Citat:
Ursprungligen postat av
VarmaDrycker
"Ras" är meningslöst. Jag fattar inte heller hur folk kan hänga upp sig på det. Det som betyder något är kultur, tro, identitet, rötter - och inget av det sitter i generna. Det här vet ju alla som inte är biologiska föräldrar till sina barn, att gemenskapen och kärleken för fan inte sitter i generna.
Stort tack för den texten! Faktiskt en av de bästa summeringar jag nånsin sett. Och det ligger väldigt mycket i vad han skriver. Jag kan tänka mig att det där räcker för de flesta, men hur mycet jag än sympatiserar med nästan allt så funkar det inte för mig. Något fattas! Allt han skriver är sant och riktigt, men det är ändå ... jag vet inte, svalt? torrt? blodlöst? Det blir trist och jag står inte ut.
Jag förstår idén. Men vem fan bryr sig om filtar och fågelsång? Jag står inte ut. Det slutar med att jag rymmer åt helvete, super skallen av mig och knullar Sabina bara för att, typ, att hon
inte är "gudomligt vacker" och inte ligger prydligt enligt socialstyrelsens rekommendationer på någon jävla filt.
https://youtu.be/Li2pzk5gwd4?t=4679
De är normala, det är svenskor (och svenskar) som är konstiga.
Haha, du är faktiskt ganska underbart integrerad till ryska folksjälen redan, det ser jag i hur du uttrycker dig!
Det finns ju något med kaos alltså, som svensken inte ens förstår sig på. Kan aldrig tänka mig någon gång då det passar att skrika ut i Sverige: det fattas fan kaos!
Svensken frågar: vadå kaos? Kaos måste ju vara något hemskt, någonslags plåga som betyder att livet blivit outhärdligt och det går inte att leva längre.
Jag tänker lite på taos symbol, där en vit sida har sin motsats (svart) och den svarta har sin mosats (vit) och de behöver ha pricken för annars blir det ingen jävla balans. Det blir så uppenbart när man börjar vända ut och in på svenska folksjälen att det har saknats kaos alldelles för länge, det har orsakat mycket svåra problem som vi bara inte har ord att uttrycka.
För vad kan vara fel med att ha ordning och reda? Är inte "ordning och reda" just vad som är svenskt för att börja med? Hmmm...svensken som tror så har blodigt fel, för utan att få med det vilda så saknas naturdimensionen, byråkrati och beteenden som går efter en regelbol för god moral är INTE kultur och saknar alltid passion och känslor.
Kan tänka mig att man hade andra tankar om vad som var svenskt i en svunnen tid...tider som vi idag tror bara hade massa "skit" som nu korrigerats.
Tänker nu raljera mot svenska ordningen då jag själv är småfull, lite upprörd över galenskap som jag själv nu skriver och därmed inte kommer kunna sova på ett bra tag:
Svenska staten är egentligen inget annat än en manifestation av manlig "organisation" (folkhemmet var en manlig och tråkig uppfinning för att minska på kaos) med en liten svart prick (där alltså organisationen inrymmer feminina egenskaper som empati och behov av trygghet). Det är därmed som svenska män har främst skuld för katastrofen Sverige. Tänk dig att när man exempelvis lade olika former av brännvinsförbud för att tvinga fram lite "ordning och reda" för att minska på galna upptåg som hände i exempelvis Bellmans bohemiska Stockholm på 1800-talet, där horeri och fylleri och ständigt festande var praxis. Folkhemmet likaså sökte "städa upp" i det lite kaotiska arbetarklasshemmet, fyrkantiga radhus byggdes omkring fabrikerna och nolltolerans mot alla typer av smuts, Svenska Kyrkan var allierade i processen och hela Sverige blev allt mer likt en stor kyrka där man inte fick svära.
Denna besatthet kring "ordning och reda" var ju lutheransk extremism (nykteriströrelsen var lutheransk), men när kristna tron föll så blev det någonslags tomrum i denna "ordning" (den hade inte någon transcendental "mening" längre), och vi fick en utav de mest intensiva 68-revolutionerna i hela Europa, helt oklart vad för slags "tyranni" de rebellerade emot, de var ju tidernas mest bortskämda ungdomar! De pekade ju fuck you åt den snälla fadersgestalten Tage Erlander.
