv borde ju konkurrera ut alla andra svenska tjänster som comhem, viasat, canaldigital, telia mm
Ja om du känner honom borde du ju kunna få testa en dag och känna efter hur bra det är, konkurrera ut comhem, viasat osv skulle ju innebära att iptv-leverantörerna inte har några svenska kanaler att erbjuda i framtiden. Men ja det är oerhört stort nu och det är många som man inte ens skulle kunna tänka sig ha det i vänskapskretsen som har det vilket indikerar på hur vanligt det börjar bli. Blir en intressant framtid.
2018-05-20, 01:44
  #77
Medlem
Lite nyfiken på hur IPTV leverantörerna anonymiserar sig och undviker att hamna i fokus för nån razzia likt den som länkades några inlägg tidigare? Går det verkligen att driva en tjänst som Rapid t.ex och hålla det helt anonymt från lagens långa arm? Känns rent spontant som att det skulle vara svårt med tanke på att dom måste väl hyra serverhall nånstans?

Hur som helst, är grymt nöjd med Rapid. Har varit riktigt stabilt nu sen nyår tror jag. Får hoppas det håller i sig.
2018-05-20, 15:14
  #78
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av macroblocker
Lite nyfiken på hur IPTV leverantörerna anonymiserar sig och undviker att hamna i fokus för nån razzia likt den som länkades några inlägg tidigare? Går det verkligen att driva en tjänst som Rapid t.ex och hålla det helt anonymt från lagens långa arm? Känns rent spontant som att det skulle vara svårt med tanke på att dom måste väl hyra serverhall nånstans?

Hur som helst, är grymt nöjd med Rapid. Har varit riktigt stabilt nu sen nyår tror jag. Får hoppas det håller i sig.
Svårt med tanke på att dom hyr serverhall? Med den tanken tycker jag det skulle vara enkelt att hoppa runt mellan olika, dessutom finns det dom serverföretagen som tar åt sig att hålla god säkerhet istället för att drifta allt själv vilket kostar önskevärt mycket mer pengar än att omsätta pengarna per månad för hyran mot vad man får in.
2018-05-21, 17:22
  #79
Medlem
pedobear84s avatar
Jag skaffade iptv ifjol.. (box 412) med giantiptv.

Sen dess så har jag lurat in flera kompisar och alla är nöjda. Men finns det något smidigare sätt än att manuellt skriva in EPG/m3u listan i boxen? Blir så jobbigt =)
2018-05-21, 20:26
  #80
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Jag skaffade iptv ifjol.. (box 412) med giantiptv.

Sen dess så har jag lurat in flera kompisar och alla är nöjda. Men finns det något smidigare sätt än att manuellt skriva in EPG/m3u listan i boxen? Blir så jobbigt =)
Well, skaffa en iptv-leverantör som har egen EPG
2018-05-22, 01:01
  #81
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Jag skaffade iptv ifjol.. (box 412) med giantiptv.

Sen dess så har jag lurat in flera kompisar och alla är nöjda. Men finns det något smidigare sätt än att manuellt skriva in EPG/m3u listan i boxen? Blir så jobbigt =)
Giant kör ju Rapid...
2018-05-22, 06:31
  #82
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakeMyDay84
Giant kör ju Rapid...

Förlåt kan du utveckla lite. Jag vet att det är Rapid.
2018-05-22, 06:32
  #83
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Well, skaffa en iptv-leverantör som har egen EPG

Så jag måste manuellt skriva in allt? Det är ju inga bekymmer men tänkte om det går lägga in via USB sticka eller vad som helst utan att måsta skriva in allt manuellt
2018-05-22, 15:12
  #84
Medlem
MakeMyDay84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
Så jag måste manuellt skriva in allt? Det är ju inga bekymmer men tänkte om det går lägga in via USB sticka eller vad som helst utan att måsta skriva in allt manuellt
Varför kör du inte bara portalen? Så ska ha epg automatiskt?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback