2019-02-20, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
Dokk. Er det er jo ni nordmenn som har bäst möjlighet at lägga fram intressant info om vedr. Norske kriminelle!!!
Gör da dette - og forlat ikke denne interessante tråden!
Det er skrevet flere ting om norske kriminelle, noen med tilknytning til nabolaget som B-gjengen, Young Bloods, noen med datakunnskap fks Toska i Nokas-ranet, noen m tilknytning til Sverige, Juggemafian, Bakluckemordet, Balkan, Lime-saken, jeg og andre har linket til informasjon om alle nevnte grupperinger her i forumet om nevnte kriminelle, men nå er Loxxa tilbake og da bli bare tråden ødelagt igjen..Hvis du søker de jeg nevnte så finner du info her i forumet og på internett
Senast redigerad av eeqaz 2019-02-20 kl. 18:49.
Citera
2019-02-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
I februar-mars 2010 ble 12 investorer bedratt for et sted mellom 188 mill og 275 mill NOK, i forbindelse med at russiske Severstal kjøpte aksjer i Crew via Pareto.

Jeg tror Økokrim tar feil når de sier at forsvinningen ikke har noen kobling til bedragerisaken.

Jeg tror AEH ble bortført fordi TH/FS har blitt syndebukker for at bedrageriet ble avslørt, og fordi at TH har så ekstremt mye penger at han alene kan dekke enhvers tap etter avsløringen av bedrageriet. I tillegg var det få sikringstiltak rundt TH og familien slik at selve bortføringen ikke var forbundet med stor risiko.

Hevn og straff. Og det ikke nødvendigvis Severstal som står bak, men like gjerne fiender av Severstal, eller konkurrenter. Kanskje noen mer perifert som har tapt penger selv, eller noen som bare fisker i rørt vann og ser at omstendighetene i bedragerisaken åpner for å presse TH for penger slik at Severstal får skylden.

Jeg vet ikke om AEH er i live, men hun kan fremdeles være i live. Det er vanskelig å se noen snarlig løsning på situasjonen. TH må fortsette å betale penger, og bistandsadvokaten må fortsette å si at familien følger politiets råd om ikke å betale.
Har også tenkt den muligheten, men det er mye som ikke passer inn

1. Det var Akershus kommunale Pensjonskasse som var den største taperen, med 105 millioner. De hadde allerede satt i gang egen etterforskning. TH/ FS var nr to på listen av 12 investorer. Hvorfor hevne seg på nettopp dem?

2. Det var konsulent Jan Vestrum som satt med « russer- kortet»; dvs han som var Severstahls kontakt. Han er allerede dømt for innsidehandel og markedsmanipulasjon inforbindelse med gruveselskapet Crew og sitter fire år på Ullersmo.
3. Sjefsmegleren fra Pareto ble frifunnet, men JV fikk 1, 5 år og inndragelse av honorar i den pågående
rettssaken på eksakt samme tid som AEH ble kidnappet.

Hvis noen fra Pareto har mulige motiver, kan det være JV. Tidligere gjeldsslave( Kapital 2007; utg. 5)
Han måtte selge sin gedigne villa på Vinderen, hadde hytte i millonæråsen på Hafjell osv. Falt som en gråstein.

Det kan se ut som om han også driver med Mining, han er i hvert fall nevnt på kryptonettstedet Shareville AB. Fra Crew og gullgruve til « mining» etter bitcoin? Kanskje han traff DT i fengselet?
Citera
2019-02-20, 20:41
Medlem
En annen ting jeg la merke til, var at advokat Holden hadde siste pressekonferanse direktesendt fra Mo i Rana. Hvorfor Mo i Rana?

Fordi Bitfury, en av de seriøse innen kryptovaluta etablerte seg der 2018. Til hornmusikk og snorklipping fra lokalpresse og ordfører, ble de lovet et drømmescenario av en næringspark. Til ekstremt subsidierte priser på ren kraft. Det koster 30 000 kwt å utvinne en- 1- bitcoin. Russerne jublet (bitfury). Helt til KrF fant ut at de fikk litt for mye strøm til alt for billig pris, og forandret lovverket slik at datakraft ikke lenger ble subsidiert fra 2019.

