2019-02-21, 19:04
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SurklendeSevje
Hvorfor tror du at kun et bilde er livstegn. Familie eller politi kan sende flere meldinger hvor de til slutt får skrevet det budskapet de ønsker. Et livstegn kan være at kidnapperne får et spørsmål de må besvare som kun AEH kjenner svaret til. Så skriver de svaret tilbake. Dette er beslrevet tidligere i tråden.

Tusen takk

Har du svaret på hvorfor folk kappes om å være den mest sneversynte og minst løsnings-orienterte debattant på forumet også?

Det ville vært en befrielse å få et slags svar og satt punktum for en slik gigantisk gordisk knute
Citera
2019-02-21, 19:07
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrtrt
Det er mye som er rart med denne bortføringen.
TH og AEH har hatt et problematisk ekteskap. Før man visste om bortføringen, så trodde mange i nær familie at hun var på krisesenter, drept av TH eller selvmord. Hun hadde nettopp skaffet seg en valp, blitt mer sosial siste året med gamle venninner, og koste seg med barnebarn, så selvmord virket rart. Så kom pressekonferansen. TH hadde 100% alibi og kunne ikke ha drept henne egenhendig, og å orkestrere en så voldsom hendelse, er som du påpeker helt unødvendig. Det er kun den ene datteren som har hatt kriminell omgangskrets, og det er lenge siden. Hun lever et svært tilbaketrukket liv, det gjør de alle egentlig.
Hevnmotiv ser ut til å være beste kort. Allikevel rart at det da går utover hans eldre kone, og at det er lagt opp på en måte som sannsynligvis ikke gir avkastning. Mulig de har tenkt at det ville betales, og at de feilberegnet planleggingen her. TH gikk direkte til politiet, og beløpet er for stort til at det vil fungere i Monero.
Jeg tenker at de som utførte selve bortføringen er en "celle", og de som krever inn penger en annen. Oppdragsgiver sitter kanskje som en ukjent identitet, som ikke skal kontaktes. Usikker på hvordan slikt legges opp. De tettskrevne arkene er skrevet på et språk som bærer preg av google translate fra øst-europisk til norsk. Hvor vanskelig er det å skrive noe sånt på perfekt engelsk? Merkelig detalj i mine øyne.

Referer gjerne til en kilde som kan bekrefte at TH har 100% alibi.

Slik jeg kjenner saken (forbehold om at jeg ikke har lest nettaviser i dag) har han alt annet enn 100% alibi.
Citera
2019-02-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Referer gjerne til en kilde som kan bekrefte at TH har 100% alibi.

Slik jeg kjenner saken (forbehold om at jeg ikke har lest nettaviser i dag) har han alt annet enn 100% alibi.

Politiet sier det. Hvorfor det ikke kommer ut i pressen vet jeg ikke. Men de vet det.
Citera
2019-02-21, 19:16
Medlem
Citat:
Politiet sier det. Hvorfor det ikke kommer ut i pressen vet jeg ikke. Men de vet det.
At han har alibi betyr ikke at han ikke er involvert,
Citera
2019-02-21, 19:21
Medlem
drsniffers avatar
Svigersønnen og ektemann til HHB#2 er i manesjen som tidligere omtalt.

Denne gang med en fyldig artikkel bak betalingsmur hos rb.no for det nært forestående arrangement.

https://www.rb.no/sport/hestesport/norges-varemesse/gjelsten-om-den-enorme-hestefestivalen-min-id-a-flytte-hit/s/5-43-999500

Plain text:

""
Nærmere 40.000 kvadratmeter tas i bruk for å lage tidenes største hesteshow i Norge. De neste dagene skal Norges Varemesse huse 530 hester og opptil 20.000 tilskuere.

Bjørn Rune Gjelsten og Eirik Berentsen kikker utover sprangbanen i Norges Varemesse.

Ute på banen er allerede de første konkurransene i gang.

Vi strømmer konkurransene direkte på rb.no fra tidlig om morgenen til sent på kvelden.
Gjelsten har akkurat sett datteren Ingrid (17) og hesten Jovinal tatt seg over hindrene som rager 1.30 meter over sanddekket.

– Det var egentlig i sin tid min idé å flytte stevnet hit, så fikk jeg overbevist Eirik om at det var lurt. Det er veldig vellykket så langt, et topp arrangement på alle mulige måter. Vi har allerede fått mye skryt, sier Gjelsten til Romerikes Blad.

– FÅTT MYE SKRYT: Eirik Berentsen og Bjørn Rune Gjelsten er fornøyd med valget av ny lokasjon for hestefestivalen de står bak.

Millionbudsjett.

Forretningsmannen og investoren har den siste tiden brukt mye penger på hestesporten.

Gjelsten har bladd opp ni millioner for å reise «Gjelsten arena» utenfor Drammen. I fjor høst kjøpte 62-åringen spranghesten «Immanuel R.» til 4,2 millioner for satsing mot OL neste år. Han er også investor for sprangridningslaget «Skandinavian Vikings».

Nå er milliardæren hovedsponsor til «Norwegian Horse Festival» gjennom sine selskaper. Det samme er Andresen-familien gjennom holdingselskapet Ferd.

– Budsjettet er på 12 millioner, sier Berentsen.

STALL UNDER TAK: 7.500 kvadratmeter med gummidekke gjør at de drøyt 500 hestene kan gå på mykt underlag mens de oppholder seg i konkurransearenaen.

Enorme mengder sand.

