Citat:
Ursprungligen postat av
N.Armstark
Jag förstod att det måste finnas en anledning till att du kapade av citatet.
Citat
”Så sammantaget ger utredningen stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat och i samförstånd genomfört den här gärningen tillsammans och båda är därför såklart misstänkta för att gemensamt och i samförstånd har dödat sina två döttrar”.
Korrekt ordagrant citerat från SS uttalande under PT 181211 lyder enligt följande:
”
– Så som ni förstår där så ger utredningen sammantaget här stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat att gemensamt och i samförstånd genomföra den här gärningen tillsammans, och båda två är därför också så klart formellt misstänkta i ärendet för att gemensamt och i samförstånd har dödat sina två döttrar”.
Bäste
Armstark. Jag utser dig härmed till trådens störste citatförfalskare!
(vill minnas att du hoppade på någon annan kring citat tidigare, förutom nu mig och mitt helt korrekta ordagranna citat av SS uttalande på PT - där jag faktiskt inte begriper vad du kritiserar).
Du har ju nu själv suddat, klippt och ändrat
mitt i SS uttalande på PT!
Allt det fetade ovan har du tagit bort eller förändrat!
Tunga ord som ”formellt” eller ”gemensamt” har du helt enkelt suddat.
Dessutom talar SS i futurum ”att genomföra” när det gäller den planering O och H är misstänkta för. Det blir en helt annan tolkning om SS, som du påstår, istället skulle sagt ” i samförstånd genomför
t” som beskriver att de i samförtstånd också har utfört det, att det inte är framtida planering misstanken här avser.
Samma sak gäller ditt ord ”har” kontra det från citatet korrekta ”att//ha”
Så uttryckte sig inte SS. Det är en väldigt stor skillnad. Väldigt stor.
Hur har du tänkt när du återger denna text och anger att det är ett ordagrant återgivet citat...?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fallskarmsjagare
Vart vill du komma?
Polisen har stöd för gemensam planering och misstänker därför båda för att ha dödat döttrarna.
”Så sammantaget ger utredningen stöd för att båda föräldrarna tydligt har planerat och i samförstånd genomföra den här gärningen tillsammans
OCH
båda är därför såklart misstänkta för att gemensamt och i samförstånd har dödat sina två döttrar.”
Tack!