Kan han ha fått råd av eksperter fra Bitfury, hvis de fremdeles finnes der?
Citera
2019-02-20, 21:10
Medlem
Ang TH`s Fet næringspark, skulle det ikke etableres en større datasentral der for kryptovaluta ?
Citera
2019-02-20, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Har også tenkt den muligheten, men det er mye som ikke passer inn

1. Det var Akershus kommunale Pensjonskasse som var den største taperen, med 105 millioner. De hadde allerede satt i gang egen etterforskning. TH/ FS var nr to på listen av 12 investorer. Hvorfor hevne seg på nettopp dem?

Fordi TH/FS er private eiere, de forvalter og disponerer fritt egne midler. Hvis TH vil utbetale 500 mill av egne midler, kan ingen hindre ham i det.

Akershus kommunale Pensjonskasse forvalter innskyternes pensjonsinnbetalinger, og har forpliktelser på å utbetale fremtidige pensjoner til innskyterne. Ledelsen i pensjonskassen er ansatte, og de har ikke fullmakter til å betale penger til utpressere, det ville blitt økonomisk svik/utroskap som rammes av straffeloven.

Nr to på listen over investorer er et finsk selskap, antakelig et aksjefond. Det samme gjelder de, de forvalter midler på vegne av fondseierne.

Nr tre på listen er FS/TH, kompanjonger som forvalter egne midler. Og som fritt kan disponere egne midler.

Jeg har ikke lest noen steder at Akerhus kommunale Pensjonskasse hadde igangsatt egen etterforskning, eller i så fall når det skjedde, har du link på det.

Det som har kommet frem under rettssaken er at det var FS som ikke ga seg før han fikk til etterforskning. Kanadiske myndigheter skal også ha undersøkt handelen med Crew-aksjene, uten å ha kommet til bunns i saken, og ga opp.

Citat:
2. Det var konsulent Jan Vestrum som satt med « russer- kortet»; dvs han som var Severstahls kontakt. Han er allerede dømt for innsidehandel og markedsmanipulasjon inforbindelse med gruveselskapet Crew og sitter fire år på Ullersmo.
3. Sjefsmegleren fra Pareto ble frifunnet, men JV fikk 1, 5 år og inndragelse av honorar i den pågående
rettssaken på eksakt samme tid som AEH ble kidnappet.

Hvis noen fra Pareto har mulige motiver, kan det være JV. Tidligere gjeldsslave( Kapital 2007; utg. 5)
Han måtte selge sin gedigne villa på Vinderen, hadde hytte i millonæråsen på Hafjell osv. Falt som en gråstein.

Det kan se ut som om han også driver med Mining, han er i hvert fall nevnt på kryptonettstedet Shareville AB. Fra Crew og gullgruve til « mining» etter bitcoin? Kanskje han traff DT i fengselet?

Dommene mot konsulent JV og tidligere Pareto-megler KS er ikke rettskraftige ennå, og ankesak er på trappene.

Jeg vet ikke, men jeg synes det er et langt sprang fra å være tiltalt men ikke dømt for bedrageri, markedsmanipulasjon og ulovlig utnytting av innside-informasjon i denne siste Crew-saken, til å bestille voldshandlinger fra kriminelle.

Jeg vet alt for lite til å kunne uttale meg om hvem som står bak forsvinningen av AEH. Men jeg tror som sagt at det er gjennom bedragerisaken man kan finne ut hvem det er som står bak bortføringen av AEH.
Senast redigerad av kornblomst 2019-02-20 kl. 21:26. Anledning: skrivefeil
Citera
2019-02-20, 21:32
Medlem
Citat:
En annen ting jeg la merke til, var at advokat Holden hadde siste pressekonferanse direktesendt fra Mo i Rana. Hvorfor Mo i Rana?

Det ble sagt at Holden var i Mo i Rana i forbindelse med en annen sak, en straffesak. Mener å ha lest at Holden jobber mest som forsvarer i straffesaker nå for tiden.
Citera
2019-02-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fordi TH/FS er private eiere, de forvalter og disponerer fritt egne midler. Hvis TH vil utbetale 500 mill av egne midler, kan ingen hindre ham i det.

Akershus kommunale Pensjonskasse forvalter innskyternes pensjonsinnbetalinger, og har forpliktelser på å utbetale fremtidige pensjoner til innskyterne. Ledelsen i pensjonskassen er ansatte, og de har ikke fullmakter til å betale penger til utpressere, det ville blitt økonomisk svik/utroskap som rammes av straffeloven.

