2019-02-24, 11:12
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det är inte alls ett dumt scenario. Jag tänkte att det var efter mordet, och att GM pga stresspåverkan slarvade med dörren. Jag tänker då att hen först blivit insläppt till LW, hängt av sig, lagt någon tillhörighet inomhus. Sen har de gått ut för att prata. Mordet sker och hen inser att det vore förödande om hens grejer är kvar i LW:s hem.

Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Inte omöjligt alls. Han hade ju chattat med henne strax innan, så nog dök hans namn upp allt
vid masttömningar (om de nu inte har LWs mobil vilket jag faktiskt tror dom har) och hans egen mobil har såklart synats noggrant av utredarna.

Om han har varit in i LWs hur efter mordet, då är han en risktagare, vilket jag tycker mig ana ändå. Risktagare kanske är överdrivet av mig, men något ditåt.

Självklart måste han in och hämta en kvarglömd sak, men med tanke på att hennes skrik, att han själv kan ha blod på sig (kanske det då stämmer med de tidiga uppgifterna från bl a Flixa. MV?) och att barnen kan ha vaknat.

Kanske det var därför det blev "för" bråttom ut? Dörren blev aldrig igenslagen?

Men mest tror jag på att det var LW själv som lämnade dörren öppen. Att tanken aldrig var att gå så långt från hemmet alls...
Citera
2019-02-24, 11:23
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Fräscha upp mitt minne.
JG var ute och cachade med cykeln?
Men var det inte tidigare på kvällen, medan det var ljust?

Jag vet inte vilken tid JG var ute och tog LW:s WIG Lyssna Till Livet eller om han ens gjorde det just den kvällen. Den har nätloggats med datum 14/5, men var han där den kvällen? Bilden han laddat upp saknar detaljer som plats och datum.
Ingen av GC:arna JG och SD verkar dra sig för att manipulera loggar, eller hur?

Jag tror att SD var ute och cyklade den kvällen. Kanske han efter mordet även tog sig ett låtsat ärende till sitt kontor i city för att han "glömt" pinkod till en av sina mobiler? Han har ju i GC-loggtext skrivit tidigare att han slagit fel kod 3 ggr och fick lov att ta sig till kontoret för att hämta puk-koden (konstruerat?). Kanske detta "hände" även denna kväll och så råkade han trycka på fabriksåterställning på mobilen? Nej, det skulle låta lite väl genomskinligt. Jag har väldigt svårt att tro på att den hjärnspänstiga SD skulle återkommande glömma pinkoder och lösenord. Han har nog en hel del memorerat i sin hjärna.
Citera
2019-02-24, 12:10
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag har lagt in delar av ditt citat i spoilers:

Jag funderar lite på varför du tänker att SD skulle ha tagit cykeln?
Det är ca 400 meter från SDs hus till LWs hus. Det tar ca 5 minuter att gå dit med normal gånghastighet. Inte mycket vinst med cykel med tanke på att den cykel ska tas låsas och låsas upp några gånger.

Kanske tänker du på TinnaNinnas inlägg, som insinuerar att de vet något om att mgm varit med cykeln vid 22-tiden på mordkvällen?

Jag har funderat på det några gånger, eftersom detta är vid en tidpunkt som tangerar den förmodade mordtidpunkten.

Säg att mgm är någonstans med cykeln vid 22-tiden. Var var han, hur långt bort? Hur länge stannade han, vad gjorde han, när åkte han därifrån?

Åkte han raka vägen hem, mötte han någon?
Mötte han LW som var ute och joggade vid 22-tiden?
Tog han vägen förbi huset för att kolla vad hon gjorde? Höll hon på med efterstretch? Eller hade hon redan kommit hem och duschade? Kanske han såg henne genom fönstret medan hon väntade på att hon eftersvettat färdigt? Eller duschade hon inte direkt efter, utan började sedan direkt med förberedelserna?

Kontaktade han henne vid det här läget och fick veta om BeholderX och Norgeresan?

Cyklade han hem sedan medan LW har duschat, börjat med presentinlagningen och chattandet?
Sedan kontaktar han henne på nytt?

Nu vill ha träffas?
Hon avböjer...

SD var i så fall inte den enda som var ute och cyklade den kvällen, även hans vän Jerry var det har jag minsann för mig. 🤔
Citera
2019-02-24, 12:13
Medlem
Honan6s avatar
HD:s senaste loggtexter liknar SD:s med ett smått ironisk budskap till GC-poliser och trådläsare.

Därför en fråga:
Hej, HD!
Är det du som skriver dina GC-loggar eller har du låtit din exman skriva?

Citera
2019-02-24, 12:16
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Om han har varit in i LWs hur efter mordet, då är han en risktagare, vilket jag tycker mig ana ändå. Risktagare kanske är överdrivet av mig, men något ditåt.

Självklart måste han in och hämta en kvarglömd sak, men med tanke på att hennes skrik, att han själv kan ha blod på sig (kanske det då stämmer med de tidiga uppgifterna från bl a Flixa. MV?) och att barnen kan ha vaknat.

