2019-02-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Ja, det skulle kunna vara så. Men det kan vi inte veta....Därför kan vi inte dömma för det. Vi vet däremot den nivå hon hade och då får man utgår från det.

Det var inte poängen med det hela. Poängen var att visa att mängden i urinen är totalt irrelevant, för det är omöjligt att säga hur stort intaget var. Så länge det inte finns filmbevis som visar att Johaug smörjer in läpparna med Trofodermin så betyder mängderna i urinen inte ett skit. Så det enda som vi kan utgå från är att hon har haft steroider i kroppen. Resten är spekulationer, oavsett om det kommer från de tror på Johaugs version eller från de som misstror henne.
Citera
2019-02-23, 22:15
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Det var inte poängen med det hela. Poängen var att visa att mängden i urinen är totalt irrelevant, för det är omöjligt att säga hur stort intaget var. Så länge det inte finns filmbevis som visar att Johaug smörjer in läpparna med Trofodermin så betyder mängderna i urinen inte ett skit. Så det enda som vi kan utgå från är att hon har haft steroider i kroppen. Resten är spekulationer, oavsett om det kommer från de tror på Johaugs version eller från de som misstror henne.

Ja, jag förstod det. Men man kan fortfarande dömma henne för den koncentration vi vet att hon har i kroppen.

Eller vill du ha en scenario att ett lågt prov ger samma långa straff som någon idiot som har extrema nivåer av mätvärde?
Citera
2019-02-23, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Ja, det skulle kunna vara så. Men det kan vi inte veta....Därför kan vi inte dömma för det. Vi vet däremot den nivå hon hade och då får man utgår från det.

Fast den diskussionen förs inte alls av de som dömer. När det gäller anabola är det ”1 eller 0” (när påföljden ska bedömas)
Senast redigerad av grobiankungen 2019-02-23 kl. 22:28.
Citera
2019-02-23, 22:38
Medlem
En seriös fråga här
Bland alla medaljörer i detta VM hittills, hur många är det som:
1. Är dömda för dopningsbrott?
2. Är dömda för att ha tagit Anabola steroider?
3. Från vilka olika länder kommer de som ev. Är dömda för dessa dopingbrott?

Det vore lite intressant att veta om det finns någon statistik på detta? Någon som har koll kanske kan presentera fakta på det?
Citera
2019-02-23, 22:39
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cubex
Jag antar att du menar att han INTE hade koll på vad salvan innehöll.

Nej, jag menar exakt det jag skrev, nämligen att han (tragiskt nog) inte hade full koll på att salvan Therese vanligtvis använde mot sina munsår, Clobetasol, såldes under det mycket snarlika namnet Clostebol i Italien, alltså i ett av endast två av världens alla länder, och att då munsårssalvan, som hon tyvärr använde, endast i dessa två länder innehöll anabola.

Om det faktum att du sen trollar till det, och dessutom på fullt allvar kräver att Bendiksen skulle ha koll på alla ingående substanser, i alla Pfizers läkemedel säger jag bara: Ja Jisses!! Försök förstå att din tankemodell, att en enda människa skulle ha koll på alla Pfizers produkter, och dessutom alla däri ingående substanser, landar i en klockren omöjlighet!!!

Men som min gamla mor brukade säga. "Ja,ja! Den siste idioten lär inte vara född än!" Och enligt mig så är alla konspirationsteoretiker, och alla idioter, väldigt närbesläktade. Fakta på bordet, eller STFU!!!

Två GULD ett SILVER och ett BRONS till NORGE idag! FANTASTISKT BRA JOBBAT!!!

Fyra lopp i VM hittills, och fyra GULD till NORGE!! ÄNNU BÄTTRE JOBBAT!!!

PS
Beträffande mina oavvisliga krav på fakta, så på min skinnväst har jag en patch med en här texten:
DONT BELIEVE IN
EVERYTHING THAT
YOU THINK!
DS
Citera
2019-02-23, 22:40
Medlem
Haha tycker Blomqvist sammanfattade det rätt bra med röthe.

"Han har lidiigt av en svår sjukdom under flera år och nu kommer han tillbaka bättre än någonsin".

Bättre än någonsin ja. Kanske för han går massa jävla dopingjlassade mediciner.
Citera
2019-02-23, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perguitar
Nej, jag menar exakt det jag skrev, nämligen att han (tragiskt nog) inte hade full koll på att salvan Therese vanligtvis använde mot sina munsår, Clobetasol, såldes under det mycket snarlika namnet Clostebol i Italien, alltså i ett av endast två av världens alla länder, och att då munsårssalvan, som hon tyvärr använde, endast i dessa två länder innehöll anabola.

Om det faktum att du sen trollar till det, och dessutom på fullt allvar kräver att Bendiksen skulle ha koll på alla ingående substanser, i alla Pfizers läkemedel säger jag bara: Ja Jisses!! Försök förstå att din tankemodell, att en enda människa skulle ha koll på alla Pfizers produkter, och dessutom alla däri ingående substanser, landar i en klockren omöjlighet!!!

