2019-02-24, 22:19
Medlem
Det vore väl bra om någon ser till att ta hand om barnen, de kan inte direkt rå för att deras föräldrar är idioter.
Samtliga vuxna har dock förbrukat sitt förtroende och borde inte ha något att hämta någonstans.
Om de sen blir dömda här eller på plats spelar mindre roll för min del och då menar jag även att man bör bli dömd enbart för att ha rest iväg för att vara med i IS på plats, oberoende av vad det kan bevisas att man gjort.
2019-02-24, 22:21
Medlem
Det värsta är att en svensk etnisk kvinna konventerar över till islam/salafist är fan bedrövligt. Jävla förrädare. Hon ska inte få någon hjälp och hoppas hon ruttnar tsm med sina barn i lägret. Hon kan gråta hur mycket hon vill hoppas hon förlorar sitt svenska medborgarskap och borde skickas till IRAK där de tar hand om de härkvinnorna extra fint. Hon ska föda minst 3-4 barn till eller hur.. Äckliga hora till salafist twi
2019-02-24, 22:24
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Varför vill du skydda landsförrädare? Du har gjort dig av med din hävd när du ansluter dig till Sveriges fiender och halshugger oskyldiga. Ta deras medborgarskap. Sluta försvara deras "hävd". De är smuts.

Svenskarna som stred för Hitler under WWII fick ju komma tillbaka?
Men annars så tycker jag de kan stanna kvar där i Mellanöstern, skiter faktiskt hur det går för dem därnere. Bara vi slipper se dem i Sverige, så är jag nöjd.

-De åkte ner för att bringa krig och elände, krig och elände fick de men det gick inte enligt deras plan. De förlorade dessbättre, och nu är det så synd om dem.. (Ha! Skit ska skit ha!)
2019-02-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Regeringen kommer att behöva backa efter ett dåligt försök att spela tuff inför den svenska pöbeln.

Självklart ska alla svenskar få återvända hit och ställas inför rätta.
Återvända får dom ju redan. Det är bara komma hem så kan dom leva precis som dom gjorde innan dom åkte. Så fort dom släpps fria där dom är så kommer dom att ta sig till Sverige igen. Kommer ju kosta en slant för släkten deras för har ju inga pass så måste ju smugglas. Därför vill dom ju ha hjälp av UD så släkten slipper betala.
2019-02-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Varför vill du skydda landsförrädare? Du har gjort dig av med din hävd när du ansluter dig till Sveriges fiender och halshugger oskyldiga. Ta deras medborgarskap. Sluta försvara deras "hävd". De är smuts.
Varför jag "vill"... Vad du eller jag "vill" är helt ointressant. Ingen kan ta ifrån svensken hans hävdvunna rätt till sitt eget land. Vad är det du inte förstår?

Jag tycker inte synd om en etnisk svensk som har åkt till Syrien med en musselman. Den personen kan ruttna där. Men den etniske svensken skall oavsett VAD ha rätt att ÅTERVÄNDA till sitt eget land för fan!

Sen har du fastnat i snacket om "landsförräderi", hur tänker du? Det är inte etniska svenskar som har lemlästats i "religionens" namn.

Och som någon sa tidigare här i tråden, enligt etablissemanget så är det du som är landsförrädare och smuts som inte vill låta "krigarna" återvända. Etablissemanget hatar dig men vill serva "krigarna" med jobb och bostad vid återkomsten till Sverige.
2019-02-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Regeringen kommer att behöva backa efter ett dåligt försök att spela tuff inför den svenska pöbeln.

Självklart ska alla svenskar få återvända hit och ställas inför rätta.
Jag tycker regeringen resonerar klokt. De har frivilligt åkt ner dit. Jag tycker inte Sverige har några skyldigheter alls mot dessa. De här människorna har valt att klippa banden.
2019-02-24, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NFW
Flashbackmaffian failar fett. Denna Lisa heter de facto Lisa Andersson och kommer från en liten ort utanför Göteborg. Helsvensk med svenska föräldrar. Stämmer med vissa diagnoser därav sin godman!

Nu kan ni fortsätta spekulera...

Varför förtjänar hon vår hjälp för ? Jag har inte godkänt att mina skatte pengar ska gå till sånt här avskum som dessutom är hel svensk. Fy skäms och lider med föräldrarna som inte vill veta av henne och barnen vilket man förstår. Nej fan ruttna bort i lägret för här kommer hon aldrig bli något bra plus kostar multum som kan gå till andra roliga saker
2019-02-24, 22:38
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Återvända får dom ju redan. Det är bara komma hem så kan dom leva precis som dom gjorde innan dom åkte. Så fort dom släpps fria där dom är så kommer dom att ta sig till Sverige igen. Kommer ju kosta en slant för släkten deras för har ju inga pass så måste ju smugglas. Därför vill dom ju ha hjälp av UD så släkten slipper betala.

Om de är svenska medborgare räcker det att de tar sig till svensk beskickning (konsulat/ambassad) och får pass där. Den "vanliga" smugglingen behöver de inte utsätta sig för. Frågan är dock om de som ISIS-medlemmar får bekymmer med att boka flygbiljett..
2019-02-24, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Det vore väl bra om någon ser till att ta hand om barnen, de kan inte direkt rå för att deras föräldrar är idioter.
Samtliga vuxna har dock förbrukat sitt förtroende och borde inte ha något att hämta någonstans.
Om de sen blir dömda här eller på plats spelar mindre roll för min del och då menar jag även att man bör bli dömd enbart för att ha rest iväg för att vara med i IS på plats, oberoende av vad det kan bevisas att man gjort.
Dom kommer inte att dömas för något i Sverige. Alla fall så länge dom inte finns på video eller bild då dom dansar med något huvud i handen. Därför vi måste göra upp med exempelvis Assad som på plats tar hand om det så dom inte släpps fria.
2019-02-24, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Om de är svenska medborgare räcker det att de tar sig till svensk beskickning (konsulat/ambassad) och får pass där. Den "vanliga" smugglingen behöver de inte utsätta sig för. Frågan är dock om de som ISIS-medlemmar får bekymmer med att boka flygbiljett..
Ja kommer nog kunna fixa fram nya pass ganska omgående. Då dom troligen inte kommer vara misstänkta för något brott så kommer dom kunna flyga hem utan problem. Frankrike funderar ju på att hämta sina krigare och det beror väl på att dom är misstänkta för brott där. Samma med Belgien om jag fattat det rätt?
2019-02-24, 22:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thure10
Ja kommer nog kunna fixa fram nya pass ganska omgående. Då dom troligen inte kommer vara misstänkta för något brott så kommer dom kunna flyga hem utan problem. Frankrike funderar ju på att hämta sina krigare och det beror väl på att dom är misstänkta för brott där. Samma med Belgien om jag fattat det rätt?

Tja, flygbolag bestämmer själva vilka passagerare de vill flyga. Tror i så fall på specialchartrade plan snarare än reguljärflyg. Misstänker rätt starkt att ISIS-terrorister finns med i diverse "no-fly"-listor.
2019-02-24, 22:52
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Ja vem vill sitta på samma flyg som en ISIS-terrorist, borde förstås vara portade från alla flyg om det nu är känt att de har samröre med ISIS.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in