2019-02-24, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Etnisk svensk? Har du lyssnat på intervjun i NRK?

Vem vet hon kanske har en mission att utföra när väl här och då har vi närt en orm vid vår barm inte bara en gång utan två och denna person kanske sen snor en lastbil i sin upponedvända värld och kör ihjäl oskyldiga svenskar.

Vi måste i första hand skydda våra egna som bor och arbetar och lever här.
Om hon varit etnisk svensk och varit 16 år och dum i huvudet som tonåringar kan vara och verkligen var svensk från tex storuman, då skulle hon självklart hjälpas hem och till sin familj som får ta ansvar för att hon kommer åter in i samhället.
Min poäng är att OM hon är etnisk svensk så har hon all rätt att ÅTERVÄNDA. Har hon kommit till Sverige som äldre ungdom eller vuxen så skall hon få medborgarskapet indraget.

Hennes karl och Shemima Begum från Storbritannien skall sorteras under den kategori som aldrig skall få återvända till Europa.

Däremot håller jag inte med dig om att hon skall få HJÄLP till Sverige för att hon är etnisk svensk. Det problemet får hon lösa på egen hand. Ger hon sig som vuxen i lag med en bokstavstrogen muslim och åker till Syrien så får hon ta eget praktiskt ansvar för konsekvenserna.
Senast redigerad av Realism2000 2019-02-24 kl. 12:46.
2019-02-24, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Det finns gott om svenskar som har vuxit upp i förorten som pratar sådär. inget ovanligt.

Men då heter hon inte Lisa Svensson
2019-02-24, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realism2000
Min poäng är att OM hon är etnisk svensk så har hon all rätt att ÅTERVÄNDA. Har hon kommit till Sverige som äldre ungdom eller vuxen så skall hon få medborgarskapet indraget.

Hennes karl och Shemima Begum från Storbrittanien skall sorteras under den kategori som aldrig skall få återvända till Europa.

Däremot håller jag inte med dig om att hon skall få HJÄLP till Sverige för att hon är etnisk svensk. Det problemet får hon lösa på egen hand. Ger hon sig som vuxen i lag med en bokstavstrogen muslim och åker till Syrien så får hon ta eget praktiskt ansvar för konsekvenserna.

Jag menar inte hjälp så tillvida som att vi betalar hennes resa hem som ambassader brukar kunna göra utan at hon ska få utredas och släååas in för egen ekonomi och hamna i säpos register
2019-02-24, 12:45
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Lisa Anderson = Umm Zubair

https://doku.nu/2019/02/18/svenska-is-kvinnans-klagan-ett-helvete/

Umm Zubair uppmärksammades av Vimur 2014

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige

(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige

Framgår alltså att Lisa Andersson rekryterat och propagerat för IS när hon befann sig i Syrien ( finns en minimal chans att det skulle röra sig om en annan Umm Zubair, men det är inte troligt ).
Hon har också kontakter med välkända islamister i Sverige, god vän med bland annat Yasmine Mejdi som fått skriva snyftartiklar i Expressen om hur synd det är om muslimer.

Kommer inte in på något av kontona. Har hon värvat så känns det troligt att hon försöker ta sig till Sverige för att fortsätta, kanske avsluta karriären med en fet bomb.
Hård brud detta. Hon övergav sitt barn för att gå med i IS och föda upp nya terrorister.
2019-02-24, 12:46
Medlem
Citat:
Men då heter hon inte Lisa Svensson

Varför skulle hon inte kunna heta det? Alltså förortssvenska är som en dialekt som de som bor där pratar, oavsett etniskt ursprung.
2019-02-24, 12:51
Medlem
är dom krigsförbrytare så ska dom straffas i det land där brotten har begåtts
2019-02-24, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
är dom krigsförbrytare så ska dom straffas i det land där brotten har begåtts

om inte annat så med straffarbete för att bygga upp det man har förstört
2019-02-24, 13:03
Medlem
DURN80s avatar
Låt avskummet och hennes jävla barn ruttna där borta. Hon valde att kuva sig till nån Islam extremists. Gifte sig med fanskapet och blev gravid med sandråttan.

Hon stormtrivdes garanterat tills dess IS föll där. Nu vill hon hem. Hon har inget hem i Sverige. Hon är inte Svensk längre, hon är landsförrädare och IS sympatisör.

Slynjävel.
2019-02-24, 13:14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Tycker man kan se genom hennes burka att hon har ”skandinaviska ögon”. Tror definitivt hon är en konvertit och inte en från Mellanöstern som tagit sig ett svensk namn.

Hon må vara född i Sverige och vara etnisk svensk men nu har hon flytt Sverige för att begå de mest osvenskaste av brott i annat land. I detta land bör hon bestraffas och aldrig mer återvända till Sverige.

Helt övertygad om att hon tillslut kommer komma till Sverige dock.
2019-02-24, 13:19
Medlem
Citat:
Jag menar inte hjälp så tillvida som att vi betalar hennes resa hem som ambassader brukar kunna göra utan at hon ska få utredas och släååas in för egen ekonomi och hamna i säpos register
Vi är i grunden överens om att etniska svenskar har en självklar grundläggande rätt till stöd från det svenska samhället medan utlänningar inte bör ha en självklar rätt till det, inte ens om de har ett förvärvat medborgarskap.
2019-02-24, 13:24
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:

Hennes karl och Shemima Begum från Storbritannien skall sorteras under den kategori som aldrig skall få återvända till Europa.

Jag tycker inte etnicitet har något med det här att göra alls. Jag tycker att personerna som åkt ner för att stödja eller strida för IS borde åtalas för landsförräderi och deras medborgarskap borde drags in. Tycker inte det är någon skillnad om du är etnisk svensk eller inte. Och jag tycker också att det är trams att man inte "kan" dra in någons medborgarskap om de inte har ett annat i ett annat land. Det går absolut och vad som då händer med vederbörande är dennes problem. Kanske de borde tänkt på innan de anslöt sig till en rörelse som skär halsen av oskyldiga tjejer i tält eller kör över barn med lastbil.
2019-02-24, 13:25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Vi är i grunden överens om att etniska svenskar har en självklar grundläggande rätt till stöd från det svenska samhället medan utlänningar inte bör ha en självklar rätt till det, inte ens om de har ett förvärvat medborgarskap.
Varför har landsförrädare rätt till stöd? Dummaste jag har hört.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in