Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
Har også tenkt den muligheten, men det er mye som ikke passer inn
1. Det var Akershus kommunale Pensjonskasse som var den største taperen, med 105 millioner. De hadde allerede satt i gang egen etterforskning. TH/ FS var nr to på listen av 12 investorer. Hvorfor hevne seg på nettopp dem?
Fordi TH/FS er private eiere, de forvalter og disponerer fritt egne midler. Hvis TH vil utbetale 500 mill av egne midler, kan ingen hindre ham i det.
Akershus kommunale Pensjonskasse forvalter innskyternes pensjonsinnbetalinger, og har forpliktelser på å utbetale fremtidige pensjoner til innskyterne. Ledelsen i pensjonskassen er ansatte, og de har ikke fullmakter til å betale penger til utpressere, det ville blitt økonomisk svik/utroskap som rammes av straffeloven.
Nr to på listen over investorer er et finsk selskap, antakelig et aksjefond. Det samme gjelder de, de forvalter midler på vegne av fondseierne.
Nr tre på listen er FS/TH, kompanjonger som forvalter egne midler. Og som fritt kan disponere egne midler.
Jeg har ikke lest noen steder at Akerhus kommunale Pensjonskasse hadde igangsatt egen etterforskning, eller i så fall når det skjedde, har du link på det.
Det som har kommet frem under rettssaken er at det var FS som ikke ga seg før han fikk til etterforskning. Kanadiske myndigheter skal også ha undersøkt handelen med Crew-aksjene, uten å ha kommet til bunns i saken, og ga opp.
Citat:
Ursprungligen postat av
AmunRa
2. Det var konsulent Jan Vestrum som satt med « russer- kortet»; dvs han som var Severstahls kontakt. Han er allerede dømt for innsidehandel og markedsmanipulasjon inforbindelse med gruveselskapet Crew og sitter fire år på Ullersmo.
3. Sjefsmegleren fra Pareto ble frifunnet, men JV fikk 1, 5 år og inndragelse av honorar i den pågående
rettssaken på eksakt samme tid som AEH ble kidnappet.
Hvis noen fra Pareto har mulige motiver, kan det være JV. Tidligere gjeldsslave( Kapital 2007; utg. 5)
Han måtte selge sin gedigne villa på Vinderen, hadde hytte i millonæråsen på Hafjell osv. Falt som en gråstein.
Det kan se ut som om han også driver med Mining, han er i hvert fall nevnt på kryptonettstedet Shareville AB. Fra Crew og gullgruve til « mining» etter bitcoin? Kanskje han traff DT i fengselet?
Dommene mot konsulent JV og tidligere Pareto-megler KS er ikke rettskraftige ennå, og ankesak er på trappene.
Jeg vet ikke, men jeg synes det er et langt sprang fra å være tiltalt men ikke dømt for bedrageri, markedsmanipulasjon og ulovlig utnytting av innside-informasjon i denne siste Crew-saken, til å bestille voldshandlinger fra kriminelle.
Jeg vet alt for lite til å kunne uttale meg om hvem som står bak forsvinningen av AEH. Men jeg tror som sagt at det er gjennom bedragerisaken man kan finne ut hvem det er som står bak bortføringen av AEH.