Nr to på listen over investorer er et finsk selskap, antakelig et aksjefond. Det samme gjelder de, de forvalter midler på vegne av fondseierne.

Nr tre på listen er FS/TH, kompanjonger som forvalter egne midler. Og som fritt kan disponere egne midler.

Jeg har ikke lest noen steder at Akerhus kommunale Pensjonskasse hadde igangsatt egen etterforskning, eller i så fall når det skjedde, har du link på det.

Det som har kommet frem under rettssaken er at det var FS som ikke ga seg før han fikk til etterforskning. Kanadiske myndigheter skal også ha undersøkt handelen med Crew-aksjene, uten å ha kommet til bunns i saken, og ga opp.

Dommene mot konsulent JV og tidligere Pareto-megler KS er ikke rettskraftige ennå, og ankesak er på trappene.

Jeg vet ikke, men jeg synes det er et langt sprang fra å være tiltalt men ikke dømt for bedrageri, markedsmanipulasjon og ulovlig utnytting av innside-informasjon i denne siste Crew-saken, til å bestille voldshandlinger fra kriminelle.

Jeg vet alt for lite til å kunne uttale meg om hvem som står bak forsvinningen av AEH. Men jeg tror som sagt at det er gjennom bedragerisaken man kan finne ut hvem det er som står bak bortføringen av AEH.

Link til saken om Akershus kommunale pensjonskasse:

https://e24.no/lov-og-rett/oekokrim/oekokrim-mener-de-kan-ha-blitt-lurt-for-over-100-mill-tilfreds-med-at-det-er-tatt-ut-tiltale/23994488
Citera
2019-02-20, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Ang TH`s Fet næringspark, skulle det ikke etableres en større datasentral der for kryptovaluta ?

Var det New Mining Company? Russisk firma som etablerte seg ved hjelp av Eidsiva, bl annet i Alvdal og Røros. Lovet investeringer i milliardklassen, men endte opp med to containere på en næringstomt.
Citera
2019-02-20, 22:09
Medlem
https://www.digi.no/emne/new-mining-company
Citera
2019-02-20, 22:11
Medlem
https://www.aftenposten.no/norge/i/7lwVqB/Russere-bygger-bitcoinfabrikk-til-n-milliard-i-Alvdal
Citera
2019-02-20, 22:11
Medlem
Citat:
Var det New Mining Company? Russisk firma som etablerte seg ved hjelp av Eidsiva, bl annet i Alvdal og Røros. Lovet investeringer i milliardklassen, men endte opp med to containere på en næringstomt.
Det er fullt mulig, jeg leste om det for en 2-3 år siden men det ser ut til at artikkelen er slettet.

Men hvis selskapet er russisk så kan det jo hende at den serveren er noe spiongreier for entra eiendom har vel bygget et nasjonalt sikkerhetssenter på næringsparken.
Citera
2019-02-20, 22:22
Medlem
Citat:
Link til saken om Akershus kommunale pensjonskasse:

https://e24.no/lov-og-rett/oekokrim/oekokrim-mener-de-kan-ha-blitt-lurt-for-over-100-mill-tilfreds-med-at-det-er-tatt-ut-tiltale/23994488

Citat:
«Gjennomgang av offentlig tilgjengelig informasjon viste at noen hadde ervervet et betydelig antall aksjer i Crew Gold Corporation i beskyttelsesperioden ved hjelp av ulike meglerhus og nomineekontoer. For en privat aktør som pensjonskassen var det ikke mulig å klarlegge hvem som var den reelle kjøperen», skriver administrerende direktør Juvet.

Det stemmer at de startet undersøkelser, og at de senere ga opp. Også kanadiske myndigheter startet undersøkelser, for senere å gi opp.

Men FS ga ikke opp. Til slutt fattet Økokrim interesse for saken. Jeg vet ikke akkurat når det skjedde, men etterforskningen førte til straffesaken som ennå ikke har fått noen endelig avgjørelse med rettskraftig domsavsigelser.

Ut fra det jeg har lest om saken, virker det sannsynlig at noen kan finne på å holde FS/TH til personlig ansvar for at bedragerisaken ble avslørt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in