Men som min gamla mor brukade säga. "Ja,ja! Den siste idioten lär inte vara född än!" Och enligt mig så är alla konspirationsteoretiker, och alla idioter, väldigt närbesläktade. Fakta på bordet, eller STFU!!!

PS
Beträffande mina oavvisliga krav på fakta, så på min skinnväst har jag en patch med en här texten:
DONT BELIEVE IN
EVERYTHING THAT
YOU THINK!
DS

Oavvisliga krav på fakta? Salvan heter fortfarande TROFODERMIN, inte Clostebol. Clostebol är en av substanserna som finns i krämen TROFODERMIN.
Citera
2019-02-23, 22:46
Medlem
Hon är oskyldig! Hon gjorde ett misstag, ok?
Ja hon har sagt att hon inte bara kollar en, men utan två och till och med tre gånger vad allt hon tar innehåller (det som är köpt i utlandet rör hon inte alls). Här säger hon det själv https://www.youtube.com/watch?v=srwXvggJwfo
Men hon gjorde ett misstag den där gången, och nu är det ett avslutat kapitel.
Helt säkert att hon är natty. Dom andra i toppen tränar inte lika hårt bara....

Glöm heller inte att man kan vinna över dom bästa i världen även om man har allvarliga sjukdomar.
Tar man bara lite starka mediciner från herr doktor så går det, även om man haft kroniska besvär i flera år och knappt kunnat träna och tävla.
Men för guds skull kalla dom inte dopade bara för det. Dom har fått dispens på medicinerna, så det är inte doping
Citera
2019-02-23, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andreashansson8
Haha tycker Blomqvist sammanfattade det rätt bra med röthe.

"Han har lidiigt av en svår sjukdom under flera år och nu kommer han tillbaka bättre än någonsin".

Bättre än någonsin ja. Kanske för han går massa jävla dopingjlassade mediciner.
¨
Ja från att "knappt orka bära vätskebälte" till att spöa världseliten på 30 km och gå i mål pigg och alert är ju imponerande. Märkligt att dessa gravt sjuka norrmän riskerar att dö i spåret, stackarna!
Citera
2019-02-23, 22:47
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

PS
DONT BELIEVE IN
EVERYTHING THAT
YOU THINK!
DS
Clobetasol används inte för munsår. Det har dragits igenom tråden ett par varv, sök gärna.
Citera
2019-02-23, 23:04
Medlem
Perguitars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Oavvisliga krav på fakta? Salvan heter fortfarande TROFODERMIN, inte Clostebol. Clostebol är en av substanserna som finns i krämen TROFODERMIN.

Rätt av dig, och jag tar fram skämskudden! För många pilsner kanske!? Salvan heter givetvis Trofodermin, men det är fortfarande bara i ITALIEN och BRASILIEN av alla länder som salvan innehåller det anabola Clostebol. i alla andra länder är den verksamma substansen Clobetasol, vilket inte är anabolt. Dåligt att inte kolla kanske, men vid en snabbläsning, i ett mycket smärtpåverkat tillstånd, kan det mycket väl vara lätt att förväxla ordet Clobetasol med Clostebol.

Hur som helst fick Therese ett grymt hårt straff för Bendiksens blunder, men sådana är reglerna. Skönt att hon är tillbaka. Skitsnackarna, med Expressen Tomas Eriksson i spetsen, kommer givetvis att försöka sänka henne. Men i ett VM är det medaljerna som räknas, sen får de konspirationsteoretiska dåliga förlorarna dissa henne hur mycket de vill! Patetiska fjantar är det bara att gapskratta åt!!!
Citera
2019-02-23, 23:09
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Rätt av dig, och jag tar fram skämskudden! För många pilsner kanske!? Salvan heter givetvis Trofodermin, men det är fortfarande bara i ITALIEN och BRASILIEN av alla länder som salvan innehåller det anabola Clostebol. i alla andra länder är den verksamma substansen Clobetasol, vilket inte är anabolt. Dåligt att inte kolla kanske, men vid en snabbläsning, i ett mycket smärtpåverkat tillstånd, kan det mycket väl vara lätt att förväxla ordet Clobetasol med Clostebol.

Hur som helst fick Therese ett grymt hårt straff för Bendiksens blunder, men sådana är reglerna. Skönt att hon är tillbaka. Skitsnackarna, med Expressen Tomas Eriksson i spetsen, kommer givetvis att försöka sänka henne. Men i ett VM är det medaljerna som räknas, sen får de konspirationsteoretiska dåliga förlorarna dissa henne hur mycket de vill! Patetiska fjantar är det bara att gapskratta åt!!!

Eller jävligt svårt, och att hon inte alls fick något straff värt namnet.

Skrev denna på VG nu. Vi får se hur länge den är kvar.

"Sicket skämt - alla fattar ju att de är rådopade. Vad är det här för en djävla typ, Leif Welhaven? Haha, nej en sån fickrunkare och ett sådant naziland. Ca. 200-300 gånger mer nazi än Sverige. Man får väl stanna där för att verkligheten inte går att skriva ut."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in