2019-02-22, 08:12
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Rob Cohens transsexuella dotter har hängt ut sin farsa på Twitter för att ha använt henne för "sexual gratification".

Citat:
My name is Valkyrie Weather, born Kyle Cohen, the oldest child and trans daughter of film producer/director Rob Cohen (The fast & the Furious, xXx, and The Hurricane Heist). When I was very young, Rob used my body for his own sexual gratification.

Vad blir konsekvenserna av det här?

Personligen så tycker jag att detta beteendet av "dottern" är så jävla sjukt. Att komma flera decennier senare och förstöra sin fars rykte på det här sättet. Men det är väl lite det som är deras signum.

https://twitter.com/ValkyrieWeather/status/1098628949243056128
Citera
2019-02-22, 08:20
Medlem
clipstirlings avatar
Låter ytterligare bara någon sjuk person som söker uppmärksamhet.
Citera
2019-02-22, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clipstirling
Låter ytterligare bara någon sjuk person som söker uppmärksamhet.

Ja, chansen för det är tyvärr stor.

Vi har sett otaliga exempel på falska anklagelser.

Vi minns alla hur President Ronald Reagans dotter anklagade sin far presidenten och sin mor för både det ena och det andra. Något hon efter 20 års tid tog tillbaka med orden "Jag sökte uppmärksamhet. Jag hoppas att min far och mor förlåter mig".
Citera
2019-02-22, 08:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder
Rob Cohens transsexuella dotter har hängt ut sin farsa på Twitter för att ha använt henne för "sexual gratification".

Personligen så tycker jag att detta beteendet av "dottern" är så jävla sjukt. Att komma flera decennier senare och förstöra sin fars rykte på det här sättet. Men det är väl lite det som är deras signum.

Oy vey.
Konsekvenserna blir väl att folk kommer ta avstånd från honom. Ju högre upp du befinner dig, desto ondare gör det när du faller.

Att ta till twitter är ä då ett rätt ovämtat grepp.
Förr i tiden skrev kändisbarnen romaner/noveller om sin barndom.
Mommy dearest, Mia Farrows bok, Soon Yis bok osv.
Citera
2019-02-22, 08:43
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Oy vey.
Konsekvenserna blir väl att folk kommer ta avstånd från honom. Ju högre upp du befinner dig, desto ondare gör det när du faller.

Att ta till twitter är ä då ett rätt ovämtat grepp.
Förr i tiden skrev kändisbarnen romaner/noveller om sin barndom.
Mommy dearest, Mia Farrows bok, Soon Yis bok osv.
Eller kan det slå tillbaka mot "dottern"? H*n bör väl ha substantiella bevis för sina anklagelser annars riskerar hon väl åtal för förtal eller liknande?
Citera
2019-02-22, 10:10
Medlem
Paris24s avatar
Man kan undra varför det dröjde. Så mycket mer "nu blir jag kändis i 10 minuter" för två år sedan.

Konsekvenserna av metoo kom för två år sedan, så detta ändrar inget. De enda lidande är de direkt inblandade och deras familjer.
Citera
2019-02-22, 10:17
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag vill börja med att säga att jag inye har något emot transpersoner och att jag vet att barn kan bli utnyttjade av sina föräldrar.

Men jag vill också säga att en del transpersoner mår inte psykiskt bra, kan vara väldigt labila, gå på droger och söka uppmärksamhet. Så mitt första intryck är att det är ett påhitt eller ett falskt minne typ Roseanne Barr. Men jag har inga svårigheter att ändra min åsikt om bevis elker andra vittnen kliver fram.

Citat:
Incest claims

In 1991, Barr claimed that she was an incest survivor and was abused by both parents. Later, in 2011, she recanted to Oprah Winfrey and said she was under the influence of drugs at the time she made the claim.

https://www.cbsnews.com/news/a-look-back-at-roseanne-barrs-most-controversial-moments/
Citera
2019-02-22, 12:38
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Jag vill börja med att säga att jag inye har något emot transpersoner och att jag vet att barn kan bli utnyttjade av sina föräldrar.