Kanske det var därför det blev "för" bråttom ut? Dörren blev aldrig igenslagen?

Men mest tror jag på att det var LW själv som lämnade dörren öppen. Att tanken aldrig var att gå så långt från hemmet alls...

Jag är inte så säker på att det varit blodigt alls. Tänker mig mycket sparkar och att hon dog av inre blödningar.
Citera
2019-02-24, 12:24
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
HD:s senaste loggtexter liknar SD:s med ett smått ironisk budskap till GC-poliser och trådläsare.

Därför en fråga:
Hej, HD!

Jag hänger inte med. Vad står TFTC för?
Citera
2019-02-24, 12:27
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Därför en fråga:
Hej, HD!

Varför fortsätter hon att umgås med exet?
Någon trodde att det var "för barnens skull"
men de är ju bara ute i skogen och leker utan barn.
Citera
2019-02-24, 12:35
Medlem
Handlrs avatar
Citat:

Därför en fråga:
Hej, HD!

Även om nu SD inte "råkar" vara mördaren tycker jag väldigt synd om den framtida livspartner för HD som behöver stå ut med SD som är far till deras gemensamma barn, det kan inte vara lätt.. behöver h*n vara "initierad" i deras gemenskap ?
Citera
2019-02-24, 12:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag är inte så säker på att det varit blodigt alls. Tänker mig mycket sparkar och att hon dog av inre blödningar.

Ok, jag har för lite erfarenhet av hur sådant våld kan se ut, och kanske kan det hända att det blir oblodigt om man får sparkar på ställen där kläder skyddar?

Jag har hela tiden tänkt att det var blodigt, men den senaste tiden blivit lite mer återhållsam i den tron.

Det var väl de "blodiga kläderna" och blodet som det snackades om i både mgm bostad och LWs, som sedan inte verkar kunnat knytas till brottet, som gjort mig mer återhållsam i de tankarna.

Samtidigt har jag svårt att tro att ett massivt våld (vilka ord användes av ÅK?) och som Sveriges Radio skrev "sargad" som får mig ändå att tänka på blodigt.

Då kanske mer att det spruckit hud, näsblod osv. Inte blodigt så att det runnit ut i stora mängder.

Men du har kanske erfarenhet genom att du läst om andra fall?
Citera
2019-02-24, 13:07
Medlem
Tydligen, enligt källa inifrån polishuset (men utan att vara involverad i utredningen) är man väl rätt på det klara över vem som bragt LW om livet.. Det finns DNA spår så det räcker och blir över efter SD men problemet är att binda dessa spår till mordet då han menar att de haft en relation nära inpå. Så visst kan det stämma det som åklagaren sa att det finns "en väldigt massa teknisk bevisning" (eller hur hon nu uttryckte sig).. Problemet är väl som sagt att kunna binda dem till brottet..
Citera
2019-02-24, 13:21
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Tydligen, enligt källa inifrån polishuset (men utan att vara involverad i utredningen) är man väl rätt på det klara över vem som bragt LW om livet.. Det finns DNA spår så det räcker och blir över efter SD men problemet är att binda dessa spår till mordet då han menar att de haft en relation nära inpå. Så visst kan det stämma det som åklagaren sa att det finns "en väldigt massa teknisk bevisning" (eller hur hon nu uttryckte sig).. Problemet är väl som sagt att kunna binda dem till brottet..

Jag tror att SD får/har problem med att kunna bevisa att de skulle haft en relation i närtid eftersom han av någon anledning började stänga av plats- och datuminformation i sina mobiler, men mastningarna kan han inte manipulera bort. LW lär inte ha rört sig många meter utan mobil och jag tror inte hennes mastats nära SD:s mobil vid särskilt många tillfällen eller längre stunder efter att hon kunde gå utan kryckor igen och inte var beroende av andras hjälp.

Kanske SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp och att HD fick reda på detta i februari och skilsmässan blev ett faktum. Därefter tror jag LW har dissat SD.

(55 dagar kvar i frihet för 5/5:an SD som fyller 45 den 5/5? Mobiler och digitala spår blir hans fall i fallet...?)
Citera
2019-02-24, 13:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag tror att SD får/har problem med att kunna bevisa att de skulle haft en relation i närtid eftersom han av någon anledning började stänga av plats- och datuminformation i sina mobiler, men mastningarna kan han inte manipulera bort. LW lär inte ha rört sig många meter utan mobil och jag tror inte hennes mastats nära SD:s mobil vid särskilt många tillfällen eller längre stunder efter att hon kunde gå utan kryckor igen och inte var beroende av andras hjälp.

Kanske SD var självutnämnd samarit i smyg i vintras när LW behövde hjälp och att HD fick reda på detta i februari och skilsmässan blev ett faktum. Därefter tror jag LW har dissat SD.

(55 dagar kvar i frihet för 5/5:an SD som fyller 45 den 5/5? Mobiler och digitala spår blir hans fall i fallet...?)

Det fetade: Är det ett faktum? Var kommer den säkra källan ifrån?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in