Citat:
Ursprungligen postat av
Sepiritz
Jag vet exakt vad det betyder. Det betyder att när du bevisats ha fel i dina påståenden så backar du och påstår att det bara var ett postulat. "Hehe, jag skojade bara" är avslöjande.
Fast du påstod ett objektivt sakförhållande i en tråd som handlar om bevis för att sedan kalla alla kritiker av dina idéer för idioter eller dumma. Bara för att man anser att du har fel innebär det inte att man påstått sig ha den objektiva sanningen. Bara att du inte grundat det du säger på någonting hållbart.
Det är ingen som bryr sig om du faktiskt tror på det eller om du leker djävulens advokat för något du inte håller för sant. Det som diskuterats är dina argument som visade sig inte hålla och det är därför du övergått till bajskastning.
Jag har aldrig gjort anspråk på sanningen. Jag har sagt att du har fel i dina premisser.
Bra argument. Mer skitkastning från den som klagar över dålig ton och skitkastning. Har du märkt att du är den enda som sysslar med det?
Nu sitter du på dina höga hästar och onanerar. Jag kommer aldrig att "bevisas" fel i mitt påstående om Guds eventuella existens.
Du verkar helt klart tro att det är du som är gud? Som
VET exakt . Pust!
Jag har aldrig sagt att jag "bara skojar", däremot har jag sagt att jag
tänker (vilket uppenbart är mer än man kan säga om dig).
Hur vore det om du erkände sanningen, i alla fall för dig själv?
Du har inte läst mina inlägg, och du kommer ALDRIG att förstå innehållet om du inte erkänner din natur först.
Du är för rädd och väljer då att vara för dum för att ta in något annat än dina förutfattade meningar.
Jag har aldrig påstått att jag sitter på några "objektiva fakta", tvärtom har jag påstått att allt är subjektivt.
Du missuppfattar tydligt både allt du läser och inte läser.
Jag blev av moderator sammanfogad med den här tråden, jag har aldrig påstått mig sitta på några "bevis".
Titta ut från arslet en stund.
Det som diskuterats är läsarnas (som ofta inte ens läst) otaliga förutfattade missuppfattningar och mina ordval.
Jag erkänner mig dum, och barnslig som tar till billiga personangrepp
- men att påpeka varför en persons uppfattning blivit fel, är inte helt fel.
Det är helt enkelt så att jag valt att påpeka vissa personers dumhet
just på grund av att dem med och utefter deras egna faktiska dumhet själva
valt att feltolka mig.
Man är faktiskt någorlunda fri att uttrycka sig här på FB, det är därför många gillar det.
Och precis som att man väljer att provocera någon, så väljer man också att bli provocerad.
Varför ens kommentera kompletta idioters misstolkningar egentligen, de är ju närmast oförmögna att ändra uppfattning ändå..
Det utmynnar allt som oftast i att märka ord eller provocera fram otyglad dumhet.
Men man kan ju kan tänkas lära sig något ändå.
Vad tror du att ett Medvetande är? Vad gör ett sådant egentligen? Existerar det alls?
Det är liksom inte fel att inte vara Jante. Du kan försöka släppa din PK-ism och ditt självförräderi.
Som tur är, är det inte förbjudet att "kasta sten i glashus", "spela djävulens advokat" eller att påpeka andra personers dåliga egenskaper.
De är alla tre kraftfulla och ofta effektiva metoder för kunskapsutbyte och utveckling.
Det är bara sådana som dig som måste ha samma uppfattning som resten av flocken som tänker så. Jante
Ibland är det bästa man kan göra att kapa benen av sin fantasihäst och försöka stå på egna ben, trots att det är svårt och läskigt.
Men det är enklare att själv försöka inse sanningen, än att få hela flocken att acceptera din åsikt som sanning.
Börja med att erkänna för dig själv att du är en dum och feg apa istället för att med ansträngning inbilla dig att du är närmast perfekt och allvetandes.
Du är inte det, trots att du så väldigt gärna önskar. Du vet egentligen ingenting, försök att "veta" det.
Citat:
Ursprungligen postat av
ZyClave
Förstår du skillnaden mellan att "inte tro att X existerar", och "tro att X inte existerar"?
Kan du förklara den praktiska skillnaden?
Om man ändå
valt att inte tro, så tror man.
De enda egentliga Ateisterna är dem som aldrig föreställt sig någon gud.
Har man bestämt sin uppfattning om saken så ÄR man troende, hur mycket du än önskar att du "visste".
Här har du en länk till ett av mina tidigare inlägg som berör ämnet du tror så mycket om: LÄNK
: Inlägg
Jag tror inte att jag är så ensam om att ha blivit motbevisad om min felaktiga uppfattning i frågan som du
tror.
Alla har endast sina egna förutfattade meningar att gå efter, så det är klart att man har fel allt som oftast.
Att
tro annat är självbedrägeri!
Citat:
Ursprungligen postat av
ConnyKlasson
Jag är öppen för att ta till mig ”visdomen” om vara någon kunde påvisa denna ”visdom”.
Conny, jag tror inte riktigt du förstår.
Visdom kommer inifrån en själv efter egna insikter och erfarenheter, det är alltså
aldrig något som någon annan kan ger dig.
Om du verkligen är intresserad, prova med att ta upp en skrift och läsa något annat än det som du redan "vet".
Och för att svara på ditt tidigare påstående: Nej, jag har inga problem med att lära mig något nytt - det verkar vara du som har det.
Du vet inte vad motsatsen till ödmjuk är därför att du är just det. En neger använder aldrig själv ordet neger, de är ju det själva.