2019-02-17, 05:45
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Värst är ju i alla fall alla snikna idrottare som tjänat hundratals miljoner på sina idoler, och nu försöker krama ut ytterligare några miljoner på usel reklam för produkter de garanterat inte använde själva. Typ Henrik Lundqvists schampo, eller Zlatan med sina bilar, vitamindrycker, spelbolag och tv-skärmar. Hur kan man solka ner sitt rykte så för pengar, hur jävla falsk och pengakåt får man bli? Krösus Sork och Joakim von Anka framstår ju som filantroper jämfört med dessa girigbukar. Vidrigt!

Lasse Åberg och Lasse Holm kan man ju kanske förstå men jag fattar inte hur dom ska få fler folk att spela. Zlatan är ju bara märklig då han tjänade mellan 27 och 35 miljoner dollar i engelska ligan. Han har knappast anledning att sälja sig.
Citera
2019-02-19, 15:21
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Audi A6 - För att du inte alltid kör.

Så jag ska köpa en Audi för att jag inte alltid kör? Och när jag inte kör så ser jag inte en bil på en ödslig landsväg och kliver rätt ut i vägen och STANNAR så fort jag ser bilen som ett jävla rådjur? Halva reklamen består av vuxna människor som springer rätt ut i trafiken eller ställer sig bakom bilar som backar så deras slogan borde vara Audi A6 - för att du beter dig som en idiot i trafiken.
Citera
2019-02-19, 23:13
Medlem
Kupongfritts avatar
Senaste hatobjektet – Garniers schamporeklam där den unga kvinnan säger "nu stannar mitt hår blont" eller något i den stilen. Det är så deprimerande varje gång dåliga direktöversättningar från engelska används. Välbetalda reklammakare borde åtminstone behärska det språk som de åtar sig uppdrag på.
Citera
2019-02-20, 09:28
Medlem
_Strebers avatar
Veterinär, vet inte vilken, som tjatar om att nån hund har diarré, nån gammal hästkrake eller märr har fått utslag och kattens ögon kan inte sluta rinna. Det är märkligt hur mycket pengar vissa företag tycks kunna lägga på tv-reklam.
Citera
2019-02-22, 19:21
Medlem
Asklords avatar
Jaha nu är systembolagshelvetet tillbaka med sin statliga propaganda. Givetvis med den kunniga kvinnliga experten som frågar om produktion och "utmaningar." Sen kommer den odrägliga amerikanska vita kapitaliska mannen som kallt bara bryr sig om profit.
Citera
2019-02-23, 15:27
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Jaha nu är systembolagshelvetet tillbaka med sin statliga propaganda. Givetvis med den kunniga kvinnliga experten som frågar om produktion och "utmaningar." Sen kommer den odrägliga amerikanska vita kapitaliska mannen som kallt bara bryr sig om profit.

ja men reklamen gör ju idiot av sig själv, så systembolaget gör inte profit eller? tycker det är fel att blanda 2 olika länder när det gäller alkohol och hur man säljer, vad är vitsen med dessa jäkla dubbla signaler till folket i tv soffan undrar man ? allt det mesta i livet handlar om profit ändå....
Citera
2019-02-23, 17:41
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
ja men reklamen gör ju idiot av sig själv, så systembolaget gör inte profit eller? tycker det är fel att blanda 2 olika länder när det gäller alkohol och hur man säljer, vad är vitsen med dessa jäkla dubbla signaler till folket i tv soffan undrar man ? allt det mesta i livet handlar om profit ändå....
Systembolaget är faktiskt rätt kapitalistiskt, de finns t ex lönsamhetskrav på varje butik, vilket kanske inte är så konstigt, men det har ju inte varit riktigt så de marknadsfört sig genom åren och det är ju dubbelmoral i mina ögon. Men annars gillar jag systembolaget. Grymt sortiment, som man bara kan drömma om om t ex ICA och COOP skulle sälja öl o vin, de hade haft en bråkdel av varorna.
Citera
2019-02-23, 17:46
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsTheZodiac
Audi A6 - För att du inte alltid kör.

Så jag ska köpa en Audi för att jag inte alltid kör? Och när jag inte kör så ser jag inte en bil på en ödslig landsväg och kliver rätt ut i vägen och STANNAR så fort jag ser bilen som ett jävla rådjur? Halva reklamen består av vuxna människor som springer rätt ut i trafiken eller ställer sig bakom bilar som backar så deras slogan borde vara Audi A6 - för att du beter dig som en idiot i trafiken.

Audi har väl inte anlitat den smartaste reklambyrån kanske. I så fall vore det inte första gången, för något år sedan hade de ju med Kakan som uttryckt sig negativt om bl a polisen. Går ju inte direkt hem hos Audis kundkrets om man säger så.
Citera
2019-02-24, 05:25
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord

Ska man tolka reklamen som sådan att Systembolaget köper in konsulttjänster dom inte har behov av? Och vadå vilka utmaningar dom har haft?

https://www.systembolaget.se/lanseringar/bli-leverantor/

Dom ställer inga jävla frågor om utmaningar. Men det ser ju fint ut när dom besöker olika vinproducenter iallafall. Fast det gör dom inte heller.

Citat:
Varje månad skickas en offertförfrågan till alla importörer. I denna specificeras vad Systembolaget söker

Systembolaget ljuger systematiskt i alla sina reklamer för att rättfärdiga statens monopol.
Citera
2019-02-24, 17:59
Medlem
ThisIsTheZodiacs avatar
Reklamen för Södertäljepolsen.

Det finns faktiskt män som köper sex år 2019.

Är det det värsta du kan komma på som polis? Har lilla polisen tänkt på att det faktiskt finns kvinnor som säljer sex år 2019? Och att det är därför män köper sex? Idiot!
Citera
2019-02-24, 18:47
Medlem
TheJackets avatar
Mathem. Med den irreterande negerjäveln som sjunger haaaandlar du på maaaathem?
Citera
2019-02-24, 23:18
Medlem
Enzymes avatar
Volkswagen och deras skumma reklam för elbilar. En tjej står mitt i skogen omgiven av massa lysrör. Vad är grejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in