Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Inte i det här läget. Nej. Däremot första tiden förstår jag mycket väl att det är svårt att tro. Och att man behöver bli överbevisad. Men ett år senare, och hundratals sidor utredning med rättskemiska analyser, rättsmedicin etc, samt annat bevismaterial? Icke.
Jag trodde att du hade satt punkt för den diskussionen som du skrev innan.
Av det som du skriver ovan förstår man att det inte finns nån video där O och H gemensamt berättar att dom ville ta livet av sina barn. Det skulle nämligen inte ta ett helt år för polisen att visa upp en sån video för deras anhöriga.
Vad visade kemiska analyserna? Att det inte fanns en utomstående GM? För var det inte så att Oskars pappa hade tryckt på det?
Vad visade dom ? Visade dom dna från Hanna på barnens halsar? El visade dom Oskars dna på barnens halsar?
Dom måste ha visat dna från Oskar för jag litar på juristen Ann - Charlotte Anevski. Polisens chefsjurist. Hon sa 3 mördade och ett självmord. När jag sa men så säger inte polisen själv officiellt så blev hennes svar ” du får dra din egen slutsats”.
Vad kan man säga om polisens PK? I amerikanska filmer när pratet inte flyter el filmkaraktärererna inte riktigt vet vad dom skall säga så säger man ” um”. Polisens Stefan Svensson, hette han så, ja, han ägnade sig mycket åt ” um”.
Bättre för polisens anseende att prata klarspråk.
Inte ” um”. Varför klarspråk? För det som hände var inte bara privat. Två barn isolerades först hemma och sen mördades. Pappan tog bort sin fb sin linkedin. Inte mamman. Det som hände i Bjärred var mord på två barn. Men vad som har hänt innan morden kan kopplas till morden. Isoleringen av barn, deras diagnoser som spädde på deras isolering.
Jag förstår polisens syn på saken. ” Oj hemskt tragiskt. Här har vi en familj som förintade sig själv. Anhöriga vill inte att orsaken till det inträffade skall komma ut . Så nu tar vi jätte hänsyn till anhöriga”.
Jag pratade med en amerikansk jurist. Och berättade om Oskars pappa. Han är jurist.
Amerikanska juristen sa direkt att polisen vill säkert inte bli åtalad för säger dom som det är att Oskar mördade barnen och sin fru( strypning av alla 3 visar det) så kan Oskars pappa åtala polisen och hänvisa till det gemensamma avskedsbrevet. För Oskar var det enormt viktigt att bevisa för polisen att detta var gemensamt planerat. Han serverade allt till polisen.
Varför göra allt detta ? Är det inte bättre att posta ett brev till anhöriga innan man utför dådet? Och förklara för dom om han nu så gärna ville. Varför sån noggrannhet ? Skulle jag ha såna intentioner att dö och döda min familj ; det sista jag skulle tänka på vore , vilket intryck jag vill lämna efter mig.