Citat:
Ursprungligen postat av
Prinzezzan
Jag har skrivit det förut och jag skriver det igen: jag lämnar inte ut information utan mina källors tillåtelse. Jag hoppas att det respekteras.
Namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis.
Då står du där i vägskälet: Att ge oss seriösa i tråden chansen att gå till botten med namnet (personen och dennas umgängeskrets) eller att hålla fast vid ditt "skyddande av källa", med risk för att bromsa en
reell möjlighet till att föra fallet framåt. Jag är säker på att det är många i den här tråden som skulle kunna bidra med nyttigheter om de (och jag) fick veta namnet. Att namn och omständigheter runt denna händelse är lämnade till polis säger ingenting om möjligheterna att lösa fallet - möjligen att de kan ligga till grund för det senaste anhållandet, men inget mer. Polisen står ju där de står - och har stått i snart 27 år … Då är det
inte läge att sitta och säga "A" men inte "B". Om du verkligen vill ge det här fallet en chans att bli uppklarat tycker jag att du skriver ut namnet på den person som ska ha sett i vart delar av det som hände Helena. Tiden håller på att ta slut. Du har i alla år dragit på dig kritik för att just säga "A" men inte "B". Detta fungerar inte.
Jag tror att du resonerar så här: "Om polisen inte har kunnat klara det här under alla år, varför skulle då jag/vi kunna det?" Tja, ge oss chansen! Men att hellre skydda en källa än att försöka bidra till en reell chans att få ett av Sveriges mest uppmärksammade försvinnanden uppklarat gränsar till direkt dumhet.