2019-02-22, 14:49
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Man börjar i en liten skala, den innersta kretsen, och arbetar sedan sig utåt. När det gäller Linköpingsfallet, så har de även topsat avlidna som varit av intresse.

Med det sagt: det finns skäl till att inte topsa hela Sverige eller för den delen hela Närke.

För kunna utesluta det ?
Citera
2019-02-22, 15:19
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
För kunna utesluta det ?

Förstår inte din fråga. Kan du tydliggöra?
Citera
2019-02-22, 15:39
Medlem
Honan6s avatar
EGT:s inlägg om LW:s blod i SD:s bostad:
http://www.flashback.org/sp65095851
Citera
2019-02-22, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
För kunna utesluta det ?

Man måste ha någon å matcha topsningen mot,
har man det här?
Hittar man bara DNA från kända personer så kanske
det tar emot lite, speciellt om det inte är SDs DNA.
Citera
2019-02-22, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Jag vägrar recensera åklagaren, det gör andra så bra redan. Jag tror på åklagaren,
jag tror på ett åtal, samt slutligen en fällande dom på MGM. Rättvisan segrar.

Det låter ju väldigt bra, i den bästa av världar o.s.v. .........

Var ska den stackars ÅK hitta en hållbar bevisning mot SD tror du?
Hur ska det gå till tror du?
Citera
2019-02-22, 16:08
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(mitt fetade, längst ned)
Du drar i din upprördhet din lans till att framställa kvinnor som mindre begåvade!

"Nya kvinnor" är inte oförmögna att googla SD:s namn och då hamnar "nya kvinnor" på Flashback.
Om man som "ny kvinna" efter att här ha läst hur man uttalar sig kring SD:s person och väljer att ändå kanske umgås med honom -ja, skall en sån kvinna enligt dig då ställas under förvaltare?

Jag är inte upprörd. Tror du det för att jag tycker SD är ett ego-svin? Det tycker jag lugnt och stilla.
Jag märker att du är debattglad och gillar att raljera, men Stefan ÄR en Ulv med oskyldig uppsyn. Han charmar nog kvinnor i alla åldrar och han är snäll så länge kvinnan gör som han vill. Tyvärr, googlar inte alla kvinnor och kollar en ny förälskelse.
Vem vet, ulven kanske Tindrar och kallar sig Ulf, Yoda eller Karl.
Utanför Örebro, flashback och GC-världen har inte människor koll på vem SD är. Han har nog ett gäng damer att välja på.
Citera
2019-02-22, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror att ett indiciemål till åtal blir svårt i detta fall. I fallet med Tova så var det utan tvekan så att det fanns ingen annan som annars skulle ha gjort det. Billy försökte ju dock att hitta på en "Mollgan" som skulle ha utfört det medan han själv låg utslagen på toaletten. Utöver det så kunde utredarna binda Billy till användandet av skottkärran, genom skoavtryck. Sen så fanns ju Tovas dagbok också. (Detta är vad jag minns att jag läst).

Vid indicemål är det svårt att bevisa att det är ställt utom rimligt tvivel att någon annan inte kan ha gjort det. Därför tror jag att det blir svårt med det i LW-fallet. Det har ju tydligen funnits en hel del män runt henne (för att göra Carinah78 nöjd; även en å annan kvinna). Dessutom måste åklagaren lyckas, inför rätten, visa på att det är helt uteslutet att en random främmande person utfört mordet.

Om resterande svar från NFC inte stärker misstanken mot SD, blir det knivigt för ÅK. Då behöver hon ta ett större avgörande beslut, och det beslutet kommer att säga oss hur pass starka indiciekedjor mot SD det finns i utredningen. Vi får vänta och se, helt enkelt.

Jag hoppades på att man kanske ändå kunde bygga en indiciekedja genom något liknande här, med att hitta indicier, liksom i Tovas fall.

Jag blir otroligt besviken om man inte lyckas få ihop ett åtal.
Jag känner mig själv väldigt osäker på att det ska lyckas. Det låter inte troligt att man har något väsentligt kvar på NFC att vänta på nu (eller?).

Kvar kan vara förhör, sammanställning av dessa och möjligen fortsatta analyser av olika data.
Jag vet ju att det kan ta tid att utreda vissa saker, då andra aktörer är inblandade. T ex höll man på med knapparna i Billys soptunna länge innan man kunde identifiera typ av plagg, märke, produktionsår, modell osv.

