2019-02-22, 21:53
Medlem
everythingiss avatar
Vad lätt det går att förstöra någons liv egentligen, tänk om det mot förmodan skulle visa sig att snubben är oskyldig, eller rättare sagt blir friad från misstanke... Inte många skulle behandla honom som tidigare.

En våldtäktsanmälan från en bitter fru eller ex flickvän skulle få förödande konsekvenser för en man om han var medelålders och vit....alla skulle döma honom som skyldig, så fungerar folk, "ingen rök utan eld".

Jag säger inte att snubben är oskyldig, det är nog sällsynt, men vad lätt hänt att oskyldiga blir drabbade. Man borde ha en GoPro på bröstet som spelade in dygnet runt ifall något psyko skulle göra en falsk anmälan.

Vem var den unge mannen på videon ni nämnde tidigare i tråden?
Citera
2019-02-22, 22:05
Medlem
mjps avatar
Om han har våldtagit någon heter jag Kalle anka, känns som det är nåt glapp i den här historien💩
Citera
2019-02-22, 22:22
Medlem
Intressant. Han har alltså rövknullat sin pojkvän med tvång?
Citera
2019-02-22, 22:27
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Long-Gone-Day
Intressant. Han har alltså rövknullat sin pojkvän med tvång?

Mar du hans man (de är gifta) eller vet du om att han också har en pojkvän?

Det har väl framkommit att det var en jobbrelaterad situation om jag inte fel. Så då borde det ju inte vara hans man som det handlar om.
Citera
2019-02-22, 22:39
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjp
Om han har våldtagit någon heter jag Kalle anka, känns som det är nåt glapp i den här historien💩

Han känns ju dessutom mer som en taker än en giver?
Citera
2019-02-22, 23:07
Medlem
polisen.rikss avatar
TV4 och QX:s ”modeexpert” häktas - misstänks för våldtäkt
Citat:
Ursprungligen postat av Lastonwe
Nordfront har skrivit om häktningen med namn och bild: https://www.nordfront.se/tv4-och-qxs-moderexpert-haktas-misstanks-for-valdtakt.smr
Citat:
Ursprungligen postat av Papegojan21
Exakt. Det är N*klas B*erglind. Bild --> https://www.nordfront.se/wp-content/uploads/2019/02/berglind-1.png
Citat:
Citat:
Rasfrämlingen Niklas Berglind, känd som stylist och ”modeexpert” åt TV4 och bögtidningen QX, häktades under fredagen misstänkt för våldtäkt.
Citat:
Under torsdagen hölls häktningsförhandlingar vid Stockholms tingsrätt mot stylisten Niklas Berglind, som gjort frekventa inhopp i TV4:s Nyhetsmorgon för att diskutera mode.

Han arbetar dessutom åt bögtidningen QX, likväl som Metro, som ”modeexpert”.

Under fredagen häktades han, på sannolika skäl misstänkt för våldtäkt som ska ha skett mot en person som han haft en ”arbetsrelaterad relation” med. Enligt uppgifter ska målsägande vara över 18 år, men det är i skrivande stund oklart ifall det rör sig om en man eller kvinna.
Citat:
Berglinds identitet avslöjades på Flashback, genom att användare jämförde Expressens pixlade bild av honom med ett Youtubeklipp där Berglind diskuterar mode i Almedalen i TV4:s Nyhetsmorgon.
Senast redigerad av polisen.riks 2019-02-22 kl. 23:13.
Citera
2019-02-22, 23:14
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Han känns ju dessutom mer som en taker än en giver?

våldtäkt är väl ett brett begrepp, kan ju varit oralt eller runkerier. jobbkompisen kanske sov när han var där och snaskade eller tallade
Citera
2019-02-22, 23:15
Medlem
Pandalina4s avatar
Varför skriver ni om uttalade från Tv4 hela tiden, han jobbade senast i lördags som stylist på SVT delfinal melodifestivalen.
För övrigt finns möjligheten att han är oskyldig - tills dömd. Hänt ofta efter PK msm eldade på Me too.
Citera
2019-02-22, 23:31
Medlem
polisen.rikss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Tack för den viktiga nyheten som kom för c:a 100 sidor sen...
Citat från artikeln om Niklas Berglind har inte funnits, förrän jag la ut detta (att detta inte fanns i tråden var just anledningen att jag la ut den informationen, något du verkar ha missat).
Senast redigerad av polisen.riks 2019-02-22 kl. 23:45.
Citera
2019-02-22, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polisen.riks
TV4 och QX:s ”modeexpert” häktas - misstänks för våldtäktCitat:

Jo, det står här med https://www.nordfront.se/tv4-och-qxs-moderexpert-haktas-misstanks-for-valdtakt.smr
Citera
2019-02-22, 23:47
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Nu är Niklas Berglinds Instagram privat! Plus att hans bögpolare kommenterade ett inlägg där jag skrev att det är han som är TV4-profilen som har våldtagit.

Alexander Erwik försvarade honom. Han är någon hbtq-profil. Han följer Niklas. Han försvarade svinet! Så jag slår vad att de känner varandra.
Citera
2019-02-22, 23:51
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZeunertsJulmust
Nu är Niklas Berglinds Instagram privat! Plus att hans bögpolare kommenterade ett inlägg där jag skrev att det är han som är TV4-profilen som har våldtagit.

Alexander Erwik försvarade honom. Han är någon hbtq-profil. Han följer Niklas. Han försvarade svinet! Så jag slår vad att de känner varandra.
Klart dom försvarar varandra...until the end. Det gör ofta även mödrar med sina söner, strunt samma vad de gjort....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in