Vad var det för fel på folkhemmet och all "ordning och reda" må tro? Jo, den hade just för lite av det svarta pricken i det vita, det var för "rent" och för "ordentligt". Vi hade inte ens män som varit ute i strid som återvände hem med exotiska berättelser om smärta och uppoffring och kaos, det är ju svårare för sonen att peka fuck you till fadern som återvänd som krigshjälte, och det är något som kvinnor tänder lite på och respekterar hos män. Vi hade inte heller blivit erövrade av främmande makter med all kaotisk trauma som det orsakar (något som kan förklara skillnaden i Sverige jämfört med Danmark, Norge, Finland).
Det enda 68-revolutionen handlade om i Sverige var att ha "roligt" och ta droger och ha orgier. Det var mycket enkelt för kvinnor att vara del av denna revolution, och män tyckte det var tilltalande att leka "falska hjältar" genom att ge långfingret till sina snälla farsor och prata illa om imperialism Sverige inte ens var del av, etc.
Vad har sedan dess hänt? Jo, det svarta kaoset som kom fram 68 (som började med en prick i taosymbolen) har växt till ny tyrannisk ordning och tagit över allt, kvinnliga empatin har löpt amok utan någonslags manlig logik och den inrymmer plötsligt hela Världens avskum (detta började med karismatiske förföraren Olof Palme, men definitivt en feminin instinkt som han tilltalade till). Det blev tråkigt att vara solidarisk med välnärda svenska arbetare och därmed var törsten för att vagga ormen något som gav alla ungdomar något att drömma för, bort från det tråkiga därigenom.
Grejen är...att den har anammat gamla patriarkala, tråkiga folkhemmets "ordningsstrukturer", alltså en vit prick i mitten som möjliggör att det finns en metod i det som egentligen är ren galenskap: strukturer att ta från de tråkiga ordentliga svenskarna och ge till "stackars", mer spännande invandrare; tyrannisk politisk korrekthet som stryper motståndare att komma fram (liksom allt som möjligen kan vara roligt och kaotiskt med svenska mannen); ifall saker går fel så är det bara att kasta lite moralisk skuldbeläggning svenska mäns "maskulinitet", vi är ju så ordentliga och tråkiga av oss så vi kan ta det, vi kommer inte protestera (tänk dig en endaste feminist våga gå och moralisera åt imamen eller araber i cafen i Rinkeby?)
Det är alltså svenska ordningen som egentligen tillåtit att en törst efter renodlad kaos (som dröm/ideologi, som tagit över på statlig nivå) ska skapa denna självätande kreatur som Sverige blivit.
Den dag kaoset blir fullkomlig (och den vita pricken minskar för varje år som går) så har vi ju spinnat omkring 180 grader och gjort dag till natt utan att vi ens märkte det.
Problemet med svensk kultur kommer då vara att vi aldrig tillät balans. Se danskarna, liknande kultur, men de tillät alltid ha lite mer kaos i livet, var aldrig så renodlade i sin jante (trots att ordet kommer därifrån) och aldrig så humorlösa som vi svenskar.
Tänk dig då Sverige som den mest ordentlige mannen du någonsin kan tänka dig: han skämtar aldrig utan att säga "bara skämtar" åt dåliga pk-skämt, han fjärtar aldrig förutom i toaletten, han ursäktar sig alltid ifall han stöter ihop med någon, dricker sig aldrig lite full, gör allt rätt, klär sig i skjortor utan veck, hans hem är alltid skinnande rent, luggen följer en linjal, han ursäktar sig ifall han någonsin råkar trampa på frugans fötter, han följer frugans jämställdshetsschema på väggen i pricka, han fuskar aldrig med skatten...
Finns det något för en kvinna att älska i en sådan man? Eller är han bara den mest fulländade providern - dvs; perfekta arbetsmyran som kommit så långt från naturen att han tycks mer robot än människa?
Ingen kan dock säga vad som är fel med karln, allt verkar ju gå perfekt till med honom. Han är samhällsbyggare, han gör rätt för sig, han är snäll...varför vill inte alla kaotiska invandrare typ bara integreras och ta efter toffelns beteende?
Givet att svenska mannen inte fallit så hårt i alla lägen, men bara att vi närmat oss denna onaturliga, livlösa civiliserade mall...som tycks så rätt men känns så fel. Det är ett problem som ingen vill uttrycka med ord (inte ens de så kallade "nationalisterna" som mest längtar tillbaka till Luther och sann folkhemsordning).