2019-02-24, 12:40
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban
Vatten söker sin egen nivå ...

Hur går det till?

Hur vet vattnet i västra Atlanten hör högt vattnet i östra Atlanten är?
Har vatten någon slags kunskap och medvetande om platthet?

Den vetenskapliga förklaringen till det vi ser i ditt klipp är att det finns en nedåtriktad kraft som drar vattnet nedåt. Du å andra sidan förnekar att denna nedåtriktade kraft finns, du måste mao komma med en alternativ förklaring.
Senast redigerad av madtop 2019-02-24 kl. 12:43.
Citera
2019-02-24, 12:56
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Exakt samma kan sägas om er rundissar. Ni har valt att tro på det ni ser på teve, läser i tidningar och ni har lyckats inbilla er att allt som sägs i er heliga Wikipedia är universella sanningar.
Ni kan ju inte ens bevisa att vår jord är en snurrande glob utan hänvisning till heliocentrismens auktoriteter.
Världen har fyra hörn, behöver inte betyda att den är fyrkantig, det är din tolkning.
Undrar varför religiösa fluordrickande amerikanerna dricker fluoriderat vatten, är det för att det är så jäkla gott och nyttigt?

Alla bevis pekar på en roterande jord. Det har gjorts många, många gånger. Men för all del. Du behöver inte tro oss "globjordare". Här har du en plattjordsguru som bevisar att jorden roterar. Se och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=6pf44njV8g0
Citera
2019-02-24, 13:00
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Du kan inte avgöra vad som är undersidan av moln, argumentet håller inte.

Så om man tittar rakt upp på ett vattenstint regnmoln så kan man inte se om det är undersidan? Är du utvecklingsstörd på riktigt?

https://imgur.com/a/cE0tt
Citera
2019-02-24, 13:03
Medlem
Sadomans avatar
Citat:
Matematik är inte verklighet, det är ett språk och man kan ljuga och vilseleda på alla språk.

1 x 2 = 2. 1 + 2 = 3. Är jag en lögnare?
Citera
2019-02-24, 13:10
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Alla bevis pekar på en roterande jord. Det har gjorts många, många gånger. Men för all del. Du behöver inte tro oss "globjordare". Här har du en plattjordsguru som bevisar att jorden roterar. Se och njut:

https://www.youtube.com/watch?v=6pf44njV8g0
Här (ur samma dokumentär) kan man njuta av att en annan plattjordare också bevisar att jorden inte är platt.
https://www.youtube.com/watch?v=RMjDAzUFxX0
"Intressant..." är allt han har att säga, när polletten till slut faller ned.
Citera
2019-02-24, 13:10
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Exakt samma kan sägas om er rundissar. Ni har valt att tro på det ni ser på teve, läser i tidningar och ni har lyckats inbilla er att allt som sägs i er heliga Wikipedia är universella sanningar.
Ni kan ju inte ens bevisa att vår jord är en snurrande glob utan hänvisning till heliocentrismens auktoriteter.
Världen har fyra hörn, behöver inte betyda att den är fyrkantig, det är din tolkning.
Undrar varför religiösa fluordrickande amerikanerna dricker fluoriderat vatten, är det för att det är så jäkla gott och nyttigt?

Jag har med egna ögon, test och observationer konstaterat dels att jorden omöjligt kan vara platt och dels är ett klot.

Vilka observationer har du själv gjort?

Det är inte så att jag blint tror det som står på internet så som du gör. Jag har bla via mitt fotografiska kunnande sett bevis på att jorden omöjligt kan vara platt.
Citera
2019-02-24, 13:18
Medlem
GIANLUIGI1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Jag har med egna ögon, test och observationer konstaterat dels att jorden omöjligt kan vara platt och dels är ett klot.

Vilka observationer har du själv gjort?

Det är inte så att jag blint tror det som står på internet så som du gör. Jag har bla via mitt fotografiska kunnande sett bevis på att jorden omöjligt kan vara platt.

Att det finns många människor som helt saknar logik, vett, sunt förnuft, intelligens, kunskap och är totalt helt korkade är ju ingen nyhet. Man träffar dom lite här och där i olika samanhang. Vissa saker är så dumma att man inte ens ids argumetera utan man bara hånler eller skrattar. Att jorden skulle vara platt, hahahahahahahaha ( hånler ). Varför har då ingen nån gång dokumenterat kanten, jävla idioter, hahahahahahaha.
Citera
2019-02-24, 13:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Här (ur samma dokumentär) kan man njuta av att en annan plattjordare också bevisar att jorden inte är platt.
https://www.youtube.com/watch?v=RMjDAzUFxX0
"Intressant..." är allt han har att säga, när polletten till slut faller ned.

Jeranism: You're gonna hold the light there. Ok Enrique, how high is your light?

*Ser alltså inte ljuset.*

Enrique: 17 feet.

J: I mean, I... you know, it's, it's... uhm. There's, we don't see you Enrique. Lift up your, lift up your light way above your head.

*Ljuset synd genom hålen.*

J: Interesting...

Det är ju helt riktigt ganska intressant att Jeranism mitt i sin mentala kollaps instinktivt inser att ljuset måste nog upp för att synas genom hålen.
Citera
2019-02-24, 14:35
Medlem
langaocbs avatar
Vad har plattjordarna för förklaring till att man inte kan se tvärs över hav med ett teleskop?
Citera
2019-02-24, 14:52
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Om jorden är rund borde man ju se sig själv om man zoomar in tillräckligt ?

Detta inlägg förtjänar något slags pris.

Få höra, varför skulle man det menar du?
Citera
2019-02-24, 15:03
Medlem
Jazzils avatar
Citat:

Ljus böjer sig inte tillräckligt mycket av gravitation för det ska vara möjligt.
Citera
2019-02-24, 15:15
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Kan du inte svara på min fråga i stället? Om jorden är platt borde man kunna se från , låt oss säga Grekland till Libyen med ett teleskop.
Varför går inte det?

Citat:
Jag frågar ni svarar
Upp till bevis nu bollskallar

Men nu frågade jag en högst relevant fråga angående er hypotes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in