2019-02-20, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Ikea kundtjänst kanske?

Du behöver inte formulera det annorlunda än du gjort här i tråden
Har läst på lite samt tagit fram nummer osv. Kan uppdatera i tråden vad som blev sagt.
Citera
2019-02-20, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Sådär, nu har jag varit på MIO och provat lite sängar.

Helt ärligt så kände jag ingen skillnad alls mellan sängarna som kostade 6000, och de som kostade 30 000.

Vi får se hur jag gör, men tänkte beställa den nån gång i slutet av nästa vecka.

Gör dig själv en tjänst.

Om du har möjligheten så gå till en sova-butik för att få hjälp och hitta en sängtyp som passar dig. Du behöver ju inte handla där för det sen.

Känner du INGEN skillnad så är nog sängen för 30K helt fel för dig.

Jag ska köpa en Jensen J4 en vacker dag. Kostar ca 35K men är nog värd varenda krona.

Köper du ny, så välj en med vettig bäddmadrass eftersom du måste behålla den om du är missnöjd med sängen sen och vill byta. Då kan du ha den till nästa säng du köper.
Citera
2019-02-21, 22:23
Medlem
På nittiotalet var ju Hästens supertrendiga och heta. Alla pratade om hur fantastiska de var. Någon som kör Hästens idag som kan ge perspektiv på det?
Citera
2019-02-22, 00:06
Medlem
cramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarlik
På nittiotalet var ju Hästens supertrendiga och heta. Alla pratade om hur fantastiska de var. Någon som kör Hästens idag som kan ge perspektiv på det?

Hästens är onekligen bra. Hade en innan jag separerade från exet, vi fick den i en bättre inflyttningspresent av hennes farsa, och man sov otroligt bra i den. Sover lika gott i min nuvarande Dux för halva priset.
Citera
2019-02-22, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramus
Hästens är onekligen bra. Hade en innan jag separerade från exet, vi fick den i en bättre inflyttningspresent av hennes farsa, och man sov otroligt bra i den. Sover lika gott i min nuvarande Dux för halva priset.
Trevlig present. 🙂

Bra svar, då är det ungefär som jag tänkte mig alltså.
Citera
2019-11-02, 20:49
Medlem
Elementarts avatar
Jag behöver köpa en ny madrass, men har ingen aning om vad man ska köpa, fungerar det o köpa någon av dessa? Hammarvik eller Järnudda
Citera
2020-07-10, 14:50
Medlem
smoerreboms avatar
Angående billiga sängar, hur är Kungsängen, är de också för sunkiga?

Har IKEA fn som är tio år, tyckte redan efter första natten att de har blivit sämre och sjunker ihop under natten. Tänkte man kan bränna semesterkassan på säng istället

Ska ut och prova lite och tänker kolla på sovkoncept, Mio och Kungsängen. Ekens verkar ligga rätt lagom i pris med under 20 för en ramsäng av premium modell. Har inte fattat grejen med kontinentalsäng och jag ska ha fast eller extra fast.

Av någon anledning finns det knappt omdömen om Kungsängen i stort, trustpilot har två omdömen. Lite allmänt googlande ger dock ett lite svajigt intryck. De har ju dessutom halva priset nästan jämt vilket också känns lite sunkigt och Jysk.
Citera
2020-08-05, 02:42
Medlem
Elementarts avatar
Vad är det smidigaste sättet att leverera en säng hem till en? IKEA tar exempelvis 5-600 kronor för en leverans, finns det några andra leveranssätt via någon firma man kan använda sig av?
Citera
2020-08-05, 15:41
Medlem
Om en säng blir utlegad på något år och var billig får man ju byta då, så om den känns bra initialt så funkar det ju. Men beställ inte någon på nätet utan provligg i den så du vet att den passar dig. Beroende på vikt så gillar man oftast olika mjukhet i sängen.
Citera
2020-10-30, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarlik
Ni som hävdar IkEA, vilken säng har ni därifrån? Jag är nämligen missnöjd över min nya säng jag köpte från just IKEA för så lite som ett halvår sedan. Tycker den har börjat bågna på mitten.

IKEAs sängar är katastrof! Valde Skotterud men trots noggrant provliggande flera ggr på varuhuset kändes den helt annorlunda när jag fick hem den. Blev retur.
Citera
2021-01-23, 10:49
Medlem
elbels avatar
Vad är egentligen skillnaden mellan säng och madrass med sängram?

Vad är mest för pengarna?
Citera
2021-01-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnyOnes
Tänkte jag skulle bli med säng, och tänkte slå på stort med en 180-säng så man kan kråla runt som man vill.

Säng är ju något som verkligen finns i alla prisklaser, men jag tänker mig något billigt och tittar på dessa:
https://www.chilli.se/m%C3%B6bler/s%C3%A4ngar/dubbels%C3%A4ngar/kontinentals%C3%A4ng-sofia-180x200-svart-p224362-v153856
https://www.trademax.se/m%C3%B6bler/s%C3%A4ngar/kontinentals%C3%A4ngar/elegans-kontinentals%C3%A4ng-180x200-svart-p138559

Grejen är ju att det fortfarande är en hel del pengar, speciellt om man vill ha med en gavel vilket man ju vill för att det är snyggt och motverkar fettfläckar, så man vill inte ångra köpet.

Vad brukar man offra när man köper en billig säng jämfört en dyr?
Jag har hört att billigare inte är lika bra för ryggen, men då jag sover på mage kanske inte jag påverkas av det på samma sitt som en ryggsovare, tänker jag.

Ikea gör de överlägset bästa billiga sängarna, undvik chilli och trsdemax poch sånt för de säljer 70/ren skit, så det är ett lotteri bara där.

Finns ju tester även för billiga sängar, kolla in ett test och prova de tre bästa.

Tänk på att en dyr Bäddmadrass kan omvandla en hyfsad säng till en grym säng. (om du vill kosta på den senare)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in