2019-02-22, 22:41
Medlem
Provar att få svar på en fundering jag har.
Jag påbörjade en testosteronbehandling för ca 3 veckor sedan, jag hade ett testo värde på 10 när jag började och 2 veckor senare när jag lämnade ett blodprov så hade detta stigit till 51.
Jag använder mig av gel som heter Tostrex 2% och har använt 6 tryck om dagen, min fråga är om detta kan stämma? Är det möjligt att få ett sådant värde med denna medicin?
Jag tog provet 2 timmar efter att jag smörjt in gelén.
Citera
2019-02-22, 23:04
Medlem
Wow, hur känns det med första posten efter alla år?
Verkar coolt!

Synd om du blir bannad för reklamen? Haha, jag vet inte....
Citera
2019-02-22, 23:06
Medlem
Visste inte ens att jag hade ett konto, troligtvis full 2002.😀
Citera
2019-02-22, 23:21
Medlem
Man får ju se om det var lönt att gräva fram detta konto, om nån kan svara på min fråga, så kanske man kan gräva vidare...
Citera
2019-02-22, 23:51
Medlem
Med ålder kommer visdom och då begär man ett nytt lösenord, det är testosteron jag har brist på och inte hjärnceller.
Citera
2019-02-23, 00:33
Medlem
Roidberts avatar
Du kanske tog provet för tidigt efter att du smörjde in dig? Antar att du menar 51nmol, vilket är nästan 2ggr högre än det naturliga "maxet".
Citera
2019-02-23, 00:43
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Du måste ju vara n kring 40år, är verkligen testonivån så viktig i den åldern?
Klart som fan, är väl ingen som vill må sämre än nödvändigt bara för man fyllt 40.. skulle snarare säg att det är lagom ålder att börja med testosteron.
Citera
2019-02-23, 09:52
Medlem
Skönt att någon kom in och skrev om ämnet.
Ja det är 51 nmol jag har enlig provet, jag tror ju själv att detta inte stämmer för vad jag hört av folk som kan mycket om testosteron så märks detta, jag tycker däremot att jag märker ev viss försämring på mitt mående direkt nu när jag använder 4 tryck, kan det vara så? Eller är det placebo?
Citera
2019-02-23, 17:22
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svullo
Skönt att någon kom in och skrev om ämnet.
Ja det är 51 nmol jag har enlig provet, jag tror ju själv att detta inte stämmer för vad jag hört av folk som kan mycket om testosteron så märks detta, jag tycker däremot att jag märker ev viss försämring på mitt mående direkt nu när jag använder 4 tryck, kan det vara så? Eller är det placebo?

51 nmol är helt klart möjligt, gel är otroligt snabbverkande (mycket snabbare än injicering med oljor, ty gel inte är esterbunden). Att du känner av lite knasiugt mående kan vara att nivåerna precis har stigit, många biverkningar är bundna till ostabila hormonvärden, alltså inte bara nödvändigtvis höga.

Har du det utskrivet på recept misstänker jag du överdoserar något. Eller att du tog testet precis efter en insmörjning. Annars kan du ligga kvar på samma nivå, ~50 nmol är högre än "normalt" men ger knappast några biverkningar.
Citera
2019-02-23, 18:29
Medlem
Ja jag har det på recept och har gått ner från 3 gram till 2 gram per dag.
Det står ju även i bipacksedeln att man ska ta prover 2 timmar efter påstrykning.
Det verkar ju ändå konstigt att andra jag pratat med som använder samma medel inte har fått någon nämnvärd höjning alls.
Citera
2019-02-23, 18:45
Medlem
Tjenare!
Själv 46 år o funderar också på o kolla mitt Testosteron.Hur går man tillväga inom vården?Jag förmodar att det inte är lika lätt som i tex USA?
Citera
2019-02-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HanMedDasen
Tjenare!
Själv 46 år o funderar också på o kolla mitt Testosteron.Hur går man tillväga inom vården?Jag förmodar att det inte är lika lätt som i tex USA?
https://werlabs.se/blodprov/man/

Börja med det här...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här