2019-02-22, 08:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men det är precis vad det står här:

Det måste vara något som orsakar skadan med hög hastighet eller stor kraft för att skapa denna spray av små små blodstänk. De uppstår inte från blödande personer som tas om hand, då blir dropparna större.

Vad är alternativet till hammare och hagelbössa?

Det du inte förstår är att de tittar på hur många stänk det finns inom en viss radie för att kunna avgöra om offret blivit skjuten, knivhuggen, slagen med ett verktyg eller om de små stänken kommit dit på annat sätt som till exempel från en hand. Jag kan rekommendera att du läser något av en man som heter Henry Lee. https://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Lee_(forensic_scientist)
Citera
2019-02-22, 09:16
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det du inte förstår är att de tittar på hur många stänk det finns inom en viss radie för att kunna avgöra om offret blivit skjuten, knivhuggen, slagen med ett verktyg eller om de små stänken kommit dit på annat sätt som till exempel från en hand. Jag kan rekommendera att du läser något av en man som heter Henry Lee. https://en.wikipedia.org/wiki/Henry_Lee_(forensic_scientist)
Länken är trasig.

Vad skriver Dr Lee som motsäger vad de experter jag citerade skriver? Jag tänker inte springa runt och leta böcker av honom.

Citera
2019-02-22, 09:25
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Länken är trasig.

Vad skriver Dr Lee som motsäger vad de experter jag citerade skriver? Jag tänker inte springa runt och leta böcker av honom.

När man har läst på om detta ämne förstår man att "stänken" på sambons sko troligtvis kommit dit från en blodig, viftande hand eller liknande.
Citera
2019-02-22, 09:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
När man har läst på om detta ämne förstår man att "stänken" på sambons sko troligtvis kommit dit från en blodig, viftande hand eller liknande.
Jag har citerat vad experter skriver. Stänken färdades i 100 km/tim. Visa något som motsäger detta istället för att hitta på.

Citera
2019-02-22, 09:30
Medlem
fearreapers avatar
Kofot kanske ?,

Citat:
Jag har citerat vad experter skriver. Stänken färdades i 100 km/tim. Visa något som motsäger detta istället för att hitta på.

Citera
2019-02-22, 09:35
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Det är för få stänk på honom. Stänken hade varit betydligt mer omfattande om han varit närvarande vid attacken. De blodstänk han har på sig behöver absolut inte ha färdats i några högre hastigheter. Du borde förstå detta då du vet att de genom analys av blodet på hans kläder och kropp visade att han inte var gärningsmannen.
Citera
2019-02-22, 09:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Det är för få stänk på honom. Stänken hade varit betydligt mer omfattande om han varit närvarande vid attacken. De blodstänk han har på sig behöver absolut inte ha färdats i några högre hastigheter. Du borde förstå detta då du vet att de genom analys av blodet på hans kläder och kropp visade att han inte var gärningsmannen.
Be någon förklara mitt citat om bloddroppars storlek och hastighet. De droppar som träffade skorna färdades med 100 km i timmen. Det finns inget som utesluter att han befann sig i utkanten av blodsprayen och därför inte fick något på kläderna, bara på skon.
Citera
2019-02-22, 09:40
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kofot kanske ?,

Tyskan använde båda sidorna på hammaren när hon slog de tre. Inte bara klodelen. Så det är med största sannolikhet en hammare hon använde. Det jag menar är att de små stänken hamnat på sambons sko av en annan anledning än att han var där när det hände.
Citera
2019-02-22, 09:43
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Be någon förklara mitt citat om bloddroppars storlek och hastighet. De droppar som träffade skorna färdades med 100 km i timmen. Det finns inget som utesluter att han befann sig i utkanten av blodsprayen och därför inte fick något på kläderna, bara på skon.

Jag kan det där redan. Därför förstår jag varför de uteslöt honom som gärningsman. Nu börjar du bli riktigt larvig när du ska mena att han stod så till att bara lite blod hamnade på skon. Det finns inget som visar att han var där under attacken.
Citera
2019-02-22, 09:44
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag kan det där redan. Därför förstår jag varför de uteslöt honom som gärningsman. Nu börjar du bli riktigt larvig när du ska mena att han stod så till att bara lite blod hamnade på skon. Det finns inget som visar att han var där under attacken.
Jo, små bloddroppar som har färdats i 100 km/tim.

Citera
2019-02-22, 09:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Tyskan använde båda sidorna på hammaren när hon slog de tre. Inte bara klodelen. Så det är med största sannolikhet en hammare hon använde. Det jag menar är att de små stänken hamnat på sambons sko av en annan anledning än att han var där när det hände.
Finns även stänk på ansikte och kropp på T.H. Det topsades av rättsläkaren för att avgöra från vem stänken kom från.
Gummesson skickade inte in underlag till SKL.

I polisens tjänsteanteckning som finns i slasken står att de släppte T.H som tänkbar g.m redan vid 21-tiden den 17 mars.
Citera
2019-02-22, 10:08
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Jo, små bloddroppar som har färdats i 100 km/tim.

En blodig hand. Men eftersom du inte ger upp detta så kan du undra om skorna var där under attacken och sambon bytte skor innan han fick lämna brottsplatsen. Det är säkert ett alternativ det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in