2019-02-22, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Douche-chill
Ni som är kunniga om dom olika juridiska benämningarna i misstankegraden dom olika anklagelserna – vad kan vara scenariot i ett våldtäktsärende som gör att det blir den starkare misstankegraden snarare än den lägre graden i ett våldtäktsärende som detta? Vittnen kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Playmaker1
Bevisläget avgör den saken.

Riktigt, bevisläget avgör.

Det ska dock tilläggas att sannolika skäl i sig är en väldigt låg tröskel att uppfylla. Det kan räcka med en sammanhängande historia från målsägande om att vederbörande blivit våldtagen. Den misstänkte medger sexuellt umgänge men hävdar frivillighet. Det finns en presumtion om sanning i målsägandens historia. När det sedan kommer till häktning så föreligger obligatorisk häktning för brott som ger minst 2 års fängelse. Där under faller våldtäkt. Den misstänkte måste då visa att det är uppenbart att häktningsskäl saknas. Vilket i praktiken är mycket svårt. Det krävs i princip att den misstänkte kan bevisa sin oskuld. Därför skall man inte ta häktningar som en inteckning för att bevisläget är speciellt starkt eller att skuld föreligger.
Citera
2019-02-22, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongGlass
Aha - jag lyckades aldrig se bilden där BO och GM festar loss. Ja du kan ha rätt kring din magkänsla. Inte omöjligt att GM vara full som ett ägg vid incidenten, och har minneslucka. Surt.
Tror att BO var ännu fullare och hade däckat. Vad GM dock inte fattar är att man inte kan våldta någon utan att det märks efteråt. Det gör ont när BO väl vaknar eftersom man inte varit med på det så har slemhinnorna skadats och värker. Det känns väldigt ömt.
Citera
2019-02-22, 14:13
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillatuss73
Om han blir frikänd och är oskyldigt anklagad så hoppas jag verkligen att han snart står i rutan igen! Vore åt helvete om man blir frikänd och ändå inte friad från anklagelsen och därmed får sitt liv förstört även om man skulle visa sig vara oskyldig.
Jag förstår vad du menar. Men folk glömmer inte. Att ha en våldtäktsanklagad hallåa i rutan - dock friad - ser inte bra ut. Men i detta PK-Sverige så skulle det iofs inte förvåna.

Jag tror han är körd i rutan (och i rumpan...) framöver.
Citera
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vackertjej
Tror att BO var ännu fullare och hade däckat. Vad GM dock inte fattar är att man inte kan våldta någon utan att det märks efteråt. Det gör ont när BO väl vaknar eftersom man inte varit med på det så har slemhinnorna skadats och värker. Det känns väldigt ömt.

Enligt våldtäktslagen kan finger i fittan/röven och oralsex klassas som våldtäkt. Det behöver inte vara en kuk som stoppas in. Likaså sex utan samtycke kan klasssas som våldtäkt.
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Nu får du läsa på kriterierna för våldtäkt. Det behöver nödvändigtvis inte vara att MGM kört in snabeln i gryngången på BO.
Citera
2019-02-22, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loxxa
Den profilbilden på atfonblaskan ser ju ut att vara invandrare.

Nu börjar det bli lite för mycket rasistsnack, utan substans. Bilden i Aftonbladet är inte en bild av den misstänkte på något sätt, utan bara en random...
Citera
2019-02-22, 14:15
Medlem
PingPongGlasss avatar
Citat:

Ja att penetreras motvilligt kan ge allvarliga skador, extra smärtsamt om det är i nummer två, utgår jag ifrån. Är det en fullbordad och köttig våldtäkt det rör sig om, så förtjänar han att tappa tvålen i sitt framtida duschrum. Undrar hur hans adoptivföräldrar mår i skrivande stund - mycket skam och skuld tänker jag.
Citera
2019-02-22, 14:16
Medlem
watsups avatar
Från insta: "nytt år, nya äventyr. Hej 2019".

Det mest spännande för honom blir huruvida mikromaten kommer med eller utan pulversås.
Citera
2019-02-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Enligt våldtäktslagen kan finger i fittan/röven och oralsex klassas som våldtäkt. Det behöver inte vara en kuk som stoppas in. Likaså sex utan samtycke kan klasssas som våldtäkt.
Ja, absolut... Jag gissar bara hur jag tror det gått till.
Citera
2019-02-22, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Nu får du läsa på kriterierna för våldtäkt. Det behöver nödvändigtvis inte vara att MGM kört in snabeln i gryngången på BO.
Lugn nu, detta är inte kriterierna jag listar upp. Utan vad jag tror har hänt. Sen har jag inte sagt att det var hans ”snabel” som penetrerat. Det lämnar jag osagt.
Citera
2019-02-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Vad får dig att tro att en kvinnas slemhinnor är torra för att hon sover?
Jag är kvinna själv och jag vet att msn behöver vara med på det för att det inte ska göra ont. Detta är allmänt känt. Gissar att du inte är kvinna eftersom du ställer en så korkad fråga.
Citera
2019-02-22, 14:20
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Vad får dig att tro att en kvinnas slemhinnor är torra för att hon sover?

Vad får er att tro att det var en kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in