2019-02-21, 20:30
Medlem
drsniffers avatar
Det er i hvert fall gjort grundig jobb med å redigere artikler der det ble referert til at samtalen kl 09:14 var fra AEH til TH.

Nå står det konsekvent ordene "et familiemedlem" i samtlige saker på de nettsidene jeg sjekket, ca ti forskjellige.

Orker ikke å knote archive.org/web for å grave frem en av de opprinnelige artiklene for jeg resonnerer slik;

Dersom det var en uriktig opplysning så er den normale prosedyren å trolle frem en dementi.

Det er det ingen som har gjort og når ordlyden er helt lik overalt, null kunstnerisk frihet, så skal jeg ikke ha mye penger for å la meg overbevise om at det skyldes en ekstern beslutning som alle blir pålagt å følge.

Hvorfor noe sånt skulle være tilfelle rent taktisk eller nødvendig fremstår helt i det blå.

Bortsett fra at det ville stilt politiets beslutning om å vente i ti uker i et enda dårligere lys enn før selvsagt.
Senast redigerad av drsniffer 2019-02-21 kl. 20:32.
Citera
2019-02-21, 20:37
Medlem
Det ser ut til at AEH`s mobiltelefon er borte.

Citat:
VG har tidligere meldt at Tom Hagen ringte politiet like etter klokken 14, og at han da hadde meldt at han hadde forsøkt å ringe henne uten å få svar og lett etter henne.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/vmoVP5/politiet-dette-er-siste-livstegn-etter-anne-elisabeth-68
Citera
2019-02-21, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Det er i hvert fall gjort grundig jobb med å redigere artikler der det ble referert til at samtalen kl 09:14 var fra AEH til TH.

Nå står det konsekvent ordene "et familiemedlem" i samtlige saker på de nettsidene jeg sjekket, ca ti forskjellige.

Orker ikke å knote archive.org/web for å grave frem en av de opprinnelige artiklene for jeg resonnerer slik;

Dersom det var en uriktig opplysning så er den normale prosedyren å trolle frem en dementi.

Det er det ingen som har gjort og når ordlyden er helt lik overalt, null kunstnerisk frihet, så skal jeg ikke ha mye penger for å la meg overbevise om at det skyldes en ekstern beslutning som alle blir pålagt å følge.

Hvorfor noe sånt skulle være tilfelle rent taktisk eller nødvendig fremstår helt i det blå.

Bortsett fra at det ville stilt politiets beslutning om å vente i ti uker i et enda dårligere lys enn før selvsagt.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar?utm_content=row-2&utm_source=vgfront
Citera
2019-02-21, 21:00
Medlem
drsniffers avatar
Snuten begynner å nærme seg omdømmet til den hittil ubestridte kongen på haugen, nemlig norsk psykiatri!

Det er i seg selv meget oppsiktsvekkende i og med at psykiatrien har mange "umulige" klienter på kundelisten i en livsløpssyklus.

Politiet har en langt enklere tilnærming til sitt samfunnsoppdrag, selv om det ikke er slik å forstå at det skal anses som trivielt med innlysende løsninger hele tiden.

Blir fort en grusom negativ trend når distriktenes ledelse ofte fremstår fullstendig hjelpeløse i møtet med mediehverdagen, der de skal svare for resultatene til et kronisk underbetalt kobbel av tjenestemenn som lekker opplysninger som en sil.

Det sier en del at Spesialenheten ikke engang greier (foreløpig) å felle en av sine egne.

Hvilken kronidiot var det som besluttet å gå til pågripelse og dermed terminere spaningen før de satt på uomtvistelige beviser mot Eirik Jensen?

Cappelen og Jensen (angivelig) holdt på i hasj-bransjen og ikke med omsetning av atom-kofferter.

Så det må være lov å spørre om hvorfor de ikke kikket herrene i kortene noen uker til eller så lenge som det er nødvendig for å kunne garantere en rask rettssak.

Nå ble det en farse til et ukjent antall millioner som kunne gått til en ny fregatt!
Citera
2019-02-21, 21:10
Medlem
Citat:
Vi må anta at politiet refererer til faktiske hendelser når de sier at TH var på jobb i Futurum-bygget fra rundt kl 09:15 den 31.10.18. Det er en sikker observasjon, ferdig snakket.

