2019-02-21, 12:16
Avslutad
Någon som har koll på när man kan förvänta sig att få effekt av Abilify?
Har fått den mot depression och läkaren säger att den kan ge ganska snabb effekt... redan första dagarna för vissa.
Erfarenheter?
Citera
2019-02-21, 12:33
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicknamn
Någon som har koll på när man kan förvänta sig att få effekt av Abilify?
Har fått den mot depression och läkaren säger att den kan ge ganska snabb effekt... redan första dagarna för vissa.
Erfarenheter?

Vad har du mer för mediciner ?
Citera
2019-02-21, 13:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Vad har du mer för mediciner ?

Venlafaxin och Lergigan VB.
Citera
2019-02-21, 15:21
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Venlafaxin och Lergigan VB.

Aha lite för att boosta,för mig tog det fem dagar med injektion ,sedan käkade jag 10mg tror jag. Hade Sertralin mirtazapin och fick tillägg abilify .är några år sedan . Den var en lifesaver
Citera
2019-02-21, 15:21
Avstängd
Abilify har jag med, väldigt populärt som så kallat "add-on" preparat. I låga doser höjer det den antidepressiva effekten av sitt SSRI/SNRI utan att höja det preparatet. Jag står t.ex på 2,5mg Abilify vilket inte ens finns egentligen.

Det är ett antipsykotiskt och stämningsstabiliserade med ganska snabb effekt. Runt 2 veckor sa min psykiatriker. Dock har jag fått väldigt jobbiga biverkningar av den i form av yrsel och konstant blodtrycksfall hela tiden därav vi gick ner från 5mg till 2,5mg.
Citera
2019-02-21, 16:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Port-charlotte
Aha lite för att boosta,för mig tog det fem dagar med injektion ,sedan käkade jag 10mg tror jag. Hade Sertralin mirtazapin och fick tillägg abilify .är några år sedan . Den var en lifesaver

OK. Hur upplevde du effekten? Skönt att du svarade så snabbt på den!
Citera
2019-02-21, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Abilify har jag med, väldigt populärt som så kallat "add-on" preparat. I låga doser höjer det den antidepressiva effekten av sitt SSRI/SNRI utan att höja det preparatet. Jag står t.ex på 2,5mg Abilify vilket inte ens finns egentligen.

Det är ett antipsykotiskt och stämningsstabiliserade med ganska snabb effekt. Runt 2 veckor sa min psykiatriker. Dock har jag fått väldigt jobbiga biverkningar av den i form av yrsel och konstant blodtrycksfall hela tiden därav vi gick ner från 5mg till 2,5mg.

OK. Menar du att den påverkar SSRI/SNRI-preparatet.. så det blir en bättre antidepressiv effekt?
Citera
2019-02-21, 16:11
Medlem
Jag fick biverkningar ganska fort(rastlös i benen osv.) Men tror att nivåerna blir stabila efter 14 dagar har jag läst nånstans. Men det är klart att du kan känna av den tidigare, är ju såklart individuellt också.

Jag fick dock sluta med den då jag fick en hel del ångest av den när jag höjde den till 10mg. Hoppas den funkar för dig!
Citera
2019-02-21, 16:12
Avslutad
Får man insättningssymptom.. alltså en symptomförstärkning i början, som man kan få med SSRI till exempel?
Citera
2019-02-21, 16:41
Medlem
Citat:
Får man insättningssymptom.. alltså en symptomförstärkning i början, som man kan få med SSRI till exempel?
Jag upplevde inte det, inte av själva depressionen iallafall. Däremot så om du får biverkningar i början så har jag hört att dom kan avta för vissa efter ett tag. Inget jag själv upplevde dock.

Jag fick det i kombination med voxra, alltså en NDRI. Det kan ju såklart bli annorlunda då.
Citera
2019-02-21, 16:43
Medlem
Citat:
Jag upplevde inte det, men jag har hört att vissa biverkningar om man nu får dom i början kan avta efter ett tag.

Kan tillägga att jag åt abilify i kombination med voxra, alltså NDRI.
Citera
2019-02-21, 17:44
Medlem
Port-charlottes avatar
Inga insättningsymtom här heller ,dock rastlös i benen och yrsel om jag reste mig för snabbt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in