Etter å ha ledet «Arctic Equestrian Games» i 13 år på Brunstad i Vestfold, flyttet og utvidet han «hestefesten» i Lillestrøm.

På nærmere 40.000 kvadratmeter skal over 500 hester konkurrere i sprang- og dressur de neste dagene.

– Dette er den største innendørsarenaen som har vært i Norge. Hver eneste kvadratmeter er tatt i bruk, sier administratoren før han igjen blir avbrutt av telefonen som ringer.

Siden lørdag har riggingen pågått. 65 vogntog med sand er skyflet utover betongdekket for at de firbeinte skal få best mulig forhold på to konkurranse- og tre oppvarmingsbaner fra onsdag til søndag.

Kan lokke med stjerner.

Konkurransene startet onsdag, men torsdag åpner dørene for publikum. Det meldes allerede om 10.000 forhåndssolgte billetter.

– Målet er 20.000 besøkende. Vanligvis selges mer enn 50 prosent av billettene i døra, sier Berentsen.

Sportslig kan arrangøren lokke med OL-sølvvinner Peder Fredricson fra Sverige og tyske Christian Ahlmann i sprangkonkurransen.

I tillegg kan de by på aktiviteter for de yngste, samt hele familien.

– Vi ønsker å vise fram hele hestesporten fra grasrota til eliten. Dette skal være en festival for alle, sier Berentsen.

Positiv effekt.

Sponsor Gjelsten håper også at den nye «hestefestivalen» kan favne flere enn de som vil se eliteutøverne i aksjon.

– Muligheten for bredde og lek i nærhet til topputøvere man ser opp til er viktig. Et av mine forbilder som ung var Oddvar Brå. Mitt første møte med ham som ung preget meg i mange år. For de små å stå ved siden av to verdensstjerner tror jeg er veldig motiverende. Totalpakken her er veldig bra, sier Gjelsten.

Han tror også at et suksessfylt stevne kan gi positiv effektiv for det norske hestemiljøet.

– At slike stevner blir en suksess er avgjørende viktig for at norsk ryttere skal bli invitert ut til tilsvarende ute i verden, sier Gjelsten.
Senast redigerad av drsniffer 2019-02-21 kl. 19:24.
Citera
2019-02-21, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
At han har alibi betyr ikke at han ikke er involvert,
Der er vi enige.
Citera
2019-02-21, 19:27
Medlem
Citat:
Der er vi enige.
Alibiet strekker seg vel fra kl 09.00 til kl 13.30, men politiet har heller ikke bekreftet at det var i dette tidsrommet AEH forsvant. Siste sikre observasjon var kl 20.00 kvelden før.
Senast redigerad av Sugar-Daddy 2019-02-21 kl. 19:30.
Citera
2019-02-21, 19:32
Medlem
Citat:
Alibiet strekker seg vel fra kl 09.00 til kl 13.30, men politiet har heller ikke bekreftet at det var i dette tidsrommet AEH forsvant. Siste sikre observasjon var kl 20.00 kvelden før.
Hun snakket med både kontordame og sønnen, visstnok. På morgenen.
Citera
2019-02-21, 19:34
Medlem
drsniffers avatar
Citat:

Hadde det vært hugget i sten så hadde det blitt gjort kjent, blant annet for å eliminere den belastningen han blir eksponert for som er tydelig for alle og enhver nå.

Danner du deg ikke noen tanker om hvordan TH skal være i stand til å etablere et 100% alibi fra det tidspunktet Verisure-selgeren sa takk for i dag og frem til kl 14-ish dagen etter når han møtte sivil-patruljen?

Den eneste som kunne gitt TH alibi er etter det vi forstår borte vekk og det brukes store ressurser på å finne henne.......................

Det er en uting å presentere udokumenterbare påstander som fakta.

Du kan gjerne skrive at det ryktes at politiet har stadfestet internt at TH har alibi for den aktuelle perioden, men ikke tillegg Politiet et utsagn som ikke kan ratifiseres.

Og hvis du føler for å publisere en slik påstand, la det gjerne slå følge med en betenkning om hvordan det i teorien kan ha blitt en realitet.
Citera
2019-02-21, 19:34
Medlem
Citat:
Hun snakket med både kontordame og sønnen, visstnok. På morgenen.
Ja men det spørs om bygdesladderet du hører er til å stole på da.
Citera
2019-02-21, 19:42
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ja men det spørs om bygdesladderet du hører er til å stole på da.

Vi må anta at politiet refererer til faktiske hendelser når de sier at TH var på jobb i Futurum-bygget fra rundt kl 09:15 den 31.10.18. Det er en sikker observasjon, ferdig snakket.

Det har vært kjent siden den dagen saken ble presentert for publikum første gang.

Hvorvidt han har vært ut og inn i løpet av dagen eller øvrige bevegelser frem til kl 14:00ish den dagen så er ingenting gjort kjent etter det jeg greier å oppfatte.
Citera
2019-02-21, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Vi må anta at politiet refererer til faktiske hendelser når de sier at TH var på jobb i Futurum-bygget fra rundt kl 09:15 den 31.10.18. Det er en sikker observasjon, ferdig snakket.

Det har vært kjent siden den dagen saken ble presentert for publikum første gang.

Hvorvidt han har vært ut og inn i løpet av dagen eller øvrige bevegelser frem til kl 14:00ish den dagen så er ingenting gjort kjent etter det jeg greier å oppfatte.
Jepps men politiet har ikke sagt noe om at AEH har snakket med noen andre enn ett familiemedlem. Og minst en avis har skrevet at det familiemedlemmet var TH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in