Det har vært kjent siden den dagen saken ble presentert for publikum første gang.

Hvorvidt han har vært ut og inn i løpet av dagen eller øvrige bevegelser frem til kl 14:00ish den dagen så er ingenting gjort kjent etter det jeg greier å oppfatte.
Jeg har ingen grunn til å tvile på mine kilder. Og jeg lurer også på hvorfor ikke de går ut og bekrefter dette ordentlig.
Citera
2019-02-21, 21:13
Medlem
Citat:

Etter hva jeg vet var denne telefonsamtalen med den andre TH.
Citera
2019-02-21, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Etter hva jeg vet var denne telefonsamtalen med den andre TH.

Mener du at 09:14-samtalen skulle være fra AEH til sønnen Tr*m H?

Det som har vært skrevet er at samtalen var fra AEH til et familiemedlem/TomH, og at noe senere, ca 2-5-10-20-30 min senere forsøkte et annet familiemedlem å ringe AEH, uten å få svar.

Politiet vet hvem som ringte hvem, og når.

Jeg vet ikke hvem dine kilder er, men, folk forteller det de har hørt og som de tror er riktig. Det trenger ikke å være sant.
Citera
2019-02-22, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Det som har vært skrevet er at samtalen var fra AEH til et familiemedlem/TomH, og at noe senere, ca 2-5-10-20-30 min senere forsøkte et annet familiemedlem å ringe AEH, uten å få svar.

Jeg vet ikke hvem dine kilder er, men, folk forteller det de har hørt og som de tror er riktig. Det trenger ikke å være sant.

Kl. 9.14 + 10-20 min.
Vi hamnar då på kl. 9.44.
Inget svar runt kl. 9.35-9.45.
Intressant!
Det står sedan i tidningen att TH ringer AEH mellan kl. 13.30-14.00.
Larmar polisen kl. 14.30. Alltså 30 minuter senare!
Senast redigerad av Loxxa 2019-02-22 kl. 00:11. Anledning: Stavfel
Citera
2019-02-22, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Sikre kilder med kontakter i politiet mener han har 100% alibi. Samtidig bekreftes det ikke ordentlig. Jeg har vel gjort klart at jeg synes dette er snodig, og skjønner virkelig ikke hvorfor. Kanskje de ønsker han skal tro de mener dette? Det fører i alle fall til mye unødvendig og belastende spekulasjon!
Citera
2019-02-22, 08:34
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Sikre kilder med kontakter i politiet mener han har 100% alibi. Samtidig bekreftes det ikke ordentlig. Jeg har vel gjort klart at jeg synes dette er snodig, og skjønner virkelig ikke hvorfor. Kanskje de ønsker han skal tro de mener dette? Det fører i alle fall til mye unødvendig og belastende spekulasjon!

"Sikre kilder med kontakter i politiet VET at han har 100% alibi" burde du vel skrive om det er "done deal"?

Hvorfor kan ikke disse sikre kildene si noe om hvordan et 100% alibi kan oppnås i dette scenarioet?

Hvor har TH vært fra kl 20:00 30.okt og frem til han dukket opp på Futurum-bygget 09:15 dagen etter, hvis han ikke var hjemme alene med en person som i samme tidsrom har forsvunnet?
Citera
2019-02-22, 10:04
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:

Er kildene dine innenfor familien eller uavhengige? Jeg skjønner at du vil beskytte din anonymitet men det er viktig å være kritisk til informasjon i et forum fra ikke navngitte kilder. Er det samme kilde du refererer mht «100% alibi» og informasjonen om at AEH snakket med både sønnen og kontordame på morgenen? Kommer begge disse opplysningene fra innad i famile?
Citera
2019-02-22, 12:32
Medlem
Politiet bestilte innsyn i datatrafikk fra alle veier på Østlandet 31.10 fra klokken 04.00-15.00. Det kan vel tyde på at de har hatt en mistanke om at noe har foregått natt til 31.10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in