Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Det mesta du tar upp här är officiella uppgifter. T.ex. har ju polisen berättat i media både om de tidigare anmälningarna och om de här vittnena, och åklagaren säger nu att hon tror att LW dödades på den plats hon hittades. När det gäller chattandet innan så kanske det är oklart exakt vad som avhandlades, men att de faktisk hade chattat bekräftades ju sedan av en som känner SD.
Visst, det finns ingenting som räcker för att åtala någon. Åklagaren fick honom inte ens häktad på sannolika skäl. Det är väl skäligen misstänkt som gäller?
Jo, sant att vi vet några saker. T ex dalaans vittnesuppgifter.
Men om de är något att kunna bygga en tät indiciekedja är svårt att veta.
Jag har inte tillräcklig kunskap om vad som krävs heller för att en kedja skall bli tillräckligt stark (dvs , men jag jag helt övertygad om att den lilla kedja jag har inte räcker någonstans

.
Den var mer för att visa att det är ju ganska mycket otur och lite för mycket slump i mina ögon att det med den tidslinjen skall komma in ytterligare en person till LW precis då, efter kl 23.
En indiciekedja måste kunna svara tydligt och klart på var, när och vem. Man måste även kunna utesluta annan gärningsman och att ta fram att ett motiv fanns.
-
Var har vi fått besked om.
-
När, det kanske också är klart.
-
Vem, verkar i dagsläget svagare att kunna bevisa.
-
Utesluta annan gärningsman, det förmodar jag att man arbetar med. Detta är en viktig punkt för försvaret har jag förstått av tidigare fall jag läst om.
-
Motivmåste man också luska i genom att noga kartlägga LWs kontakter och gräva i det som kommer fram som möjliga motiv. Kartläggning av andra personer kan krävas om man hittar något. SDs liv har säkert granskats upp och ner. Men jag kan även tänka mig att flera personer har blivit granskade noga i sömmarna.