2019-02-23, 23:43
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Hejsan!

Personligen kan jag inte bedöma personens trovärdighet och tillförlitlighet, då uppgiften lämnades till min källa. Däremot kan jag säga att jag har stort förtroende för min källa.

Okej! Men tack än då...
Citera
2019-02-24, 00:19
Medlem
Ejsidisis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Det jag tror är att den/dom som vet vad som hände den natten är inne här med flera olika nick och snurrar till tråden varje gång det börjar osa lite hett.

Jag tror du har helt rätt i det!

..Det är väldigt synd att det är så. Samtidigt- ganska talande om varför det här fallet är och har varit så svårlöst.
Citera
2019-02-24, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: jag lämnar inte ut information utan mina källors tillåtelse. Jag hoppas att det respekteras.

Namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis.

Bra så! Upp till polisens utredare att avgöra sanningshalten i uppgifterna. (Om man landar i att det är ”falskspår” får man också undersöka syftet med den påstådda iakttagelsen!).
Citera
2019-02-24, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Tråden har kört fast fullständigt nu, polisen måste släppa ut mer uppgifter om fallet ska ha någon chans att klaras upp.
1: Vad vet polisen mer om "pilot"?
2: Vem f-n är brovittnet och varför är denna person anonym?
3: Jenvén tycks vara tveksam till brovittnet som jag förstått det som, varför?
4: GW tycks också rata brovittnet då han (vad jag förstått) menat på att H klivit in i en bil på torget och åkt därifrån med den..

Många frågor, inga svar?

Har kanske ett svar på nr.2 - har fått namnet Mon*ca - dvs anknyting till BW. Någon som har annat namn på brovittnet?
Senast redigerad av Hardbeck 2019-02-24 kl. 13:04.
Citera
2019-02-24, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Har kanske ett svar på nr.2 - har fått namnet Mon*ca - dvs anknyting till BW. Något som har annat namn på brovittnet?

Hur tillförlitlig är den uppgiften? Hur många led innan den nått dig?
Citera
2019-02-24, 13:31
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Har kanske ett svar på nr.2 - har fått namnet Mon*ca - dvs anknyting till BW. Någon som har annat namn på brovittnet?

Helt enastående vilken slump det skulle vara om det nu är samma tjej som gett BW alibi, att just hon skulle vara hans alibi och att just hon igen skulle va den sista som såg Helena på bron med pilot...

Återstår frågan varför brovittnet inte gått ut offentligt med vad hon sett? Vågar inte personen ifråga stå för vad hon påstår kan man fråga sig?

Lite konspiratoriskt då: Finns det då en möjlighet att GW och Jenvén tror hon ljuger? Därför tycks rata hennes vittnesmål?
Ännu mer konspiratoriskt: Vittnesmålet "försvann" under ett par år men kan sanningen vart att det aldrig förvann på riktigt utan "gömdes" bort för utredarna inte trodde på det hon sa?
Citera
2019-02-24, 14:32
Medlem
Citat:

Citera
2019-02-24, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Helt enastående vilken slump det skulle vara om det nu är samma tjej som gett BW alibi, att just hon skulle vara hans alibi och att just hon igen skulle va den sista som såg Helena på bron med pilot...

Återstår frågan varför brovittnet inte gått ut offentligt med vad hon sett? Vågar inte personen ifråga stå för vad hon påstår kan man fråga sig?

Lite konspiratoriskt då: Finns det då en möjlighet att GW och Jenvén tror hon ljuger? Därför tycks rata hennes vittnesmål?
Ännu mer konspiratoriskt: Vittnesmålet "försvann" under ett par år men kan sanningen vart att det aldrig förvann på riktigt utan "gömdes" bort för utredarna inte trodde på det hon sa?

Hon "försvann" in i djupaste Smålandsskogarna...
Citera
2019-02-24, 14:41
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Hon "försvann" in i djupaste Smålandsskogarna...

Berätta gärna vad du "vet".
Citera
2019-02-24, 15:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Klart är ju att det kvinnliga "brovittnet" ringde in (det sägs ju i radioprogramserien). Är vittnet känt av polisen eller anonymt? Detta är den eviga frågan.

Nu pratas det om en Moni*a, som skulle vara BW:s vittne. Men vad gjorde BW:s syster Ann*ka den där natten? Och hon behöver ju inte ens ha varit i närheten för att ge sin bror ett alibi - det hade räckt med några "instruktioner" …
Senast redigerad av Ugglan. 2019-02-24 kl. 15:37.
Citera
2019-02-24, 18:52
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Klart är ju att det kvinnliga "brovittnet" ringde in (det sägs ju i radioprogramserien). Är vittnet känt av polisen eller anonymt? Detta är den eviga frågan.

Nu pratas det om en Moni*a, som skulle vara BW:s vittne. Men vad gjorde BW:s syster Ann*ka den där natten? Och hon behöver ju inte ens ha varit i närheten för att ge sin bror ett alibi - det hade räckt med några "instruktioner" …

Hoppsan, en för mig ny person. Vem är denne Monica, och varför dök hon upp helt plötsligt som gumman i lådan?

Är Monica polis?
Senast redigerad av Pajosv 2019-02-24 kl. 19:30.
Citera
2019-02-24, 19:34
Medlem
Det går en serie på Svt och Svtplay som heter Unforgotten/Saknad, inte glömd, kan verkligen rekommendera den!
Intressant upplägg och tankarna på Helena och personerna runt henne kommer automatiskt. Alla dessa helt vanliga människor (i serien) som har sina olika anledningar till att hålla tyst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in