Jag hoppas, jag hoppas ändå.
Citera
2019-02-22, 16:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
EGT:s inlägg om LW:s blod i SD:s bostad:
http://www.flashback.org/sp65095851

Tack!
Skickligt grävande.

Ja, det kan ju vara en länk i en indiciekedja, men frågan är var/hur det sitter?
Och det kan vara svårt för ÅK att motbevisa hur det kommit dit?

Det fanns en blodfläck av Tovas blod på en köksstol.
Jag minns inte om det användes någonsin i indiciekedjan, jag tror inte det.

Det kunde ha kommit dit vid annat tillfälle.
Citera
2019-02-22, 17:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag hoppades på att man kanske ändå kunde bygga en indiciekedja genom något liknande här, med att hitta indicier, liksom i Tovas fall.

Men är det inte just en indiciekedja åklagaren anser sig ha? Du beskrev den ju själv häromdagen:

Citat:
/...../
Det är för mycket slump att denna man är anmäld två gånger för ofredande och misshandel mot just den kvinna som han sent, tätt inpå mordet av henne bett om att få träffa.

Strax efter det ses en person väntandes utanför LWs bostad. Ett vittne uppger att det hörts en manlig och en kvinnlig röst samtala gåendes i riktning mot planket.

Strax därefter hör ett vittne fruktansvärda skrik....

Dagen efter saknas LW.
Hon hittas död bakom planket efter fem dagar.

Inget bevis, men hur stor sannolikhet är det att det just då skulle komma två cykeltjuvar.... två pundare?
Citera
2019-02-22, 17:49
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men är det inte just en indiciekedja åklagaren anser sig ha? Du beskrev den ju själv häromdagen:

Vi vet inget om vad ÅK har.
De uppgifter vi i tråden har att utgå från är tråduppgifter.

Indiciekedjan som en åklagare ha behöver hon ha färdig först till åtalet, vilket ännu inte har kommit.
I den indiciekedjan behövs mer än det jag tog upp.
Citera
2019-02-22, 18:09
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Vi vet inget om vad ÅK har.
De uppgifter vi i tråden har att utgå från är tråduppgifter.
Det mesta av det du tar upp är officiella uppgifter. T.ex. har ju polisen berättat i media både om de tidigare anmälningarna och om de här vittnena, och åklagaren säger nu att hon tror att LW dog där hon hittades. När det gäller chattandet så kanske det är oklart exakt vad som avhandlades, men att de faktisk hade chattat bekräftades ju sedan av en som känner SD.

Citat:
Indiciekedjan som en åklagare ha behöver hon ha färdig först till åtalet, vilket ännu inte har kommit. I den indiciekedjan behövs mer än det jag tog upp.
Naturligtvis. Det som diskuteras är väl om det räcker för skälig misstanke, och hur länge.
Senast redigerad av Draifos 2019-02-22 kl. 18:30.
Citera
2019-02-22, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag är inte upprörd. Tror du det för att jag tycker SD är ett ego-svin? Det tycker jag lugnt och stilla.
Jag märker att du är debattglad och gillar att raljera, men Stefan ÄR en Ulv med oskyldig uppsyn. Han charmar nog kvinnor i alla åldrar och han är snäll så länge kvinnan gör som han vill. Tyvärr, googlar inte alla kvinnor och kollar en ny förälskelse.
Vem vet, ulven kanske Tindrar och kallar sig Ulf, Yoda eller Karl.
Utanför Örebro, flashback och GC-världen har inte människor koll på vem SD är. Han har nog ett gäng damer att välja på.
Nej du är alltså inte upprörd. Bra så.

Jag vet inte vilka dina erfarenheter är av män och det är ju inte heller topic för tråden, men handen på hjärtat: Går det inte tretton på dussinet av män av SD:s sort? Som t ex har relationer utanför äktenskapet trots att de är gifta.

Män som beter sig illa är ju ingen bristvara precis, men inte heller kvinnor är ju alltid snövita.
Kvinnor väljer ofta "spännande" män och så får det väl vara i ett fritt och öppet samhälle? Än är inte SD dömd för nåt våldsbrott, så det finns ju egentligen inga skäl för oss att här i tråden varna kvinnor för att ge sig i lag med denna person. Eller?

Vi har inte en Martin Jonsson här.
Åtminstone inte ännu.

Fotnot: Martin Jonsson i mitt exempel är alltså den person som dödade Lotta Rudholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in