Men jag vill också säga att en del transpersoner mår inte psykiskt bra, kan vara väldigt labila, gå på droger och söka uppmärksamhet. Så mitt första intryck är att det är ett påhitt eller ett falskt minne typ Roseanne Barr. Men jag har inga svårigheter att ändra min åsikt om bevis elker andra vittnen kliver fram.
En del? 50% tar sitt liv. Det har kommit allt fler vetenskapliga rapporter som knyter könsdysfori till autism. Det verkar vara just människor med autism som av någon anledning lider av detta.
Jag tittade på någon bild. Kyle har i alla fall glasögon vilket är den vanligaste utvecklingsstörningen vid autism, ca 70% har dessa skador på synnerven (synnerven är kroppens känsligaste organ).
Detta utesluter ju inte att pappan förgripit sig på grabben...men det minskar sannolikheten radikalt.
Citera
2019-02-22, 13:00
Medlem
Borde klassas som förtal/vara olagligt att anklaga för sånt om man inte kan bevisa det? Även om det är svårt att bevisa ska det inte kunna vara så jävla lätt att helt och hållet förstöra en mans liv bara för att man vill ha uppmärksamhet. Även om jag inte kan säga om det har hänt eller inte tänker jag välja att inte tro på denna transperson tills motsatsen är bevisad.
Citera
2019-02-22, 13:15
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NewWorldDisorder

Det beror väl helt på om anklagelserna är sanna eller inte!? Har övergreppen skett förtjänar han att få sitt liv förstört, är han däremot oskyldig är det naturligtvis ett oförlåtligt övertramp dottern gör.
Citera
2019-02-22, 13:20
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
En del? 50% tar sitt liv. Det har kommit allt fler vetenskapliga rapporter som knyter könsdysfori till autism. Det verkar vara just människor med autism som av någon anledning lider av detta.
Jag tittade på någon bild. Kyle har i alla fall glasögon vilket är den vanligaste utvecklingsstörningen vid autism, ca 70% har dessa skador på synnerven (synnerven är kroppens känsligaste organ).
Detta utesluter ju inte att pappan förgripit sig på grabben...men det minskar sannolikheten radikalt.

Oj, hade ingen aning om självmordfrekvensen. Inte heller om autism. Kollade upp detta med autism och mycket riktigt är det så:

http://logopedforum.se/2016/06/07/intressant-om-intergender-och-autismspektrum/
https://www.autism.se/autism_och_konsdysfori

Och det stämmer med min egen uppfattning om de transpersoner jag träfffat. De flesta har varit ”udda” milt sagt. Och en del har haft drog- och alkoholproblem. Eller ätit någon form psykofarma. Att som autist inta medel som förändrar ens personlighet och verklighetsuppfattning samt redan i sig ha problem med att förstå världen, är inte en bra kombination. Det kan nog uppstå falska minnen eller en längtan efter att bli sedd och uppmärksammad. Säger inte att det hänt i detta fall.

Hon kan mycket väl ha varit utsatt, men att hon bytt från Kyle Cohen till Valkyrie Weather säger något om att hon är en människa som vill uppmärksammas. Detta i motsats till Chers son som alltid hadt en lite låg profil och bytt från Chastity Bono till Chaz Bono och inte till Batman Booze.

Roseanne som jag tog som exempel på falska minnen är ju inte en transperson, men det förvånar mig inte om hon är autistisk. Hon har sagt och gjort extrena saker som sårat andra utan att förstå det. Och tendenserna har förstärkts när hon tagit droger. Så autism och droger förstärker det ”udda” och gör att det blir lättare att hitta på (ljuga).

Utan att känna Valkyrie Weather är jag tämligen säker på att hon har/haft något slags missbruk och/eller tar npgon form av psykofarma. Hon ser lite vilse ut i världen.

https://www.etsy.com/people/WylieMcGuire
https://www.linkedin.com/in/valkyrie-weather-47a75a115

Hon ör dessutom involverad i anarki och antifa (se etsy). Förlåt mina fördomar men spna personer är inte alltid de mest stabila i världen och deras sanningar vet jag inte alltid om de är att lita på.
Citera
2019-02-22, 13:23
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Borde klassas som förtal/vara olagligt att anklaga för sånt om man inte kan bevisa det? Även om det är svårt att bevisa ska det inte kunna vara så jävla lätt att helt och hållet förstöra en mans liv bara för att man vill ha uppmärksamhet. Även om jag inte kan säga om det har hänt eller inte tänker jag välja att inte tro på denna transperson tills motsatsen är bevisad.

Om dottern sedan väldigt långt tillbaka (gärna innan tonåren) sagt det till vänner/syskon/skolpersonal eller dagboken låter det mer troligt. Är det däremot något som hux-flux dykt upp på äldre dagar skulle jag bli väldigt fundersam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in